ایران آزاد – گردهمایی جهانی ایران آزاد کهکشانی عظیم در آسمان وطن – قسمت اول و دوم

ایران آزاد - گردهمایی جهانی ایران آزاد کهکشانی عظیم در آسمان وطن – قسمت اول


گفتگو با گیسو شاکری


گردهمایی جهانی ایران آزاد در ۲۷تیر۹۹ یک برگ برندهٔ قوی مقاومت ایران بود که در سالگرد تجدید عهد با شهیدان قیام تیر ۱۳۳۱ به رهبری پیشوای ملی، دکتر محمد مصدق بر زمین زده شد. این گردهمایی از سوی دیگر یادآور سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت به‌عنوان یک آلترناتیو دیرپا و فراگیر بود.

گردهمایی جهانی ایران آزاد توانست دلها، نگاهها، توجه‌ها، لبخندها، اشکها و ابراز احساسات ۳۰هزار نقطه از سراسر جهان را در خود سمبلیزه و متبلور نماید. در یک سر این گردهمایی، شخصیت‌های اثرگذار و نیز شرکت‌کنندگان از پنج قارهٔ جهان در دیگر سر پشتیبانان مقاومت ایران و اشرف‌نشانان شرکت داشتند، در سری دیگر کانون‌های شورشی و خلق قهرمان ایران. گویی یک منشور چند وجهی بود که از هر سو که به آ‌ن می‌نگریستی رنگی از رنگهای زیبای رنگین‌کمان را تداعی می‌کرد؛ رنگهایی که در روند و آیندشان با هم یک رنگ سپید می‌ساختند؛ رنگی از جنس نور و یکتایی و هم‌تایی، هم‌نبضی، هم‌قلبی و همبستگی. در کانون این همبستگی شورانگیز مریم رجوی قرار داشت که با پرچم خوشرنگ ایران در دست پای بر خاک اشرف۳ سفت کرده بود تا فردای ایران آزاد را ترسیم نماید.

این گردهمایی یک رژهٔ عظیم و یک قدرت‌نمایی خیره‌کننده برای آلترناتیو دموکراتیک نظام ولایت فقیه بود. رژه‌ای که رژه روندگان بی‌شمار آن در پیشاپیش، شهیدان قیام تیر۱۳۳۱ و در پساپشت آنها شهیدان قیام ضدسلطنتی و به ترتیب ۱۲۰هزار شهید آزادی در انقلاب نوین مردم ایران بودند. این رژه در تداوم خود به مقاومت‌کنندگان و پایداران می‌رسید و همراه با آنان ادامه می‌یافت.

آنچه را که گفتیم می‌تواند در نماد کانون‌های شورشی ـ که در اشرف۳ در ادامهٔ نماد آزادی ساخته شده است

به چشم دید ـ چشمه‌یی از مقاومت که بر صخره‌ساران ایستادگی، از زیر پای فرزندان مقاوم ایران می‌جوشد .

ایران آزاد – ما اکنون مرحله آخر مبارزه برای آزادی را پشت سر می‌گذاریم – قسمت دوم


سخنرانی سناتور رابرت توریسلی



مطالب مرتبط

ایران آزاد – صدای گردهمایی جهانی ایران آزاد، صدای کانون‌های شورشی – قسمت اول تا چهارم

کهکشانی عظیم ؛ عصبانیت کاربران اینترنتی یا وحشت رژیم‌ آخوندی
لطفا به اشتراک بگذارید: