اوجگیری بحران نان و گرانی سایر مایحتاج مردم – قیام آفرین– قسمت اول و دوم

قیام آفرین – اوجگیری بحران نان و گرانی سایر مایحتاج مردم – قسمت اول – ۲۶مهر۹۹


گفتگو با خسرو شکراللهی

مشکل نان و صفهای طولانی هم‌چنان در شهرهای مختلف دیده می‌شود.اوجگیری بحران نان و گرانی سایر مایحتاج مردم – قیام آفرین– قسمت اول و دوم

بنا‌به گزارش دریافتی از کرج حدود ۱۰روز است که آرد سهمیه‌یی نانوایی‌های کرج به آنها داده نشده و برخی نانوایی‌ها ناچار از تعطیل کار خود شده‌اند. این در حالی است که نانواها، پول آن را از قبل پرداخت کرده‌اند.

در سقز نیز کمبود و گران شدن نان دیده می‌شود و علت آن را افزایش قیمت آزاد آرد از ۶۰هزار تومان به ۱۲۰هزار تومان عنوان می‌کنند. هم‌چنین در شهر چایپاره در آذربایجان غربی به‌دلیل کمبود نان، صفهای طولانی برای تهیه نان دیده می‌شود.

یکی از نانواییهای کرج گفت: ۱۰روز است به‌دلیل نبود آرد، ما تعطیلی کرده‌ایم. پول آرد را هم داده‌ایم ولی امروز دوشنبه ۲۱مهرماه هر جایی می‌روم می‌گویند به ما ربط ندارد. این جا (نانوایی) هم کرایه‌ای است با ۴نفر، شما بگویید من با ۱۰روز تعطیلی کار چکار کنم و کجا بروم؟

ربیعی سخنگوی کابینه آخوند روحانی روز سه‌شنبه ۲۲مهر با بیان شیادانه آخوندی به گرانی نان در استانهای مختلف اعتراف کرد و گفت: «ما مسأله آرد را چه واقعی چه رسانه‌یی در چند تا استانمان داشتیم. مطالعات ما بررسی‌های ما نشان داد هیچ دلیل منطقی برای مشکل آرد در این استانها وجود نداشته و در مناطق شمالغرب ما عمدتاً مطرح شده بود».

روز پنجشنبه ۲۴مهرماه، یکی از هموطنان با ارسال گزارش و عکسی گفت: «در شاه‌آباد تهران بخاطر افزایش سرسام آور قیمتها ‌مردم برای خرید مواد غذایی آنهم با کارت ملی یا مدرک شناسایی که چند درصد ارزان‌تر باشد ولی در حقیقت تاریخ مصرف آنها گذشته است، صف‌های طولانی بسته‌اند.

در حال حاضر آرد هم نایاب شده و نانوایی‌ها یکی بعد از دیگری بخاطر کمبود آرد تعطیل می‌کنند.

شورشگران پیروزی می سازند – سپاه پاسداران بازوی سرکوب خامنه ای – قسمت دوم


گزارش سیاسی



مطالب مرتبط

پیامدهای قیام آبان۹۸ و استمرار قیامهای مردم ایران – قیام آفرین– قسمت اول و دوم

اعتراف ربیعی به بحران نان 

لطفا به اشتراک بگذارید: