کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت ششم

قسمت ششم ـ کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا


کنفرانس آنلاین در پارلمان اروپا

 استمرار جنایت علیه بشریت در ایران


وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا -قسمت ششم


سخنرانیهای ۳۷پارلمانتر و شخصیت سیاسی اروپا


فراخوان به پیگرد عاملان و‌آمران قتل‌عام ۶۷ و کشتار ۱۵۰۰تن


در قیام آبان ۹۸و تأکید بر اعزام هیأت تحقیق بین‌المللی به ایران


سخنرانیهای :رادکا ماکسووا، آنا بونفریسکو، آنا فوتیگا، تونه کلام



کنفرانس-آنا فوتیگا – وزیر خارجه پیشین لهستان، نمایندهٔ پارلمان اروپا


دوستان ایرانی عزیز، به‌شما از پارلمان اروپا درود می‌فرستم. بسیار متأسفم که نتوانستم به‌طور حضوری در کنفرانس مهم شما شرکت کنم.


فقط می‌خواهم این پیام را بفرستم تا نگرانی‌ام را نسبت به‌وضعیت مردم ایران ابراز کنم.


تقریباً یک سال پیش در طول اعتراضات عظیم مردم ایران، ما توانستیم در پارلمان دربارهٔ اعمال خشونت‌بار رژیم آخوندها علیه مردم صحبت کنیم.


پارلمان اروپا با اکثریت نمایندگانش اعمالی را که علیه مردم صورت گرفت محکوم کرد؛ اقداماتی که به‌کشته‌شدن بسیاری منجر شد و نیز به‌بازداشت هزاران نفر. وضعیت با بروز پاندمی کووید۱۹ وخیم‌تر شد؛


به‌خصوص در ایران آن‌هم به‌خاطر سطح پایین رسیدگی‌های درمانی و نیز وضعیت وحشتناک زندانیان سیاسی در زندانها؛ به‌واقع فاجعه‌بار بود و مردم عمیقاً آن‌را حس کردند.


ما در کنار مردم (ایران) قرار داریم، می‌خواهیم از آنها حمایت کنیم؛ در فعالیت‌های روزانهٔ مان در پارلمان اروپا تلاش داریم ارتباطمان را با ایرانی‌ها حفظ کنیم و همبستگی‌مان را نشان بدهیم.


ما از خواسته تغییر در ایران حمایت می‌کنیم، برای احترام به‌حقوق بشر و اعلامیهٴ جهانی حقوق‌بشر، برای این‌که حقوق مردم به‌آنها تعلق یابد و از امکان یک زندگی صلح‌آمیز برخوردار شوند؛ برای این‌که مجازات مرگ لغو شود،


به‌خصوص مجازات اعدام علیه نوجوانان؛ چون هم‌اکنون در بسیاری از موارد همین در ایران رخ می‌دهد و مردم با این وقایع فاجعه‌بار مواجهند.


ما هم‌چنین می‌خواهیم که ایران شاهد پیشرفت شکوفای اقتصادش باشد که بسیاری از مردم عادی و تجار جزء را قادر خواهد ساخت از ثروتهای کشور بهره ببرند و از مواد خام و توانمندی‌های تولید که ایران از آن برخوردار است.


به‌عقیدهٴ من، ما باید قاطعیتمان را حفظ کنیم و باید جنایات رژیم آخوندها را افشا کنیم، به‌ویژه رفتارشان علیه زندانیان سیاسی، زنان و افراد نابالغ و نیز شهروندان دو تابعیتی؛ چون اذیت و آزار، تجربه مشترک بسیاری از اروپایی‌ها با اصلیت ایرانی بوده است. متشکرم.


خواهر مریم: متشکرم خانم فوتیکا برای سخنرانی‌تان. شما همیشه از جنبش ما حمایت کرده‌اید چرا که شما به ارزشهای اروپا متعهد هستید بسیار متشکرم



تونه کلام – استونی


دوستان، همکاران و خانم رجوی گرامی، بسیار خوشوقتم که امروز در کنار شما هستم.


ما با مجاهدین خلق مسیری واقعاً طولانی را طی کرده‌ایم. از زمانی که به‌عنوان نمایندهٔ پارلمان اروپا به‌گروه دوستان ایران آزاد پیوستم حدود ۱۶سال می‌گذرد.


من به‌عنوان یکی از نایب‌رئیسان این گروه فعالیت کردم. ما از فرصت نظارت و حمایت از نبرد شما برای حذف نام مجاهدین در دادگاه اروپا برخوردار بودیم.


راه شما را به‌پارلمان اروپا هموار کردیم و در فعالیت‌های مختلف شما شرکت کردیم. خاطره‌انگیزترین برداشت من بازدید از کمپ اشرف۱ است که ۱۲سال پیش به‌همراه آلخو ویدال کوادراس و دو همکار دیگر انجام شد.


آخرین بازدید من از اشرف۳ جدیدالتأسیس در نوامبر۲۰۱۸ بود. در آنجا با خانم رجوی دیدار کردیم. خلاقیت، اخلاق، صمیمیت و عزم ساکنان اشرف من را متقاعد کرده که شما پیروز خواهید شد.


امروز، این تغییر نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است. از این‌رو درک این نکته بسیار مهم است که کشورهای دموکراتیک بخشی از راه‌حل هستند.


در حقیقت، آنها مسئولیت مستقیم ادامهٔ دیکتاتوری غیرانسانی و مهاجم (رژیم) تهران را برعهده دارند.


ابهام غرب، سودجویی‌های اقتصادی مصلحت‌گرایانه و معیارهای دوگانه، به‌طولانی‌شدن حکومت خونین آخوندها کمک می‌کند.


باید درک کنیم که هر روز اضافی این رژیم به‌معنای دستگیریهای بیشتر، اعدام‌های بیشتر و سرکوب بیشتر است.



زمان آن فرا رسیده که نتیجه بگیریم، توافق اتمی سال۲۰۱۵ انتظاراتی را که در غرب دامن زده شده بود ناکام گذاشت.


این جریان نشان داد که رژیم تهران به‌هیچ‌وجه قصد ندارد تعهداتش را انجام دهد یا انسانی‌تر شود. به‌عکس، آخوندها از این توافق برای جمع‌آوری نیرو و تشدید تجاوزات خود در سراسر خاورمیانه استفاده کرده‌اند.


امروز روشن شده است که فقط تغییر رژیم می‌تواند ایران را به‌کشوری عادی، خواهان دوستی و غیراتمی تبدیل کند. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی، تنها راه واقع‌گرایانه برای دستیابی به‌این هدف است.


سناریوی دیگری برای حل مشکل ایران وجود ندارد، چه در داخل و چه در خارج. تغییر در ایران حق مسلم و خاص ایرانیان است.


اما تغییر سیاست اتحادیهٔ اروپا می‌تواند آن‌را به‌پیش براند. من به‌عنوان یک نمایندهٔ پیشین پارلمان اروپا، احساس تلخ‌کامی می‌کنم که سیاست اتحادیهٔ اروپا به‌رغم این همه جنایت هولناک، هم‌چنان به‌استمالت از آخوندها می‌پردازد.


اتحادیهٔ اروپا در واکنش به‌این جنایات عمدتاً بی‌اعتنا بوده یا فقط حرف تو خالی زده است. بایستی واکنش ما، نه با زمزمه‌کردن نگرانی‌هایمان، بلکه با اقدامات مشخص و ملموس انجام شود.


باید این رژیم را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم کنیم. وگرنه با خطر از دست‌رفتن اعتبار خود اتحادیهٔ اروپا مواجه می‌شویم.


ما باید با فراخواندن سفیرانمان از تهران به‌رفتار غیرانسانی رژیم اعتراض کنیم. اتحادیهٔ اروپا باید مصرانه خواستار دسترسی بدون محدودیت به‌زندانهای ایران، به‌ویژه زندانیانی شود که در اعتراضات نوامبر۲۰۱۹ دستگیر شده‌اند.


ملت ایران از حکومت مذهبی حاکم به‌ستوه آمده‌اند. این امر با قیامهای گسترده و مستمر و شعارهای مردم ثابت شده است.


مثلاً در اوایل سال جاری (میلادی)، مردم شعار می‌دادند: «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر». مردم ایران خواهان کشوری آزاد و صلح‌جو هستند. آنها شایستهٴ اعادهٴ حقوق و کرامت خود هستند.


بنابراین، وظیفهٔ هر شهروند جهان آزاد، به‌ویژه سیاستمداران است که از آرمانهای مردم ایران برای دموکراسی و آزادی حمایت کنند.


بیایید در این مسیر به‌کار مشترکمان ادامه بدهیم و مطمئن باشید که من تا روزی که ایران آزاد شود از شما حمایت خواهم کرد. متشکرم.


خواهر مریم: خیلی متشکرم آقای تونه کلام. برای پیام قوی‌تان متشکرم. شما در مورد دیدارتان از اشرف ۱ و اشرف۳ و عزم آنها برای سرنگونی دیکتاتوری آخوندی برای برقراری آزادی در ایران گفتید و من اطمینان دارم که این در دسترس است.



 رادکا ماکسووا - نمایندهٔ پارلمان اروپا از جمهوری چک


همکاران عزیز، وضعیت حقوق‌بشر در ایران بسیار نگران‌کننده است؛ بدتر این‌که این نقض‌ها مداوم است. زنان که اصلی‌ترین قربانیان این رژیم هستند، به‌رغم تعرض مداوم به‌حقوق بنیادینشان، شجاعانه به‌مبارزه با این رژیم ادامه می‌دهند.


ما این‌را در اعتراضات سال گذشته دیدیم، وقتی ۱۵۰۰تن از معترضان در نوامبر گذشته به‌قتل رسیدند، . بسیاری از معترضان دستگیر شدند و هم‌اکنون در شرایط وحشتناکی در زندان به‌سر می‌برند.


ما بارها در پارلمان اروپا دربارهٔ لزوم پایان دادن به‌خشونت و سرکوب در ایران بحث کرده‌ایم و اکنون با اخباری که از ایران دربارهٔ این میزان از اعدام و احکام اعدام می‌رسد، باید اقدام جدی صورت گیرد.


رژیم ایران نمی‌تواند به‌نقض حقوق‌بشر مردم ایران ادامه بدهد. اتحادیهٔ اروپا باید قویاً به‌مخالفت با این حکومت مذهبی برخیزد که حقوق بنیادین مردم را نقض می‌کند و باید با به‌کارگیری قدرت سیاسی و اقتصادی خود، به‌اپوزیسیون کمک کند.


می‌خواهم از همهٔ شما و به‌خصوص از خانم رجوی تشکر کنم، به‌خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیرتان برای یک ایران دموکراتیک و آزاد.


ما در کنار شما و مردم ایران ایستاده‌ایم و از خواستةتان برای دموکراسی حمایت می‌کنیم و امیدواریم ۴دهه درد و رنج به‌زودی زود به‌پایان برسد. متشکرم.



 آنا بونفریسکو - نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا


از دعوت دوستان مقاومت ایران، متشکرم.


به‌مناسبت روز جهانی منع اعدام مایلم در برنامه شما اگر‌چه از طریق آن لاین شرکت کنم.


تجاوز به حقوقهای بنیادین، حقوق‌بشر، معیارهای آزادی، نباید توسط رژیمهای دیکتاتوری، تحت عنوان امور داخلی در کشور نادیده گرفته شود، بلکه باید مورد توجه همگان قرار گیرد مانند شهروندان، پارلمانها و دولتها.


کرونا ویروس به همه ثابت کرد تا چه اندازه بهم پیوند خورده‌ایم و امور داخلی یک کشور به کشورهای دیگر مرتبط است.


آمار مبتلایان، جان‌باختگان و تست کرونا در ایران تا چه میزان است؟ ما به‌طور یقین نمی‌دانیم. اگر ما در اوایل سال جاری می‌توانستیم به‌سرعت دریابیم که در چین چه اتفاقی در حال افتادن است، خیلی زودتر از اینها وارد عمل می‌شدیم که به پاندمی نرسیم.


به‌عنوان یک شهروند عمیقاً نگرانم که ملت بزرگ ایران و مخالفان سیاسی و یا هر فرد دیگر که حتی فکر مخالف دارد و یا واکنشی انجام میدهد، در برابر توحش مستمر رژیم قرار می‌گیرد.


در خارج از کشور آنهایی که می‌توانند بر علیه رژیم اعتراض کنند به یاری معترضان در داخل میایند.


فشارهای مطبوعاتی، افکار عمومی و سیاسی باید مستمر باشد نه فقط در برابر اعدامهای آشکار و شرم‌آور مانند اعدام نوید افکاری کشی گیر که دستگیر و شکنجه شد به‌خاطر این‌که همراه با دیگر جوانان در تظاهرات ضدحکومتی شرکت کرده بودند.


دوستان عزیز ایرانی بی‌دفاع در اروپا که شاهد بی‌عدالتی دراماتیک مستمر برعلیه مردمتان میباشید، می‌خواهم بگویم که تنها نیستید.


کشور شما دارای ویژگیهایی تحسین‌برانگیزیست که می‌تواند نقش تعین کننده‌ای در مبارزه با رژیم داشته باشد به‌خصوص جوانان شما که اکثریت جمعیت هشتاد میلیونی را تشکیل می‌دهد.


از اینجا هر کدام از ما بسته به موقعیت و مسئولیتی که دارد وظیفه داریم به هرشکل کمک کنیم به‌خصوص با استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی . جوانان ایران باید اینده‌ای راکه شامل آزادی و احترام به حقوق‌بشر است را در دست گیرند.


ادامه دارد…


مطالب مرتبط


ایران:‌ استمرار جنایت علیه بشریت - وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا - کنفرانس زنده اینترنتی



سایر قسمتهای مربوط به این مطلب


مریم رجوی: درود بر شما که در روز جهانی نه به اعدام، پرچم دادخواهی برافراشته اید

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت دوم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت سوم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت چهارم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت پنجم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت ششم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هفتم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هشتم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت نهم و پایانی
لطفا به اشتراک بگذارید: