کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هفتم

قسمت هفتم -کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا


کنفرانس آنلاین در پارلمان اروپا


استمرار جنایت علیه بشریت در ایران


وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا


سخنرانیهای ۳۷پارلمانتر و شخصیت سیاسی اروپا


فراخوان به پیگرد عاملان و‌آمران قتل‌عام ۶۷ و کشتار ۱۵۰۰تن


در قیام آبان ۹۸و تأکید بر اعزام هیأت تحقیق بین‌المللی به ایران


سخنرانیهای


استرون استیونسون، پائولو کازاکا، کیمو ساسی


قسمت هفتم


استرون استیونسون – رئیس کارزار تغییر برای ایران


۶۰میلیون نفر در ایران اکنون زیر خط‌فقر بین‌المللی زندگی می‌کنند. محرومیت و تیره‌روزی، مردم را وادار به‌فروش کبد، کلیه و حتی قرنیهٔ چشم کرده تا پولی به‌دست آورند. دلالان کثیف اعضای بدن، با سوءاستفاده از فقرا، سودهای کلان به‌جیب می‌زنند. پول ملی ایران، ریال در حال سقوط آزاد است و ۴۹% ارزش خود را امسال تا این لحظه از دست داده. آمریکا فشار اقتصادی را با اعمال مجدد تحریم‌ها افزایش می‌دهد.


ایران، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز، اینک صاحب یکی از بی‌ارزش‌ترین پول‌های دنیا است. تورم سرسام‌آور از سالیانه ۳۴. ۴% گذشته است. ۴۱سال رشوه‌خواری و فساد، فقدان شعور و لیاقت و سرکوب وحشیانه توسط حکومت فاشیستی، کشوری را به‌زانو درآورده که روزی شکوفا و موفق بود.


انقلاب در راه است.


وقتی استبداد مذهبی افزایش سه‌برابری قیمت بنزین را در نوامبر۲۰۱۹ اعلام کرد، میلیونها نفر از تهیدستان ایران برای اعتراض به‌خیابانها سرازیر شدند. پاسخ قابل پیش‌بینی آخوندها صدور دستور به‌گشتاپوی خودشان، یعنی سپاه پاسداران و اوباش امنیتی داخلی یعنی بسیج بود تا قیام سراسری را سبعانه سرکوب کنند. تک‌تیراندازهای سپاه با یونیفرم سیاه و ماسک بر صورت، به‌شلیک از بام ساختمانهای حکومتی به‌سمت تظاهر کنندگان غیرمسلح پرداختند. هدف از شلیک، کشتار بود.


اوباش بسیج تظاهر کنندگان جوان را با باتون می‌زدند. ۱۵۰۰نفر از معترضان کشته و هزاران نفر دیگر مجروح شدند. پاسداران، تظاهر کنندگان مجروح را از روی تخت بیمارستان کشان کشان به‌مراکز از قبل آماده‌شدهٔ شکنجه بردند. بسیاری در آنجا پرپر شدند.


بیش از ۱۲هزار نفر دستگیر و به‌زندانهای قرون‌وسطایی رژیم افکنده شدند. دهها نفر به‌مرگ محکوم شدند. جرمشان، جسارت درافتادن با دیکتاتوری فاشیستی بود. اعدام زندانیان سیاسی تقریباً به‌یک واقعهٴ روزانه تبدیل شده. درعین‌حال، رئیس‌جمهور به‌اصطلاح مدره رژیم حسن روحانی در نطق مسخره‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که به‌قول خودش «آزادی سیاسی در کشور برای ما بسیار مهم است و ما به‌عنوان کهن‌ترین دموکراسی در خاورمیانه، به مردم‌سالاری خود می‌بالیم و آزادی‌های خود را با دخالت خارجی معامله نخواهیم کرد». می‌دانید که دروغ‌های بیمارگونهٴ او، هیچ‌کس را در داخل ایران فریب نداده.


خشم جوشان و انزجار از رژیم آخوندی شروع به‌سرریز شدن کرده است. مردم فقرزدهٔ ایران به‌شدت منزجرند که حکومت هم‌چنان پول و پرسنل نظامی را به‌سوریه سرازیر می‌کند تا از جنگ داخلی خونین بشار اسد حمایت کنند. انزجار آنها هم‌چنین از سرازیر شدن الی‌غیرالنهایة ثروتشان توسط حکومت، به‌حوثی‌ها در یمن، حزب‌الله در لبنان و شبه‌نظامیان وحشی در عراق است. آنها از این شوکه هستند که منابع ایران به‌طور گسترده برای تولید مخفیانهٴ تسلیحات اتمی و موشکهای بالستیک سرازیر می‌شود، حال آن‌که روحانی در سطح بین‌المللی، آن‌را تکذیب می‌کند. آنها واهمه و نگرانی دارند که فساد و بی‌لیاقتی باعث شده تلفات کرونا از ۱۱۶هزار نفر در سراسر کشور هم فراتر برود.


کانون‌های شورشی جنبش اصلی اپوزسیون دموکراتیک یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران، در همهٔ شهرهای کشور تشکیل شده‌اند. خشم و اعتراضات پراکنده علیه رژیم روزانه فوران می‌کنند؛ و جوانان شورشی اماکن حکومتی را به‌آتش می‌کشند و تخریب می‌کنند.


بارها شنیده‌ایم که اعدام جوان کشتی‌گیر قهرمان نوید افکاری، به‌رغم کارزار جهانی برای توقف این آدم‌کشی قضایی، جرقهٔ شعله‌ور شدن مجدد خشم در سراسر کشور بوده. اعدام او جوانان ایرانی را به‌شدت خشمگین کرد. آنها افکاری را یک قهرمان ورزشی می‌شناسند. رزمندگان جوان مقاومت دست به‌حمله به‌بیدادگاهها، ساختمانهای حکومتی و پایگاههای سپاه و بسیج در شهرهای سراسر ایران زده‌اند. یک مرکز ترویج بنیادگرایی اسلامی در شهر کرج به‌آتش کشیده شد.


بنرها، پوسترها و تصاویر ولی‌فقیه رژیم، خامنه‌ای و فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه، قاسم سلیمانی که در ماه ژانویه توسط یک هواپیمای بدون سرنشین به‌هلاکت رسید، بارها هدف قرار گرفته و توسط تظاهر کنندگان به‌آتش کشیده شده‌اند. تظاهر کنندگان در خیابانها همواره شعارهایی از این جمله سر می‌دهند که «خامنه کارش تمامه» و مردم ایران را به‌قیام برای انتقام خون نوید فرا می‌خوانند. شعارهای ضد رژیم و پیام‌های رهبر مقاومت مسعود رجوی و رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت ایران مریم رجوی، همواره بر دیوارها و معابر عمومی ظاهر می‌شود.


با استمرار رشد مقاومت علیه آخوندها در سراسر ایران، جامعهٔ بین‌المللی به‌طور فزاینده با این خواسته مواجه است که به‌سیاست مماشات پایان بدهد و حمایت خود را از مردم ایران نشان دهد. شکنجه و اعدام مستمر زندانیان سیاسی جنایتی علیه بشریت است و علت استمرارش به‌طور خاص، کوتاهی سازمان‌ملل در حسابرسی از رژیم آخوندها به‌خاطر قتل‌عام بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی است که اکثرشان هوادار سازمان مجاهدین خلق بودند.


به‌رغم وجود شواهد غیرقابل انکار در رابطه با این جنایت دهشتناک که حتی مقام‌های ارشد رژیم به‌طور علنی و با فخر فروشی به‌آن اذعان می‌کنند، هنوز کسی به‌خاطر این جنایت وحشتناک محاکمه نشده که از بدترین نمونه‌های نسل‌کشی در اواخر قرن بیستم است.


انقلاب در راه است و وقتی فرا برسد، آخوندها در برابر عدالت قرار خواهند گرفت و طرف‌های بین‌المللی که خواهان استمالت از آنها بوده‌اند، پاسخگو و در دادگاه افکار عمومی بی‌آبرو خواهند بود.


بسیار متشکرم.


پائولو کازاکا – پرتغال


خانم رئیس‌جمهور رجوی گرامی، بسیار خوشوقت شدم که تحلیل شما را از وضعیت ایران شنیدم. در حالی‌که به‌پایان کنفرانس نزدیک می‌شویم، مایلم توضیحاتی در مورد یک نکته بدهم که به‌نظرم اساسی است. نکته‌یی که دست‌کم توسط سه عضو عالی‌مقام پارلمان اروپا مطرح شد، بنوا بیتو، خاویر سارسالاخوس و پتراس استراویچیوس.


موضوع، ماهیت جنایتی است که رژیم ایران در جریان به‌اصطلاح اعدام نوید افکاری مرتکب شده است.


ولی هم‌چنان که قبلاً گفته شد، آنچه در رابطه با آقای افکاری با آن مواجهیم مجازات مرگ نیست. این یک جنایت حکومتی است. اعدامی است که حتی روال‌های مصوب خود رژیم ایران را مراعات نمی‌کند. این در واقع اولین بار یا دومین‌بار نیست. این یک روال سیستماتیک است که به‌وضوح در فتوای۱۹۸۸ نمادین شده است. این یک دستور از جانب ولی‌فقیه آن زمان، یعنی خمینی بود. او دستور قتل زندانیان سیاسی را صادر کرد که اکثریت قاطعشان اعضای مجاهدین خلق بودند. برخی هم عضو سایر سازمانها بودند، ولی همگی مخالفان سیاسی بودند. او دستور قتل آنها را صادر کرد. این دستور بر طبق قانون سوئیس، نمونهٴ آشکار قتل‌عام است


خیلی خوشحالم که هر چند سال‌ها از این قضیه گذشته، ولی مقام‌های سوئیس دریافتند که قتل کاظم رجوی نیز جزو همین قتل‌عام محسوب می‌شود. این جنایت نه در سال۱۹۸۸ بلکه دو سال بعد انجام شد. ولی ناشی از همان فتوا و همان رژیم بود.


نمایندگان عزیز پارلمان اروپا، نکته اینجا است. در حالی‌که رهبران جنایتکار رواندا که قتل‌عام هولناک را در آن کشور انجام دادند در قدرت نیستند؛ برخی از آنها محاکمه شده‌اند. وضعیت مشابهی در کامبوج و حتی در مورد مسئولان قتل‌عام۱۹۷۰ در بنگلادش اتفاق افتاد. ولی در رابطه با ایران چنین اتفاقی نیفتاده است.


هیچ دوست‌دار واقعی حقوق‌بشر نمی‌تواند آرام بگیرد و با وجدان خود به‌تعادل برسد، تا اینکه عدالت در مورد این قتل‌عام اجرا شود. این یک امر واجب است. ما در پارلمان اروپا تمام تلاشمان را کردیم که آن‌را محقق کنیم. ولی با دیدن تعداد بسیار بسیار زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا، فوق‌العاده خوشحالم که می‌بینم این نبرد ادامه دارد و هرگز متوقف نخواهد شد. این رژیم جنایتکار و مسئولان آن باید به جرم قتل‌عام محاکمه شوند. متشکرم


کیمو ساسی – وزیر پیشین تجارت فنلاند


بسیار متشکرم.


خانم رجوی، دوستداران گرامی حقوق‌بشر، ایران کشور بزرگی است با تاریخی غرورآفرین و فرهنگی فوق‌العاده. این کشور باید بسیار ثروتمند باشد. چرا که نفت زیادی دارد. ولی این، واقعیت امروز نیست. امروز مردم ایران گروگانهایی در دست بدترین دیکتاتوری جهان امروز هستند. به‌دلیل فساد، بسیاری از مردم در گرسنگی زندگی می‌کنند. این حکومت منزوی است. زیرا دست به‌صدور تروریسم می‌زند. به‌نظر من تاریخ نشان می‌دهد که مسیر شکوفایی کاملاً روشن است.


اروپا بعد از جنگ دوم جهانی آموخت که باید به‌ارزش‌های مشخصی تکیه کنیم که عبارتند از دموکراسی، حقوق‌بشر، حکومت قانون، اقتصاد بازار آزاد و هم‌چنین برابری زن و مرد. با حرکت در این مسیر به‌موفقیت می‌رسید.


مردم ایران امروزه به‌وضعیت اسفبار کشور اعتراض دارند. به‌همین دلیل است که دیکتاتوری در ایران بسیار وحشت‌زده است. آنها می‌دانند که در اروپای شرقی در دههٔ ۱۹۸۰ چه شد. در آن زمان مردم، قدرت را به‌دست گرفتند. دیکتاتوری در ایران در حال حاضر مستأصل است. به‌همین دلیل تلاش می‌کنند که مردم را سرکوب کنند. با تأسف بسیار، معترضان به‌قتل رسیده‌اند و بسیاری از آنها هم‌اکنون در زندان هستند. نام نوید افکاری امروز در چند نوبت مورد اشاره قرار گرفته. او چند روز پیش بدار آویخته شد. حقیقت این است که مقام‌های (رژیم) ایران، نوید را هفته‌ها شکنجه کردند. در نامه‌یی که مخفیانه به‌خارج زندان منتقل شد، او شرح داده که چگونه به‌مدت ۵۰روز با چوب و باتون به‌دست‌ها، پشت و کمرش می‌زدند. یک کیسهٔ پلاستیکی به‌سرش کشیده بودند که او را تا مرز خفگی می‌برد. و نهایتاً او را اعدام کردند. این مورد، به‌نظر من برای مردم، یک قهرمان است و باید یادش زنده نگه داشته شود. به‌نظر من جامعهٔ بین‌المللی در همین لحظه باید اقدام کند. اتحادیهٔ اروپا به‌طور خاص باید علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران اقدام کند. آنچه که باید انجام شود این است که قبل از هر چیز، تحریم‌های اقتصادی علیه (رژیم) ایران ضروری هستند. بعد از آن، وقتی تحریم‌ها وضع می‌شوند، باید مراقبت کرد که هیچ شیوه‌یی برای دور زدن در اختیار دیکتاتوری و طرف‌های فاسد قرار نگیرد.


ما هم‌چنین نیازمند تحریم‌های اشخاص هستیم. باید تحریم‌هایی علیه سران حکومت اعمال شود که در قتل افراد مشارکت داشته‌اند. معنی‌اش این است که پول‌های آنها در خارج باید مسدود شود و اگر از مرزهای ایران خارج شوند باید دستگیر و محاکمه شوند و به‌خاطر جنایاتشان محکوم شوند.


متأسفانه بسیاری از دیپلمات‌های (رژیم) ایران هم در تروریسم شرکت داشته‌اند. معنی‌اش این است که کشورهای اتحادیهٔ اروپا باید بررسی کنند که (رژیم) ایران چند دیپلمات در کشور آنها می‌تواند داشته باشد. آنها باید تحت مراقبت کامل قرار گیرند. فکر می‌کنم (رژیم) ایران نباید تعداد زیادی دیپلمات در کشورهای ما داشته باشد. زیرا آنها تروریست هستند.


و یک کار که دیپلمات‌های اروپایی در ایران باید انجام دهند این است که به‌زندانها بروند، سراغ تظاهر کنندگان را بگیرند، تلاش کنند از آنها حفاظت کنند، کمکشان کنند و پرونده‌های آنها را به‌خوبی بشناسانند و به‌این ترتیب تلاش کنند که جان آنها را نجات بدهند.


و نهایتاً چیزی که بسیار مهم است این است که باید تحقیقاتی در رابطه با همهٔ مرتکبان قتل‌عام انجام شود. این بسیار مهم است که در رابطه با کشتار۱۹۸۸، گناهکاران باید در مقابل دادگاه قرار گیرند.


نکتهٔ آخری که باید بگویم این است که فقط یک راه هست که می‌تواند به‌راستی مسأله را حل کند. آن هم این است که مردم ایران، سرنوشت خود را در دستان خود بگیرند. تغییر حکومت، تغییر رژیم در ایران ضروری است. این تنها راه‌حل ماندگار است. متشکرم. نبرد ادامه دارد.



سایر قسمتهای مربوط به این مطلب


مریم رجوی: درود بر شما که در روز جهانی نه به اعدام، پرچم دادخواهی برافراشته اید

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت دوم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت سوم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت چهارم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت پنجم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت ششم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هفتم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هشتم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت نهم و پایانی

مطالب مرتبط


ایران:‌ استمرار جنایت علیه بشریت - وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا - کنفرانس زنده اینترنتی

لطفا به اشتراک بگذارید: