تیک تاک – بررسی سرنوشت تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – بررسی سرنوشت تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی – قسمت اول


گفتگو با فرید ماهوتچی

سفیر آمریکا در سازمان ملل پنجشنبه ۱۲تیر اعلام کرد که آمریکا ظرف ماه جاری از

شورای امنیت خواهد خواست تا در مورد قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران رأی‌گیری کند.تیک تاک – بررسی سرنوشت تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی – قسمت اول تا سوم

کلی کرفت سفیر آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که در صورت عدم تصویب این قطعنامه،

آمریکا آماده بازگرداندن تحریم‌های گسترده سازمان ملل متحد علیه رژیم ایران است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، خانم کرفت ابراز امیدواری کرد که متحدان اروپایی به تمدید این تحریم رأی دهند. کلی کرفت هم‌چنین گفت که روسیه و چین آماده مخالفت هستند و حتی ممکن است آن را وتو کنند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «ما می‌خواهیم به شورای امنیت فرصتی برای گفتگو در مورد تمدید بدهیم؛ ولی از هر اقدام و هر ابزاری استفاده خواهیم کرد و حتی اگر این به‌معنای بازگرداندن تحریم‌ها باشد، این دقیقاً همان کاری است که ما انجام خواهیم داد».

دولت قانونی یمن از گزارش آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل درباره رژیم ایران مربوط به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که در روز ۱۱ژوئن صادر شده و طی جلسه علنی شورای امنیت تحت بند «منع اشاعه» مورد مناقشه قرار گرفته است، استقبال کرد .

دولت قانونی یمن با هدف محافظت از صلح و امنیت بین‌المللی خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی اعمال شده بر رژیم ایران شد (العربیه جمعه ۱۳تیر). وزارت‌خارجه یمن هم‌چنین رژیم ایران را مسئول انجام حملات تروریستی دانست که در سال۲۰۱۹ پالایشگاههای نفت را در مناطق بقیق و خریص در عربستان سعودی هدف قرار دادند.

تیک تاک – اتحادیه اروپا تهیه داروی ضد کرونا را تایید می کند – قسمت دوم


نگاهی به رسانه‌های خارجی


تیک تاک – علت سقوط شتابان ارزش پول ملی – قسمت سوم


گفتگو با ابوالفضل فولادوند


مطالب مرتبط


تیک تاک – ابعاد و زوایای فاجعه کرونا در ایران – قسمت اول تا سوم

یمن خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران شد





لطفا به اشتراک بگذارید: