بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت نهم

قسمت نهم - بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل


بیانیه سی ونهمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران -فصل پنجم:

هم جبهه شدن رژیم با کرونا و استراتژی کلان تلفات


کارزار بی‌وقفه مقاومت برای درهم شکستن کرونای ولایت


۴۵-برای همه روشن است که رژیم ولایت فقیه با چند اقدام جنایتکارانه، عامل اصلی شیوع گسترده و سریع همه‌گیری ویروس کرونا در ایران شد.


ولی‌فقیه به‌خاطر تظاهرات فرمایشی۲۲ بهمن و گرم کردن تنور شعبده انتخابات، ورود ویروس به ایران را پنهان کرد.


او با وجود هشدارها و اخطارهای صریح برخی از کارگزاران نظام در این اندیشه ضدانسانی بود که کرونا را نعمت معرفی کند و از آن به‌مثابه یک فرصت (مشابه جنگ ضدمردمی ایران و عراق) استفاده کند. سرانجام در روز پنجشنبه اول اسفند کارگزاران خامنه‌ای با اعلام دو فوت در شهر قم بر اثر ابتلا به کرونا مجبور به پذیرش ورود کرونا به ایران شدند، اما کماکان تاریخ ورود و پنهان‌کاری عمدی خود را لاپوشانی کردند و به جای شفافیت و اطلاع‌رسانی به موقع و اتخاذ سیاستی به سود مردم، با کرونا یک جبهه متحد تشکیل دادند. جبهه ویروس کرونا و ولایت.


تلویزیون حکومتی در روز یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ سخنان وقیحانه خامنه‌ای را پخش کرد که از تحریم گستردهٔ انتخابات به‌شدت عصبانی بود و همزمان به پنهان‌کاری در مورد ویروس کرونا ادامه داد.


خامنه‌ای گفت: «شب پنجشنبه که جمعه‌اش انتخابات بود خبر بروز این ویروس و این بیماری مثلا در فلان شهر، در قم مثلا، داده شد شب پنجشنبه سحر پنجشنبه شروع کردند تبلیغات کردن که مردم مبادا بروید توی صف انتخابات بایستید، توی صف رأی دادن بایستید، آنجا چنین است، چنان است، بیماری هست مرض هست ویروس هست، ببینید یعنی از کمترین فرصتی استفاده کردند نگذاشتند حتی چند ساعت هدر برود… . ببینید دشمن به کجاها کار دارد».



بیانیه ـ روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۹۸ خامنه‌ای ماهیت ضدانسانی خودش را برای استفاده از فرصت کرونا برملا کرد و گفت:


«این بلا به‌نظر ما بلای آن چنان بزرگی نیست، از این بلاها بزرگتر هم وجود داشته و دارد، خودمان هم در کشور مواردی را مشاهده کردیم… .


و مطلب آخر هم این است که مسأله یک مسأله گذراست، یک چیز فوق‌العاده نیست، از این حوادث در کشور پیش می آید، البته من نمی‌خواهم مسأله را خیلی کوچک بگیرم، اما خیلی هم بزرگش نکنیم مسأله را. یک قضیه یی است پیش آمده، یک مدتی که انشاالله خیلی طولانی نخواهد بود، این برای کشور وجود خواهد داشت بعد همه رخت برمی بندد و می رود و می تواند تجریباتی که ما در این زمینه به‌دست می آوریم و فعالیتی که مردم می‌کنند، دستگاهها می کنند و در واقع یک رزمایشی، رزمایش عمومی در این زمینه انجام می گیرد، این می تواند یک دستاورد باشد. اگر این دست‌آوردها را داشته باشیم، بلا برای ما تبدیل می‌شود به نعمت، تهدید تبدیل میشود به فرصت». این‌چنین است که برای خلیفهٔ ارتجاع هر مرگ یک فرصت و یک نعمت است.


خود داری رژیم از قرنطینه قم، سبب همه‌گیری بی‌دنده و ترمز ویروس در سراسر ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شد و ایران را به کانون شیوع کرونا از عراق تا لبنان و افغانستان و حتی کانادا و آمریکا و سوئد تبدیل کرد.


۴۶-در حالی که از زمان شیوع کرونا در چین سازمان جهانی بهداشت و پزشکان و متخصصان اتفاق‌نظر داشتند که «اطلاع‌رسانی عمومی» و «قرنطینه» دو رکن بنیادین مقابله با این ویروس نا شناخته، خطرناک و سریع الانتقال است، رژیم هرگز به این دو رکن اساسی پایبند نبود و به‌طور عمدی برعکس عمل کرد.



بیانیه -رژیم ابتدا از اعلام ورود کرونا به ایران خودداری کرد. سپس اطلاع‌رسانی و بیان آمار و ارقام را به ملاحظات امنیتی و حفظ نظام مشروط کرد.


بخشنامه‌ها و دستورالعملهای حکومتی برای مهندسی آمار و اطلاع‌رسانی در مورد شیوع کرونا که بارها توسط کارگزاران رسمی رژیم هم بیان شده، سند ارتکاب جرم و جنایت علیه بشریت است. در مورد قرنطینه هم، جدای از عملکرد مجرمانه رژیم در مورد قم به‌عنوان یکی از اولین کانونهای شیوع کرونا و خودداری رژیم از صرف کمترین هزینه برای تأمین الزامات قرنطینه و تأمین حداقلهای معیشتی محرومان، روحانی در روز ۲۵اسفند ۹۸ با وقاحت گفت: «چیزی به نام قرنطینه نداریم، این‌که شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاهها و برخی مشاغل قرنطینه هستند، اصلاً چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند».



روزنامه ستاره صبح، روز ۷ اردیبهشت حرفهای محبوب فر، عضو کمیتهٔ پیشگیری و مقابله با کرونا، را پوشش داده است که می‌گوید:


«دولت ایران به‌دلیل عدم قرنطینه و محدودیتهای ضروری اجتماعی، تاکنون از بسیاری از کشورها عقب است. در حالی که به‌محض شناسایی ویروس کرونا در کشور باید قرنطینه و محدودیتهایی ایجاد و برای مقابله و مهار بیماری برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت، اما متأسفانه به دلایل سیاسی این محدودیتها به‌ویژه در کانونهای انتشار [بخوانید قُم] صورت نگرفت؛ آمار… با واقعیت مطابق نیست و تعداد مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است. متأسفانه در گواهی فوت بسیاری از افراد مبتلا به کرونا، علت مرگ بیماریهای زمینه‌ای ذکر می‌شود تا آمار فوتیها پایین نگاه داشته شود»


البته موضوع فقط قرنطینه قم در تاریخ اعلام شده رژیم برای ورود ویروس کرونا نبود. بعدها معلوم شد که کرونا تنها از قم شروع نشده است، با اسناد منتشر شده از سوی کمیسیون امنیت و اطلاعیه‌های دبیرخانه شورا روشن شد که کرونا مستقیماً از چین لااقل به سه مرکز قم و تهران و گیلان وارد شده اما رژیم همه را مخفی کرده است.


خانم رجوی در ۴اردیبهشت خاطرنشان کرد وزیر بهداشت روحانی می‌گوید «از اواخر دی یعنی دست کم یک ماه قبل از ۳۰بهمن که روحانی مدعیست، تقاضای تشکیل جلسه اورژانس در مورد قطع پروازها با چین داشته و خواهان ”تعطیلی دانشگاهها، مدارس، اجتماعات، نمازهای جمعه، مراسم عروسی و عزا، اعتکاف، راهیان نور، آستانهای مقدس، سینماها، تئاترها، ورزشگاهها و غیره“ بوده است. همینطور، جلالی، سرکرده پدافند غیرعامل رژیم، در تلویزیون رژیم (در ۲۸فروردین) گفت که وقتی کرونا در چین شیوع پیدا کرد ما ”در دیماه جلسات داخلی داشتیم جمع‌بندی کردیم اوضاع را رصد کردیم چه اتفاقی می‌افتد وضعیت داخل کشور را بررسی کردیم که چه کار باید انجام بشود. در پنجم بهمن اولین جلسه رسمی را گذاشتیم همه دستگاههای ذیربط را دعوت کردیم“».



۴۷-روز سه‌شنبه ۶ اسفند ۹۸ روحانی شیاد ادعا کرد که: «همان‌گونه که از بیماری دشوار آنفلوانزای (اچ ۱ و ان ۱) عبور کردیم از کرونا نیز عبور خواهیم کرد و از شنبه همه چیز به روال عادی برمی گردد…


یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ما این است که با هراس‌افکنی زیاد در جامعه، کشور را به تعطیلی بکشانند… مردم باید به وزارت بهداشت، که از طریق صدا و سیما درباره بیماری کرونا اطلاع‌رسانی می‌کند، اعتماد کنند. به فضای مجازی و برخی رسانه‌های معاند در دنیا که حرفهای عجیب غریب می‌زنند، توجه نکنند و مسئولانی که در زمینه فضای مجازی مسئولیت دارند، مسئولیت‌شان را انجام دهند. بحمدالله تا امروز کمبود تخت، پرستار و پزشک نداشتیم حتی در بخشهای مراقبتهای ویژه در اکثر شهرها و استانهای ما بخش اضافی داریم».


دروغ‌درمانی آخوند روحانی که روز شنبه ۱۷اسفند را روز کنترل کرونا و عادی شدن اوضاع اعلام کرد به موضوع جدال درون نظام تبدیل شده و در این کشمکش‌ها باندها و مهره‌های حکومتی به رویکرد ضدمردمی رژیم و عملکرد کرونای ولایت اذعان می‌کنند. یک عضو شورای حکومتی شهر تهران که در تیول باند روحانی است، گفت: «در این روزها» «از روحانی و معاونش خبری نیست. ظاهراً همه از شنبه سر کار رفته اند و دولت به تعطیلات» (امانی، ۲۰ اسفند ۹۸).



یک رسانه حکومتی نوشت: «رئیس‌جمهور یکی دو هفته پیش در اظهارنظری عجیب گفت از شنبه [۱۷ اسفند] شرایط به‌حالت عادی برمی‌گردد…


[اکنون] برای این‌که وانمود شود شرایط عادی است، ساعات کار به روال معمول برگشت ولی همزمان در اقدامی متناقض هم‌چنان به مردم توصیه می‌شد و می‌شود که در خانه بمانند و خود قرنطینگی را اختیار کنند» (سایت فرهیختگان، ۲۱ اسفند ۹۸).


ماهها از این وعده ضدانسانی می‌گذرد، ولی هنوز شنبه موعود شیاد نیامده و در عوض آمار جان‌باختگان هر روز افزایش می‌یابد. روحانی و خامنه‌ای پیش از مراسم ماه محرم، آشکارا برای جان مردم تحت عنوان «ضرورت برگزاری با عظمت و شکوه» عزاداریهای ماه محرم نقشه کشیده بودند. و این در حالی است که بسیاری از کارشناسان به شمول حکومتی‌ها اعلام کرده‌اند که در مراسم ماه محرم امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ماسک و رعایت فاصله‌) وجود ندارد.



روز یکشنبه ۲۱اردیبهشت خامنه‌ای در ارتباط تصویری با ستاد مبارزه با کرونا که با حضور اعضای این ستاد و استانداران ۳۱استان کشور برگزار شد،


مدعی «توفیق بزرگ» در مبارزه با ویروس کرونا شد و از حرکت «مؤمنانه و حیرت انگیز» کارگزاران نظام تشکر کرد. اما چند ماه پس از این به‌اصطلاح توفیق بزرگ، همه‌گیری کرونا ابعاد گسترده‌یی پیدا کرده است.


در حقیقت معنای اعلام دوبارهٔ مقررات محدود کننده در تهران و چندین استان دیگر آنست که طاعون مدرن، کشور را سخت و محکم در چنگ خود دارد و این شوربختانه تحول جدیدی نیست. آنچه که حاکمیت، اول با پنهان‌کاری ورود ویروس به کشور، سپس بی‌اهمیت و محدود جلوه دادن آن و دست آخر خودداری از اعمال تدابیر مؤثر پیشگیرانه آغاز کرد، در مسیر طبیعی خویش پیش می‌رود و با هر گام، سخت جان تر و خسارت انسانی و اقتصادی‌اش گسترده‌تر می‌شود.


۴۸- جنایت علیه مردم ایران توسط ماهان ایر، و ابسته به سپاه پاسداران و پروازهای بی‌حساب و کتاب پاسداران و مهرهای دیگر رژیم به چین، برگ شرم‌آور دیگری از عملکرد مجرمانه خامنه‌ای و سپاه ولایت اوست.



روز ۳ اسفند ۹۸، یک کارشناس حکومتی گفت: «بیش از پنج ماه این ویروس به ایران ورود کرده چون ما بیشترین مراوده تجاری و توریستی را با کشور چین داریم.


هنوز ایرلاین ماهان در تردد با چین است ویروس به ایران ورود کرد، ماسک نایاب شده است آن وقت ما به چین کمک بشردوستانه می‌کنیم؟» (روزنامه حکومتی جهان صنعت)


روز ۸اسفند، وزارت‌خارجه رژیم اعلام کرد: قرار است اولین محموله کمک چین برای مقابله با ویروس کرونا روز جمعه با هواپیمای ماهان وارد شود (حق‌نیوز). . روز ۹اسفند، کانال حکومتی رویداد ۲۴ اعلام کرد؛ شمار پروازهای ماهان ایر از ۱۱بهمن تاکنون به حدود ۶۰ پرواز رسیده است.در این زمان اکثر کشورهای جهان ارتباط هوایی و زمینی خود را با چین قطع کرده بودند، اما رژیم آخوندی که در انزوای بین‌المللی و محاصره بحرانها به حفظ ارتباط با چین نیاز داشت، به پروازهای ماهان ایر سپاه پاسداران ادامه می‌داد.


روزنامه حکومتی آرمان در شماره روز ۶اسفند ۹۸ نوشت: «‌انگشت اتهام مردم برای شیوع کرونا به سمت شرکتهای هواپیمایی داخلی نشانه رفته و با وجود همه انتقادها، هنوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به چین ادامه دارد. این در حالی است که کشورهای دیگر مرزهای خود را بر روی ایران بسته‌اند. »


روزنامه حکومتی مستقل نیز در روز ۶اسفند نوشت: «در نیمه اول بهمن، مقامات وزارت بهداشت از هواپیمایی ماهان درخواست کردند که این شرکت کلیه پروازها به چین را لغو نماید.


پس از امتناع ماهان، انتظار می‌رفت وزارت بهداشت روی مسافران و محموله‌های وارداتی از چین، نظارت سخت‌گیرانه‌ای انجام دهد، اما ظاهراً مسئولان در این مرحله هم اهمال کردند و اوضاع وخیم‌تر شد».


رسانه‌های حکومتی از جمله سایت آفتاب در ۲۱ اسفند با اعلام ادامه پروازهای هواپیمایی ماهان به چین نوشتند:


«ماهان؛ این روز‌ها حتی به طعنه در تاکسیها هم مقصر اصلی ورود کرونا به ایران شناخته می‌شود».


یک مهماندار سابق این شرکت در مورد پنهان‌کاری رژیم گفت: پروازی که پیش‌تر به ووهان رفته بود، چندی بعد به دوبی رفت و پس از لندینگ در فرودگاه، توسط پرسنل فرودگاه مقصد، تست سلامت انجام شد و در این میان مشخص شد جواب آزمایش یکی از مهمانداران و تعدادی از مسافران، مثبت بوده است. مهماندار سابق شرکت ماهان ایر که اظهاراتش در رسانه‌های حکومتی منتشر شده، می‌افزاید: «بسیاری از مهمانداران به هر نحوی با پیام و تماس با من ارتباط گرفتند. نمی‌توانند حرف بزنند، نمی‌گذارند که حرف بزنند».


به‌دنبال بالا‌گرفتن اعتراضها در مورد ادامه پروازها به چین، ماهان ایر مجبور به صدور بیانیه شد و اعلام کرد: «پروازها بر اثر درخواستهای مکرر وزارتخانه‌های خارجه و بهداشت و سازمان هواپیمایی کشور و برای بازگرداندن ایرانیان گرفتار آمده در چین» صورت گرفته است. پارسایی، سخنگوی وقت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رژیم، در ۲۳ اسفند ۹۸ گفت: «قطعاً سازمان هواپیمایی کشور که مانع انجام پرواز به چین نشد، در کنار ایرلاین ماهان، از متهمان ردیف اول [ورود ویروس به ایران] است» (ایسنا).


۴۹- آش دروغگویی‌های آخوندها پیرامون ابعاد همه‌گیری ویروس، آن قدر شور است که صدای کارگزاران و رسانه‌های حکومتی را هم در آورده است.


روز ۳ اسفند ۹۸، روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشت: «به‌دلیل عدم شفافیت، هیچ‌کس به دولت اعتماد نمی‌کند. وزارت بهداشت از گفتن آمارهای دقیق واهمه دارد و این دروغگویی، موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام شده است در حال حاضر این بی‌اعتمادی به ۹۰ درصد رسیده است».


در همین روز، یک عضو کمیته آنفلوآنزا در وزارت بهداشت اعلام کرد: آمار اعلام شده از تعداد مبتلایان تنها ٥درصد واقعیت است (روزنامه شهروند).


روز جمعه ۹ اسفند ۹۸، جعفرزاده، عضو سابق مجلس رژیم از رشت گفت: «مکرر آمار را از مردم پنهان می‌کنند و به صراحت می‌گویم که آمارهای ارائه شده تاکنون هنوز واقعی نیست. من از بهشت زهرا، تازه آباد و باغ رضوان رشت آماری در خصوص جان‌باختگان بر اثر کرونا گرفتم و باید بگویم که آمار، خیلی بیشتر از این حرفهاست» (روزنامه امتداد).


روز ۱۰ اسفند ۹۸، دبیرکل نهاد حکومتی خانه پرستار اعلام کرد: «آمار مربوط به پرستاران مبتلا را نمی‌توانیم اعلام کنیم. آمارها کاملاً امنیتی هستند و به کسی ارائه نمی‌شود، حتی شاید رئیس بیمارستان هم آمار بیماران کرونا را نداشته باشد» (روزنامه رسالت).


پارسایی، عضو سابق مجلس رژیم، گفت: «آماری که در حال حاضر داده می‌شود با توجه به جامعه آماری و از لحاظ درصد شیوع و کشندگی واقعی به‌نظر نمی‌رسد… . و… مسأله اعتماد عمومی…


از زمان شیوع این بیماری واگیردار بار دیگر رخ نمایی کرد» (روزنامه حکومتی اعتماد، ۱۰اسفند ۹۸).


روز ۱۲اسفند ۹۸، محمود صادقی، نماینده دوره قبل مجلس رژیم، در توئیتر خود نوشت:


«پس از پنهان‌کاری درباره کشته‌شدگان اعتراضات آبان، ”سه روز دروغگویی“ درباره شلیک به هواپیمای اوکراینی، حالا شیوع یک بیماری مسری را پنهان می‌کنند».


یدالله اسلامی، عضو سابق مجلس ارتجاع اعتراف کرد: «جامعه ما با پنهان‌کاریهای سازمان‌یافته روبه‌روست. این امر از رخدادهای آبان و سرنگونی هواپیما روندی رو به افزایش داشته و در کاهش مشارکت در انتخابات به‌خوبی دیده می‌شود» (روزنامه حکومتی مستقل، ۱۷اسفند ۹۸).


ادامه د‌ارد…



مطالب مرتبط


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل - قسمت اول


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دوم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت سوم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت چهارم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت پنجم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت ششم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت هفتم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت هشتم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت نهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت یازدهم

لطفا به اشتراک بگذارید: