هوای خیزش – نقش الگوها در هر جامعه چیست

نقش الگوها در هر جامعه چیست – هوای خیزش


نگاهی به الگوپذیری و دادن جهت به سیر یک انسان در جامعه

علاوه بر مردم داری و منش پهوانی حبیب، اراده و عزم او در مسابقات، به‌رغم جثهٔ ریز و کوچکش، هوای خیزش – نقش الگوها در هر جامعه چیست

همواره الگوی ما جوان‌ترها بود. پشتکار و سرسختی او را به‌وضوح در تمرین‌ها یا مسابقه‌های رسمی

می‌شد مشاهده‌کرد. سرانجام هم در اثر همین توانمندی و البته استعداد خارق‌العاده و تکنیک بالایی که

داشت به مدارج بالای ورزشی و تیم‌های ملی فوتبال جوانان و امید و بزرگسالان رسید و شهرت زیادی کسب کرد؛

اما هرکس که حبیب را شناخته باشد، ولو به اندازه یک‌بار ملاقات‌، می‌تواند گواهی بدهد که جز افتادگی و سر به زیری از این بچهٔ خاکی و خونگرم محله «درخونگاه» تهران ندیده است. اشعه‌ای از فخر فروشی و نخوت در او دیده نمی‌شد. در عوض شوخ طبعی سرزندگی و مهر او آدمی را تحت تأثیر قرار می‌داد؛ به‌خصوص جوان‌تر‌هایی مثل من که این افتخار را داشتم که چند سالی با او هم باشگاهی باشم.

از دستگیری حبیب خبر نداشتم تا همان روزی که خبر شهادتش را شنیدم. خبری که برای ساعتی توان هر کاری را از من سلب کرد. به خمینی جلاد و دژخیمانش مثل لاجوردی لعنت می‌فرستادم که او را از ما گرفته بود. ساعتی گوشهٔ خلوتی پیدا کردم تا خاطرات را از نظر بگذرانم. یاد روزی افتادم که در اثر ضرب‌دیدگی مچ پایم قادر به شرکت در یک رقابت تیم جوانان نبودم و به ناچار از ترکیب تیم بیرون ماندم.

حبیب که دو سه روز بود از سفر سالانه تیم هما به کره جنوبی برگشته و به تنهایی داشت نرمش می‌کرد، این حسرت را در چهر‌ه‌ام خواند. بلافاصله در همان گوشهٔ زمین از ساک ورزشی‌اش باندی را در آورد.

مطالب مرتبط


هوای خیزش – امید سرچشمه تغییر و دگرگونی و غلبه بر مشکلات

آخرین دیدار با حبیب خبیری از الگوها جوانان و ورزشکاران انقلابی
لطفا به اشتراک بگذارید: