بررسی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ – ماتریس – قسمت اول تا سوم

ماتریس – بررسی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ – قسمت اول


میهمانان برنامه: عبدالوهاب فرجی و محمد جواد برومند

پیام فوری مسعود رجوی به دبیرکل سازمان ملل ـ سوم شهریور ۶۷: «بر طبق اطلاعات موثق خمینی چند هفته پیش طی حکمی به خط خودش دستور اعدام زندانیان سیاسی مجاهد خلق را صادر کرده هم‌زمان با اعدام‌های دستجمعی زندانیان سیاسی که بسیاری از آنان دوران محکومیتشان پایان‌یافته، آغاز گردیده است».

این نامه پس از اعتراض ۱۲ و ۲۶مرداد به اعدامهای جمعی و قبل از کارزار جهانی در ۱۸شهریوربررسی قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ – ماتریس – قسمت اول تا سوم

و ۹آذر همون سال بود. اما نقطهٔ اوج و چرخش تعادل، پس از فراخوان مریم رجوی و افشای فایل صوتی در مرداد ۹۵ بود.

مریم رجوی ـ مرداد ۹۵: «زمان آن است که بر سر قتل‌عام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز یک جنبش دادخواهی را در هر کجا و به هر شیوه ممکن گسترش دهیم». بعد از این بود که علاوه بر ارسال اطلاعات و اسناد مختلف از نحوه قتل‌عام و گورهای جمعی در شهرهای مختلف، نقاب از چهرهٔ قاتلان کنار رفت.

فلاحیان وزیر اطلاعات سابق ـ تیر ۹۶: «آری، بنده خدا، [رئیسی] هر چه می‌گفت من حکم ندادم، حکمش قبلاً صادر شده بود اصلاً کسی به حرفش گوش نمی‌داد».

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس ارتجاع ـ ۲۶مرداد ۹۵: «آقایان رئیسی، نیری و پورمحمدی که در متن قضیه در آن زمان بوده‌اند در این خصوص توضیح بدهند».

آخوند مصطفی پورمحمدی عضو هیأت مرگ ـ شهریور ۹۵: «هنوز بقیه‌شون باید مجازات بشن هنوز ندیدن. اینا فکر می‌کنن تحرکشون آزاده تو دنیا؟».

ماتریس – فتوای خمینی جلاد برای قتل‌عام مجاهدین در سال۶۷ – قسمت دوم


نگاهی به فتوای خمینی ضد بشر در سال ۶۷




ماتریس – اذعان سرکردگان رژیم به ابعاد گسترده قتل‌عام ۶۷ – قسمت سوم


نگاهی به اظهارات مقامات نظام آخوندی


مطالب مرتبط


بحران اتمی رژیم آخوندی در نقطه تعیین سرنوشت – ماتریس – قسمت اول تا سوم

بررسی قتل‌عام زندانیان سیاسی ـ محاکمه قاتلان! شماره ۲۸

لطفا به اشتراک بگذارید: