کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت نهم و پایانی

 قسمت نهم و پایانی -کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا


کنفرانس آنلاین ایران در پارلمان اروپا -استمرار جنایت علیه بشریت در ایران -وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا

مریم رجوی:خامنه‌ای و روحانی منابع کشور را در جنگ و تروریسمو پروژه‌های هسته‌یی و موشکی استفاده می‌کنند


باید سپاه پاسداران منحل شودو بودجه آن صرف معالجه بیماران مبتلا به کرونا شود


سخنرانیهای ۳۷پارلمانتر و شخصیت سیاسی اروپا


فراخوان به پیگرد عاملان و‌آمران قتل‌عام ۶۷ و کشتار ۱۵۰۰تن


در قیام آبان ۹۸و تأکید بر اعزام هیأت تحقیق بین‌المللی به ایران


سخنرانیهای :جان پری، ژان پیر مولر و آلخو ویدال کوادراس



کنفرانس ایران :جان پری – وزیر پیشین از ایرلند


خوشوقتم که در این کنفرانس بسیار مهم درباره حقوق‌بشر شرکت می‌کنم، که اعضای پارلمان اروپا نیز بسیار درگیر آن هستند.


من معتقدم ما باید در رابطه با تمدید کنترل‌ها و تحریم‌ها پیشتاز باشیم و اتحادیه اروپا نقش حساسی در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران بر عهده دارد.


اتحادیه اروپا بایستی دخالت کند و باید گزارشگر اتحادیه اروپا در رابطه با ایران را به این کشور اعزام کند، زیرا بسیار مهم است که او از زندانها و زندانی‌ها دیدن کند و اعمال غیرانسانی که در ایران وجود دارد را از نزدیک مشاهده کند.


وضعیت پاندمی در ایران اکنون بسیار وخیم است. افراد زیادی فوت کرده‌اند.


به‌نظر من بسیار مهم است که اتحادیه اروپا که در گذشته از رژیم ایران استمالت کرده، اکنون لازم است که با صراحت صحبت کند و به‌طور فعالی با رئیس پارلمان اروپا در ارتباط باشد و هم‌چنین به همان اندازه مهم است که نمایندگان نقش مؤثری در رابطه با اعمال تحریم‌های بیشتر روی رژیم داشته باشند. هم‌چنین به‌نظر من مهم است که مصونیتی که به اعضای رژیم ایران داده می‌شود متوقف شود



در حالی‌که افراد بسیاری از ایران پول خارج کرده‌اند، اتحادیه اروپا باید حسابهای بانکی آنها را منجمد کند.


فکر می‌کنم بسیار مهم است که مصونیتی که از بسیاری جهات از سوی اتحادیه اروپا به مقامات رژیم ایران اعطا شده است و استمالتی که در جریان است متوقف شود.


ما باید به وضعیت فعلی توجه کنیم که در آن آمریکا طی مدت اخیر در اجرای تحریم‌ها کارآمد بوده است. اتحادیه اروپا از این اقدامات حمایت زیادی کرده، ولی همه آنها در حرف بوده است. تحریم‌های افزوده که سال‌ها قبل درباره آنها صحبت شد بایستی اکنون به تحریم‌های موجود اضافه شود و تصمیمی واضح درباره این‌که چطور این تحریم‌ها می‌توانند باعث تغییر شوند گرفته شود.


متأسفانه وقتی به قتل‌عام ۱۹۸۸ نگاه می‌کنیم هیچ اقدام قاطعانه‌ای از آن زمان تاکنون صورت نگرفته است. به‌نظر من تحریم‌های مهم روی حسابهای بانکی و به‌خصوص تحریم علیه رئیس قوه قضاییه، ابراهیم رئیسی و سایر اعضای این رژیم باید اعمال شود.


آنها باید شخصاً از سوی اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گیرند. ماه ژانویه آینده، ایرلند کرسی ریاست را در سازمان ملل برعهده خواهد گرفت و بسیار مهم است که ایرلند نقش خود را در این رابطه ایفا کند وقتی موضوع حقوق‌بشر و نقض حقوق‌بشر مطرح می‌شود و جنایات هولناکی که در حال حاضر در ایران رخ می‌دهد، این‌که متأسفانه اجازه داده می‌شود چنین چیزی ادامه پیدا کند در حالی‌که هیچ تحریمی اعمال نشده، یک رویکرد غیرانسانی است. ما باید عملکرد آمریکا را دنبال کنیم و به‌صورت قاطع و کارآمد عمل کنیم


ایران کشور شگفت‌انگیزی است. ولی متأسفانه وقتی به ۶۰میلیون نفری که زیر خط فقر قرار دارند نگاه می‌کنیم جای تأسف دارد که اجازه داده شده چنین وضعیتی ادامه پیدا کند.



خانم رجوی و افراد خارق‌العاده‌ای که از او حمایت کرده‌اند کاری عالی انجام داده‌اند.


من از اشرف دیدن کرده‌ام، و به‌وضوح جامعه شگفت‌انگیزی از تبعیدیان ایرانی که در آنجا زندگی می‌کنند و متأسفانه نمی‌توانند به سرزمین مادری خود برگردند را دیده‌ام.


من بدینوسیله به‌طور خاص از اتحادیه اروپا و به‌خصوص اعضای پارلمان اروپا می‌خواهم علاوه بر این‌که می‌توانند به‌طور شفاهی سخنان قاطعی درباره شرایط غیرانسانی در ایران بگویند،


اعضای منتخب پارلمان اروپا قدرت آنرا دارند که با رئیس پارلمان اروپا و همه کمیسیونر‌های ۲۷ کشوری که در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا هستند صحبت کنند تا دست به‌عمل قاطعانه بزنند تا اطمینان حاصل کنند تحریم‌ها اعمال شود و از تأمین مواد از کانال‌های فرعی ممانعت به‌عمل آید.


من خوشحالم و بار دیگر به سازمان دهندگان این کنفرانس بسیار مهم در رابطه با حقوق‌بشر تبریک می‌گویم و امیدوارم که این کنفرانس پس از پایان پاندمی کرونا نیز اجرا شود.


و هم‌چنین اعلام همبستگی با مردم ایران می‌کنم. دولت اجازه داده بسیاری از مردم ایران بدون هیچگونه کمک پزشکی کشته شوند و این قطعاً جنایت دیگری علیه بشریت است. متشکرم.



کنفرانس ایران :ژان پیر مولر - عضو شورای استان والدواز فرانسه


دوستان عزیز، مریم رجوی گرامی و دوستان عزیز پارلمان اروپا، مایهٔ افتخارم است که امروز بعدازظهر همراه شما هستم، به‌رغم این‌که این کار از طریق کنفرانس تصویری صورت می‌گیرد و طبعاً ترجیح می‌دادیم کنار هم باشیم و همدیگر را از نزدیک ببینیم. هر چه باشد سلام‌های برادرانهٴ منتخبان فرانسه را نثارتان می‌کنم. یکی از دو رئیس کمیته منتخبان، ژان-فرانسوا لوگاره در کنار من حضور دارد. سال‌ها و سال‌های متوالی است که ما حمایت و نشانه‌های دوستی‌مان را برای مجاهدین خلق و مریم رجوی، نثارتان می‌کنیم.


خوشنود شدم از شنیدن هر کدام از شما در ابراز همبستگی‌تان و هم‌چنین ارادةتان برای بودن در کنار ما در این لحظات سخت.


کم‌ترین چیزی که می‌شود گفت این است که امروز رژیم ایران با حکومت آخوندها، نمادی از بربریت و دیکتاتوری در عرصهٔ جهان است.


هر کدام گفتید و من به تأکید تکرار می‌کنم که حکومت آخوندها یک حکومت جانی است. در داخل کشور جانی است، چون مردم این کشور را عذاب می‌دهد، اعم از مردان و زنان و کودکان. در خارج کشور هم این حکومتی است زهردار و خطرناک، هم برای منطقه و هم برای کل جهان. خطر آن به‌خاک کشور ما هم رسید.


در صحبت‌ها اشاره شد به طرح سوءقصدی که خوشبختانه شکست خورد و عبارت بود از انفجار بمب مهیبی در گردهمایی بزرگ ما در ویلپنت.



وضعیت به‌سرعت به‌وخامت می‌گراید. در ایران مردم زجر می‌کشند و باید به‌شدت، بی‌شکاف و منهای هر ضعفی، واکنش نشان داد.


مجاهدین خلق و مقاومت باید در سراسر جهان به‌عنوان آلترناتیو در ایران به‌رسمیت شناخته شوند. باید حقوق‌بشر را احیا کرد. باید تحریم‌ها ادامه یابند تا آخوندها به‌زانو درآیند و از مسند قدرت به‌زیر کشیده شوند.


هم‌چنین گفته شد ولی باید تکرار کرد، باید همهٔ آنهایی که از دیپلمات فقط نامش را یدک می‌کشند، اخراج شوند. از طرف دیگر باید در ورای صفوف و گردهمایی‌های خودمان، همه را از طریق یک کمیسیون بین‌المللی تحقیق در رابطه با کشتارهایی که این حکومت حزن‌انگیز به‌عمل آورده آگاه کرد.


زندانیان سیاسی باید بدون فوت وقت آزاد شوند. این حکومت یکی از بدترین، خطرناک‌ترین و منفورترین حکومت‌های جهان است، با موارد بی‌شمار نقض اساسی‌ترین حقوق‌بشر، شکنجه‌ها و اعدامها و حبس‌ها.


در این روز که بار دیگر علیه حکم اعدام قیام می‌کنیم، باید این پیام به‌گوش همه برسد.


باید همه بفهمند که ایران آخوندها، ایران نیست. ایران کشوری است با تاریخی بسیار غنی و منحصر به‌خود، با فرهنگ و زیبایی مناظرش. ایران این است. تکرار می‌کنم که این حکومت، نمادی از بربریت دیکتاتوری در کل جهان است.


آنچه به‌من دلداری و دلگرمی می‌دهد این است که تعداد ما هر سال بیش از سال پیش است. امروز همراه دوستانمان در پارلمان اروپا هستیم. قبل از آن صحبت از منتخبان فرانسه کردم.


وقتی قبل از کووید۱۹ در ویلپنت گردهم می‌آمدیم، هیأتهایی از سراسر جهان حضور داشتند و ما در چارچوب یک خانواده گردهم آمده بودیم


به امید دیدار، به‌زودی.



کنفرانس ایران :سخنان پایانی خانم مریم رجوی:


خانمها و آقایان


دوستان عزیز


از سخنان و پیامهایتان تشکر میکنم


شما با شجاعت و قدرت از حق مردم ایران برای آزادی و دمکراسی دفاع کردید.شما از حق زندانیان سیاسی همان‌گونه که کمیسر عالی حقوق‌بشر دیروز تأکید کرد که شرایط آنها در زندان به‌دلیل پاندمی بسیار نگران‌کننده است حمایت کردید.


 هم‌چنین از مردم ایران و پزشکان و پرستارانی که تلاش می‌کنند زندگی بیماران کرونایی را بدون هیچ امکاناتی در ایران نجات بدهند حمایت کردید.


خامنه‌ای و روحانی منابع کشور را در جنگ و تروریسم و پروژه‌های هسته‌یی و موشکی استفاده می‌کنند.


شمار قربانیان به ۱۲۰هزار نزدیک می‌شود.


باید سپاه پاسداران منحل شود و بودجه آن صرف معالجه بیماران کرونایی شود. باید صدای مردم ایران را به گوش جهانیان رساند.


پارلمان اروپا نقشی تعیین‌کننده دارد. باید کشورهای عضو را وادار سازد که در کنار مردم ایران نبردش برای آزادی و دمکراسی قرار بگیرند و صدای مردم ایران را به گوش همه برسانند.


بار دیگر از شما برای حمایتتان تشکر می‌کنم.


متشکرم



کنفرانس ایران :آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت


خیلی ممنون از شما خانم رئیس‌جمهور. به‌نظرم این یک برنامه و کنفرانس عالی بود؛ بسیار به‌موقع بود. تعداد حاضران به‌واقع فوق‌العاده بود، همراه با شرکت تعداد بسیاری از نمایندگان کنونی و پیشین و دیگران. سخنرانی شما بسیار الهام‌بخش بود، خانم رئیس‌جمهور.


فکر می‌کنم می‌توانیم نتیجه‌گیریهایی را از این کنفرانس استخراج کنیم. اولین نتیجه‌گیری این است که پارلمانهای ملی و پارلمان اروپا، باید به‌واقع جلودار اقدامات برای تحقق دموکراسی و آزادی در ایران باشند؛ چون دولتها در شورای پارلمان و نمایندهٔ عالی، متأسفانه اقدامات بسیار ناچیزی انجام می‌دهند، برای این‌که نگوییم هیچ‌کار نمی‌کنند؛ این از نقش حیاتی پارلمانهای ملی و پارلمان اروپا.


نتیجه‌گیری دوم این است که وضعیت در ایران به‌سطحی از سرکوب، بی‌رحمی و سرکوب جنایتکارانه توسط رژیم رسیده که به‌واقع غیرقابل توجیه است و باید به‌پایان برسد.


همهٔ ما که امروز صحبت کردیم، سال‌هاست مبارزه می‌کنیم، آن‌هم همراه با شما خانم رجوی و همراه با مقاومت ایران، تا این وضعیت وحشتناک را تغییر بدهیم. زمان آن است که دولتها و سرویس اقدام خارجی اتحادیهٔ اروپا و نمایندهٔ عالی نیز دست به‌اقدامات مؤثر بزنند.


مردم ایران نمی‌توانند بیش از این صبر کنند. اگر آنها هیچ‌کاری نکنند و به بی‌عملی ادامه بدهند، مسئولیت هر جان بیگناهی که در ایران توسط این رژیم از دست برود، بر عهدهٔ کسانی خواهد بود که هیچ‌کاری نمی‌کنند. بار دیگر باید سخنان ادموند برگ را به‌یاد بیاوریم که گفت، انسانهای شرور وقتی پیروز می‌شوند که انسانهای خوب هیچ‌کاری نمی‌کنند. از شما بسیار متشکرم و برایتان آرزوی سلامتی می‌کنم.


پایان



مطالب مرتبط


مریم رجوی: درود بر شما که در روز جهانی نه به اعدام، پرچم دادخواهی برافراشته اید

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت دوم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت سوم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت چهارم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت پنجم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت ششم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هفتم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت هشتم

کنفرانس ایران – استمرار جنایت علیه بشریت – وظایف سیاسی و اخلاقی اروپا – قسمت نهم و پایانی
لطفا به اشتراک بگذارید: