سایت اینترنتی زد دی نت: هکرهای رژیم ایران می توانند میلیونها یا میلیاردها دلار را به طور غیرقانونی سرقت کنند

هکرهای رژیم ایران می توانند میلیونها یا میلیاردها دلار را به طور غیرقانونی سرقت کنند -سایت اینترنتی زد دی نت


سایت امنیتی اینترنتی زد دی نت: هکرهای رژیم ایران می‌توانند میلیونها یا حتی میلیاردها دلار را به‌طور غیرقانونی سرقت کنند


به گزارش سایت امنیت اینترنتی زد دی نت ZDNet شرکت‌های امنیتی «کلیر اسکای» ClearSky و «پروفرو» Profero می‌گویند بدافزارها یا باج‌افزارها در فضای مجازی را به هکرهای رژیم ایران به‌‌نام «مادی واتر» MuddyWater یا «آب گل‌الود» مرتبط دانسته‌اند. آنها می‌گویند این تهدید تحت نام «پاوگوپ «PowGoop،



از طریق بدافزار «تانوس» Thanos نصب می‌شود.


در گزارشی که شبکه اینترنتی زد. دی. نت نسخه آنرا دریافت کرده گفته شده شرکت «کلیر اسکای» تهدید اخیر را خنثی کرده است، ولی هشدار می‌دهد که هکرهای رژیم ایران در گذشته نیز از این بدافزار استفاده کرده‌اند.


سایت زد دی نت روز ۶شهریور ۹۹ نوشت:


«بنا به گزارش یک شرکت امنیت سایبری، هکرهای رژیم ایران برای فریبکاری و جلب اعتماد قربانیان خود، خودشان را خبرنگاران غربی جا می‌زنند و سپس اقدام به کلاهبرداری مالی و ارسال فایلهای آلوده به ویروس می‌کنند.


در این گزارش آمده است هکرهای رژیم ایران در ماههای ژوئیه و اوت امسال با استفاده از این شیوه اقدام به حمله سایبری علیه اهداف خود از جمله کارشناسان آکادمیک، فعالان حقوق‌بشر و روزنامه‌نگاران متخصص در امور ایران کرده‌اند.


سازمان غیرانتفاعی و حقوق بشری «آرتیکل ۱۹» مستقر در لندن طی گزارش مفصلی در مهر ۹۹ به قطع اینترنت در ایران تحت حاکمیت آخوندها پرداخته و این موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده است.

در پی تصمیم رژیم برای افزایش قیمت سوخت در آبان ۹۸ ایران دستخوش اعتراضات و قیام سراسری شد. پاسخ رژیم به قیام عمومی، کشتار، سرکوب و قطع دسترسی میلیونها ایرانی از اینترنت بود.

قطع اینترنت ایران در آبان از نظر مدت و گستره بی‌سابقه بود. با قطع اینترنت، رژیم دسترسی مردم به اطلاعات حیاتی و تماس آزادانه با یکدیگر را در مقیاس وسیع مختل کرد. همزمان معترضین در خیابان هدف خشونت سازمان‌یافته قرار گرفتند. با قطع اینترنت، حاکمیت همچنین امکان افشای خشونت سازمانیافته را از مردم ایران سلب کرد.

مطالب مرتبط


نیویورک تایمز: محققان می گویند هکرهای رژیم ایران می توانند برنامه های رمزگذاری شده را شکست دهند



سایت زد دی نت روشهای فریبکاری سایبری رژیم آخوندی را افشا کرد



لطفا به اشتراک بگذارید: