ماتریس – بحران سرنگونی و بن‌بست جانشینی در نظام آخوندی – قسمت اول تا سوم

بحران سرنگونی و بن‌بست جانشینی در نظام آخوندی – ماتریس – قسمت اول


میهمان برنامه: هادی روشن روان

برخلاف بنیانگذار جمهوری جهل و جنایت، که نقش پدرخوانده داشت و سعی می‌کرد کاریزمای تنزه‌طلبانهٔ خود را با ورود به مسائل جزیی و پیش پا افتادهٔ نظام خدشه‌دار نکند، علی خامنه‌ای از همان ابتدا بنا را بر این گذاشت که ریز و درشت حکومت را به دست بگیرد. زیرا از آن واهمه داشت که به جای سلطنت واقعی به مقام تشریفاتی تنزل کند و با سر بلند کردن حریفان کهنه‌کار و مدعیان دیگر قدرت رفته‌رفته به کنار گذاشته شود. ماتریس – بحران سرنگونی و بن‌بست جانشینی در نظام آخوندی – قسمت اول تا سوم

او برای این‌که جای خمینی را پر کند، راه درازی در پیش داشت. از آنجا که اتوریته و جاافتادگی او را نداشت از اختیارات گستردهٔ سلطنت مطلقهٔ فقیه استفاده کرد تا رقبا را پس بزند و بیش‌از‌پیش حکومت را وابسته به خود نماید. او برای این کار یک بیت‌العنکبوت راه انداخت که با عوامل و بازوهای خودش بتواند وارد تمامی جزئیات حکومت فرعونی‌اش وارد شود و سلطه‌اش را بر همه چیز اعمال کند.

در کنار قبضهٔ قدرت و وابسته کردن آن به خود، تلاش نمود ابتدا لقب تشریفاتی و غیرجدی مرجع شیعیان خارج از کشور را برای خود جا بیندازد و سپس رفته‌رفته به‌عنوان مجتهد مسلم و فقیه جامع‌الشرایط چنگ بیندازد. همه می‌دانند که خامنه‌ای یک روضه‌خوان دوپولی بیش نبود و بنابراین مرجعیت او جای تشکیک دارد. بر اساس مصالح حکومتی و گاوبندیهای پشت پرده، این عنوان پس از مرگ آخوند محمدعلی اراکی، به او و ۶نفر دیگر اعطا شد.

زمینه‌سازی‌های خامنه‌ای برای تعیین ولی فقیه بعدی رژیم – ماتریس – قسمت دوم


نگاهی به اقدامات خامنه‌ای جهت مشخص کردن جانشین خود




خامنه‌ای از دادگاه طبری چه می‌خواست و چه شد؟ – ماتریس – قسمت سوم


نگاهی به دادگاه طبری در نظام آخوندی


مطالب مرتبط


ماتریس – فساد سیستماتیک در حاکمیت آخوندی – قسمت اول تا سوم

خامنه‌ای و بن‌بست جانشینی
لطفا به اشتراک بگذارید: