بازگشت ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم آخوندی – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – بازگشت ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم آخوندی – ۳۰شهریور۹۹ - قسمت اول


گفتگو با علی صفوی

رویترز روز یکشنبه ۳۰شهریور از نیویورک گزارش داد: «آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل روز شنبه

به شورای امنیت گفت، او نمی‌تواند کاری در رابطه با بیانیه آمریکا در برگرداندن تمام تحریم‌ها

علیه رژیم ایران انجام دهد زیرا به‌نظر می‌رسد نسبت به این مسأله تردیدهایی وجود داشته باشد.بازگشت ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم آخوندی – تیک تاک – قسمت اول

گوترز طی نامه‌یی به شورای امنیت که توسط رویترز هم دیده شده گفت به‌نظر می‌رسد در این‌که این پروسه شروع شده باشد و هم‌چنین این‌که تعلیق تحریم‌ها ادامه می‌یابند یا خیر، تردیدهایی هست و این برعهده دبیرکل نیست که این کار را پیش ببرد انگار که هیچ تردیدی در اینکار وجود ندارد».

رویترز افزود: «مقامات سازمان ملل برای اجرایی شدن نظام تحریم‌ها حمایتهای اداری و فنی تأمین می‌کنند و گوترز هم کارشناسانی را برای مانیتور این اجرایی شدن فراهم می‌کند. وی گفت در رابطه با روشن ساختن موضوع استاتوی تحریم‌های ایران، وی کاری برای تأمین این پشتیبانی‌ها نمی‌کند».

رویترز اضافه کرد: «دیپلماتها گفته‌اند تعداد معدودی از کشورها این تحریم‌ها را که با امضای برجام ۲۰۱۵ لغو شده بودند اعمال می‌کنند پمپئو روز شنبه اعلام کرد اگر اعضای سازمان ملل در تحقق التزاماتشان به اجرایی کردن این تحریم‌ها کوتاهی کنند آمریکا آماده است از اختیارات داخلی برای اعمال پیامدها علیه آنها استفاده کند».

وزارت‌خارجه رژیم آخوندی نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه‌یی درباره فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی آمریکا اعلام کرد: «وزیر امور خارجه آمریکا خود نیز می‌داند که ادعایش در مورد بازگشت تحریم‌های شورای امنیت بی‌اساس است و لذا.

تیک تاک – ذات الریه روحانی – قسمت دوم


گزارشی از روزنامه های حکومتی


تیک تاک – ویژگی اعتراضات اجتماعی در هفته گذشته – قسمت سوم


گفتگو با رضا مرادی



مطالب مرتبط

مکانیسم ماشه و بازگشت ۶قطعنامه تحریم شورای امنیت – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

اورتگاس: بازگشت قطعنامه شورای امنیت به درخواست حتی یک کشور















لطفا به اشتراک بگذارید: