آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

۱۷ تیر ۹۹ – آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران


بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۷تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۲شهرآمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

ایران بیش از ۶۶هزار و ۹۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۹۰۵نفر، در تهران به ۱۶۹۰۰نفر، در

خراسان رضوی به ۴۷۸۰نفر، در خوزستان به ۵۱۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۱۳۰نفر، در فارس به ۱۴۰۵نفر، در

کهکیلویه و بویراحمد به ۳۴۵نفر، در گلستان به ۱۶۸۰نفر، در مازنداران به ۲۹۹۵نفر و در هرمزگان به ۷۱۰نفر رسیده است.

ابعاد جان‌باختگان به حدی است که سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود ناگزیر شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۲۰۰نفر اعلام کرد که ۲۶درصد از بالاترین رقم اعلام شده رژیم در اسفند و فروردین بیشتر است. وی شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۲۷۰نفر اعلام کرد و گفت: «استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجانهای غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند و استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند».

در تهران، ر‌ئیس شورای شهر «نسبت به افزایش آمار فوت‌شدگان کرونا هشدار داد و گفت: روز گذشته ۷۰فوتی ناشی از ویروس کرونا در بهشت زهرا دفن شدند»(ایسنا ۱۷تیر). زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید بستری شده به ۵۳۴بیمار می‌رسد که نسبت به روزهای گذشته یکی از بالاترین آمارها است... در این مدت ۸۴بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی بستری شده‌اند... شرایط در استان تهران کماکان نگران‌کننده، بی‌ثبات و ناپایدار است... تاکنون تلاش شده است تا یک توازن بین میزان ابتلا و ظرفیت بیمارستانها برقرار شود اما با افزایش آمار ممکن است شرایط متفاوت شود»

مطالب مرتبط


آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

آمار فزاینده قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۶هزار و ۹۰۰نفر است
لطفا به اشتراک بگذارید: