گردهمایی ایران آزاد بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بود – قلبها، واژه‌ها و پیوندها

قلبها، واژه‌ها و پیوندها – گردهمایی ایران آزاد بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بود – ۳۱مرداد۹۹


نگاهی به نامه‌های دریافتی از کانون‌های شورشی

ترکیبی از رهبری ثابت‌قدمتان با شجاعت شما یعنی شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق و اینک دولتی در آمریکا که اهل مماشات نیست، بلکه دولتی است که بهترین‌ها را برای مردم ایران می‌خواهد، اینک کم‌کم این احساس را به‌خصوص با توجه به‌وضعیت داخلی ایران ایجاد می‌کند که آزادی محتوم، نزدیک‌تر می‌شود. زیرا با مشاهدهٔ شرایط در کشورهایی که از خودکامگی به‌آزادی جهش کرده‌اند، می‌بینم که وضعیت فعلی پیش‌درآمد همان جهش است.گردهمایی ایران آزاد بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بود – قلبها واژه‌ها و پیوندها

اینک دو سال تظاهرات و اعتراضات در رابطه با سرکوب سیاسی و هم‌چنین سرکوب اقتصادی وجود داشته. اعتراضات در رابطه با برخی از ساده‌ترین و مهم‌ترین الزامات معیشتی، توانایی تأمین غذا برای خود و فرزندان و هم‌چنین امنیت در برابر شلیک و کشتار خودسرانه.

در شروع اعتراضات در ماه نوامبر و ژانویه (آبان و دی۹۸)، ۱.۵سال پیش، به‌نظر من رژیم انتظار داشت که در مدتی کوتاه آن‌را سرکوب کند. ولی با دو عنصر متفاوت مواجه شدند. آنها با دولتی در آمریکا مواجه شدند که اقدام ننگین پرزیدنت اوباما را انجام نداد، یعنی پشت‌کردن به‌مردمی که فقط خواهان کلمات امیدوارکننده بودند و شکست در آزمونی که رونالد ریگان در دههٔ ۱۹۸۰ برقرار کرد.

آنگاه که از جنبش همبستگی در لهستان حمایت کرد در حالی‌که به‌آن جنبش مارک جنایتکار می‌زدند. ۶ یا ۷سال دیگر طول کشید. ولی یک لحظهٔ حیاتی وجود داشت برای سقوط اتحاد شوروی، دیوار برلین و آزادی بسیاری از کشورهایی که اینک قوی‌ترین حامیان شما در اروپا هستند. زیرا آنها رهایی و آزادی را درک می‌کنند. چرا که خودکامگی را تجربه کردند و این تجربه، نسبت به‌اروپای غربی بسیار نزدیک‌تر بوده است.

مطالب مرتبط

قلبها، واژه‌ها و پیوندها – فعالیت‌های کانونهای شورشی انگیزه مقاومت در برابر رژیم

گردهمایی جهانی ایران آزاد - شهردار رودی جولیانی، پاندلی مایکو، اینگرید بتانکور و تام ریج

لطفا به اشتراک بگذارید: