آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

۱۸ تیر ۹۹ – آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران


بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۸تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

کرونا در ۳۴۲شهر ایران بیش از ۶۷هزار و ۶۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۹۷۰نفر، در

تهران به ۱۷۰۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۴۸۹۰نفر، در زنجان به ۶۵۰نفر، در قم به ۴۰۵۰نفر، در

کرمانشاه به ۱۷۳۵نفر، در لرستان به ۲۴۷۰نفر و در همدان به ۱۵۷۵نفر رسیده است.

در حالی‌که قربانیان کرونا هر لحظه بیشتر می‌شود و رژیم هیچ کمکی به مردم برای مقابله با کرونا نمی‌کند، روحانی در سخنرانی امروز در هیأت دولت به کلی‌گویی و خط و نشان کشیدن برای مردم در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و دادن اختیارات به مقامات محلی برای اعمال محدودیتها بسنده کرد و ابراز امیدواری نمود که در ماههای مرداد و شهریور وضعیت آرامتر شود.

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت رژیم گفت: «امروز با رقم غیرقابل قبول و بی‌سابقه فوت روبه‌رو شدیم، این در حالی است که ما در دقیقه ۳۰ و ۴۰بازی هستیم... پایان یافتن محدودیت‌ها... باعث شد که به فوت ۲۰۰نفر از بیماران در ۲۴ساعت گذشته برسیم. در صورتی که اقدامات همه‌جانبه ... انجام نشود مطمئناً شرایط از این بدتر خواهد شد... به هیچ‌وجه واکسن کرونا کمتر از ۱۲ماه آینده در دسترس نیست» (ایلنا۱۷تیر).

محسنی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم گفت: «ما در برخی از روز‌ها ۳۰۰کشته نیز از کرونا داشتیم و اگر می‌بینید آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت پایین‌تر است به‌خاطر این است که آمار‌ها از افرادی است که در بیمارستان جان خود را از دست دادند، اما کسانی که در منزل و یا در مسیر انتقال به بیمارستان فوت شدند در این آمار‌ها دیده نشدند».

مطالب مرتبط


آمار فزاینده و جانگداز جانباختگان فاجعه کرونا در ایران

آمار فزاینده و جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۷هزار و ۶۰۰نفر است
لطفا به اشتراک بگذارید: