پیامدهای قیام آبان۹۸ و استمرار قیامهای مردم ایران – قیام آفرین– قسمت اول و دوم

قیام آفرین – پیامدهای قیام آبان۹۸ و استمرار قیامهای مردم ایران – قسمت اول – ۲۵مهر۹۹


گفتگو با رضا مرادی

در آستانه سالگرد قیام آبان هستیم؛ یک سال از آن قیام خونین و آتشین گذشت. در آن قیام خلق محروم و به‌جان آمدهپیامدهای قیام آبان۹۸ و استمرار قیامهای مردم ایران – قیام آفرین– قسمت اول و دوم

به‌خصوص در حاشیه فقر زده شهرهای سراسر کشور جاری شدند و در اعتراض به‌دیکتاتوری فاسد و

چپاولگر ولایت فقیه، صدها مرکز سرکوب و غارت را به‌آتش کشیدند.

رژیم پاسخ قیام‌کنندگان را با آتش بی‌امان گلوله داد و دست‌کم ۱۵۰۰تن از زنان و مردان شورشگر را به‌شهادت رساند. نزدیک ۱۲هزار تن نیز دستگیر شدند و در زندانها و شکنجه‌گاهها، زیر شدیدترین فشارها و شکنجه‌ها قرار گرفتند. بنا‌به گزارشهای موثق حدود ۷هزار تن از دستگیر شدگان قیام پس از یک سال هم‌چنان در اسارت این رژیم ضد بشر هستند.

اکنون پس از یک سال سؤال این است که آرایش قوا و تعادل ‌قوا در دو جبهه خلق و ضد خلق، چگونه است؟ آیا رژیم قیام آبان را سرکوب کرد؟ وآیا توانست خود را از لبه پرتگاه سرنگونی که این قیام رژیم را تا آن نقطه عقب راند، دور کند. آیا توانست فضای ارعاب را بر جامعه حاکم کند و چشم‌انداز قیام را از بین ببرد و برای خود، امنیت و فرجه بقا بخرد؟

در پاسخ سخنان بسیار می‌توان گفت اما عجالتاً به‌ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که و پیامدهای قیام آبان۹۸، تمام معادلات مربوط به‌ایران را در صحنهٔ داخلی و اجتماعی، در صحنهٔ منطقه‌یی و بین‌المللی و در درون خود رژیم از بنیاد تغییر داد و در یک‌ کلام، صحت و حقانیت استراتژی کانون‌های شورشی و شعار آتش جواب آتش را در عمل به‌ اثبات رساند.

شورشگران پیروزی می سازند – کرونا و وحشت خامنه ای از خطر قیام – قسمت دوم


گفتگو با اسحاق علینژاد



مطالب مرتبط

چگونه استاد محمدرضا شجریان محبوب مردم ایران شد – قیام آفرین– قسمت اول تا سوم

«آبان تمام نمی‌شود!»
لطفا به اشتراک بگذارید: