بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دهم

قسمت دهم - بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل


بیانیه شورا فصل پنجم:


هم جبهه شدن رژیم با کرونا و استراتژی کلان تلفات


کارزار بی‌وقفه مقاومت برای درهم شکستن کرونای ولایت



۵۰-به سخره گرفتن آمار دروغ رژیم در مورد همه‌گیری ویروس کرونا، حسن روحانی را مجبور کرد تا به ابعاد این فاجعه اعتراف کند.


وی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در روز ۲۸تیر با خواندن یک گزارش گفت: «تخمین ما بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و قریب حدود ۱۴ هزار نفر هم عمرشان را در این مدت از دست داده اند. . . ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر در معرض ابتلا خواهند بود. پیش‌بینی شده است تعداد بستریهایی که در آینده باید پیش‌بینی کنیم حدود دو برابر آن مقداری است که ما در ۱۵۰ روز شاهد آن بوده ایم. خودمان را باید از نظر درمان و تخت‌های بیمارستانی آماده و با شرایط پیش رو مقابله کنیم».


دکتر مردانی، فوق تخصص بیماریهای عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، در روز ۲۹ تیر ۹۹ در گفت و گو با خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران گفت: «اکنون ۲۸ میلیون نفر از جمعیت ایران یعنی ۲۰ درصد جمعیت کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند».


معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی اعتراف کرد که «۶ هزار نفر از کادر درمان تهران به کرونا مبتلا شده اند و تاکنون ۱۵۰ نفر آنها جان خود را از دست داده اند» (ایلنا، ۱۵ مرداد ۹۹).


روز ۶ اردیبهشت ۹۹، یونسیان عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت و گو با روزنامه حکومتی ستاره صبح گفت «آمارها به شکل سیستماتیک بسیار کمتر از واقعیت موجود است. . . . می توان گفت آمار واقعی حدوداً ۲۰ برابر آن چیزی است که گزارش می‌شود».


به گزارش جهان صنعت (۱۹ اردیبهشت ۹۹) سراج زاده، از کارشناسان حکومتی و رئیس انجمن جامعه‌شناسی به دولت روحانی هشدار داد و گفت:


«همه ما درون یک کشتی زندگی می‌‌کنیم و با کوچکترین اتفاقی همگی غرق خواهیم شد. تعداد مبتلایان و فوتیها که وزارت بهداشت رسماً اعلام می‌کند، صحیح نیست.


پنهان‌کاری دولت در این زمینه یک نقطه ضعف دیگر بر عملکردش محسوب می‌شود. زیرا این عمل باعث شده اعتماد مردم به دولت کمتر از قبل و عمق این شکاف هر روز بیشتر از دیروز شود. در این گیرودار مردم هیچ چاره‌ای جز خود مراقبتی ندارند. . .


دولت به‌خاطر فشارهای اقتصادی قرنطینه را شکست، در صورتی که بهتر بود دولت این مسئولیت خطیر را به عهده می‌گرفت و با منابع مالی مختلفی که در اختیار داشت به یاری تک‌تک مردم می شتافت. . . .


می توان پیش‌بینی کرد با ترکیب فشار‌های اقتصادی و مطالبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی موج تازه‌ای از نارضایتیها ایجاد خواهد شد. اگر دولت در سیاستهایش بازنگری نکند. مردم همانند آتش فشانی در حال فوران هستند».


۵۱- از همان ابتدا روشن بود که حکومت نمی‌خواهد پولهای غارت شده از مردم را در شرایط بحرانی کرونا برای مردم هزینه کند. حکومت به جای توزیع امکانات بهداشتی و درمانی در میان مردم به ترفندهای کهنه شده، وعده‌های تو خالی و، همزمان، هزینه کردن برای سرکوب و صدور تروریسم، اقدام کرد. بارزترین و البته ضدانسانی‌ترین راه‌کار خامنه‌ای تشکیل ستاد کمکهای مردمی برای چاپیدن مردم به جای کمک به مردم بود.


مسئول شورا، آقای مسعود رجوی در پیام روز ۱۷اسفند ۱۲۹۸ اعلام کرد:


«خامنه‌ای باید ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه و دارایی‌های ”ستاد اجرایی فرمان خمینی“ ملعون و ثروت عظیم انباشته در تعاونی‌های سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و بنیاد مستضعفان و پولهایی را که در عراق و سوریه و یمن و غزه و لبنان هزینه می‌کند به بهداشت و درمان مردم ایران اختصاص دهد.


-رژیم با همین سرمایه و پول می‌تواند از طریق سازمان بهداشت جهانی و صلیب‌سرخ بین‌المللی بدون هیچ محدودیتی برای مقابله با کرونا دارو و تجهیزات پزشکی تهیه کند و در اختیار بیمارستانها و مردم قرار بدهد.


-بودجه اتمی و موشکی رژیم و سرمایه‌ها و امکانات هلال‌احمر، که برای صدور ارتجاع و تروریسم مراکز متعددی در خاورمیانه و آفریقا دایر کرده است، باید صرف درمان مبتلایان کرونا و بیماران محروم شود.


- حقوق معوقهٔ پرستاران و کادر پزشکی و کارکنان زحمتکش بیمارستانها باید بلادرنگ از بودجه و کلان سرمایه‌های سپاه پاسداران پرداخت شود.


-داراییهای آستان قدس رضوی در خراسان که با موقوفات نجومی به نام امام رضا در چنگ خامنه‌ای است، پول و سرمایه عظیمی دارد که هم‌اکنون می‌تواند در آستانهٴ سال نو دستمزدها و حقوق پرداخت نشده کارگران و معلمان و کارمندان و هزینه درمان آنها را تأدیه کند. سیاست ظالمانه و ضدانسانی پرداخت نکردن حقوق به‌شمار عظیم کارگرانی که در بحران کرونا اخراج شده یا به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند باید متوقف شود».


۵۲-آخوند مسیح مهاجری، که از سال۱۳۶۰ تاکنون مدیر روزنامه جمهوری اسلامی به صاحب امتیازی علی خامنه ای و در دولتهای رفسنجانی و خاتمی، مشاور رئیسجمهور نظام بوده است، روز ۲۴فروردین، یک روز پس از شروع طرح جنایتکارانه و سرکوبگرانه ولی‌فقیه، در مقالهٔ تکان‌دهنده‌یی به باند غالب نظام و بنیادهای تحت کنترل خامنه‌ای هشدار داد و نوشت: «کمک مردمی هر قدر هم که گسترده باشد نمی‌تواند پاسخگوی نیازهایی باشد که در اثر رکود اقتصادی ناشی از کرونا پدید آمده است. این کمک می تواند بخشی از زخمها را التیام ببخشد ولی نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند. برای حل قطعی مشکلات باید قدرتهای مالی بزرگی به صحنه بیایند که از تمکن بسیار بالایی برخوردارند و اموال آنها متعلق به مردم است.


این قدرتهای مالی عبارتند از ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی. امکانات و منابع مالی گسترده‌ای که در اختیار این مراکز وجود دارند اگر به عرصه کمک به اقشار آسیبدیده از کرونا آورده شوند، مشکلات این اقشار در کوتاه ترین زمان و به‌صورت کامل برطرف خواهد شد. این اموال و امکانات متعلق به مردم هستند و دقیقاً در چنین موقعیتهایی باید از آنها برای حل مشکل مردم استفاده شود.
وقتی سخنان مسئولان این مراکز قدرت مالی را درباره اقدامات‌شان برای کمک به اقشار آسیب دیده می شنویم، به این نتیجه می رسیم که آنها یا از ابعاد گسترده ضربه ای که در این شرایط به مردم وارد شده اطلاع درستی ندارند و یا نمی‌خواهند پولهایی که در اختیار دارند را برای کمک به آنان هزینه کنند.


ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و آستان قدس اگر پولشان را برای مردم مستضعف هزینه نکنند به چه کاری میآیند؟» (سایت خبر فوری، ۲۴فروردین ۹۹).


در حالی که حکومت و در رأس آن خامنه‌ای از در اختیار گذاشتن امکانات خودداری می‌کند، رسانه های حکومتی اعتراف می‌کنند که سران و کارگزاران رژیم در اولویت استفاده از امکانات پزشکی برای مقابله با کرونا قرار دارند. روزنامه جهان صنعت در شماره ۸اسفند ۹۸ نوشت: «طبق گفته شاهدان عینی انستیتو پاستور که محل اصلی تست کروناست، در ابتدای امر از مسئولان و آقازاده ها آزمایش گرفتند، در صورتی که به‌علت کمبود کیت، اول باید افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند مانند پزشکان و پرستاران را مورد آزمایش قرار دهند».
حباب یک میلیارد بودجه برای مقابله با کرونا هم خیلی زود ترکید. به گزارش روز ۴ تیر خبرگزاری سپاه پاسداران، سعید نمکی وزیر بهداشت، در اولین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان دورهٴ یازدهم مجلس ارتجاع گفت: «آمریکایی‌ها ۱۱۱ میلیارد دلار و انگلیسیها ۲۲ میلیارد پوند فقط برای بخش سلامت و مقابله با کرونا هزینه کردند اما در ایران با موافقت مقام معظم رهبری حدود یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد که بعد از سه ماه و نیم کمتر از ۲۰ درصد از آن را دریافت کرده‌ایم که سه هفته پیش در بین دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی توزیع شد».


۵۳-به‌دنبال دستور خامنه‌ای به پاسدار باقری برای ایجاد قرارگاه سرکوب و جنایت و غارت تحت عنوان قرارگاه کرونا، غلظت حضور نیروهای نظامی و سرکوبگر در شهرها و در فضای مجازی بالا رفت.


روز ۱۰ اردیبهشت، وبسایت فردا نیوز، سخنان پاسدار شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح رژیم را منتشر کرد. او گفت: «در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شایعه پراکنان در فضای مجازی، پلیس فتا اقدامات بسیار خوبی در مسیر مقابله با شایعه پراکنان انجام دادند. ۳۶۰۰ نفر از افرادی که در فضای مجازی شایعه‌پراکنی کردند توسط نیروی انتظامی و بسیج دستگیر شدند».


حسین اشتری، فرمانده نیروی سرکوبگر انتظامی، هم بنا‌به توصیه خامنه‌ای «پای کار» آمد و اعلام کرد که: «پلیس فتا از روزهای اول شیوع کرونا با افرادی که در فضای مجازی با شایعه‌پراکنی باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌‌شدند، برخورد قاطع و قانونی کرده و بیش از ۱۳۰۰ تارنما را شناسایی و ۳۲۰ نفر را نیز بازداشت کرد» (ایلنا، ۲۰ اردیبهشت).


۵۴-مسئول شورا در ۲۲ فروردین ۱۲۹۹ اعلام کرد که: «اگر برای رژیم ولایت فقیه هر مرگ یک فرصت و یک نعمت است، ما باید با شورش و جنگ صد برابر آن را به تیک تاک قیام و ناقوس سرنگونی تبدیل کنیم.فرصت استبداد دینی و رژیم دجال و ضدبشری به پایان رسیده است». او خطاب به هم میهنانمان گفت: «وضعیت و شرایط ایران و خطی را که رژیم در فاجعهٔ کرونا در پیش گرفته با سایر کشورها مقایسه نکنید.اینجا صحبت از مدل چینی یا اروپایی و آمریکایی، بیراهه رفتن است.خامنهای در ۱۲ اسفند به صراحت گفت بر آن است از بلا و تهدید کرونا، نعمت و فرصت بسازد. منظورش این است که کرونا را بر ضد سرنگونی رژیم ولایت فقیه با تلفات کلان انسانی برای حفظ این رژیم به کار گیرد».


اطلاعیه‌های روزانه دبیرخانه شورا، که بر اساس داده‌های سازمان مجاهدین منتشر می‌شود، سیاست تبهکارانه رژیم مبنی بر پنهان‌کاری و ارائه آمار دروغ را برملا کرده است. موفقیت این کارزار افشاگرانه موجب آن شده که موضوع ۵برابر بودن جان‌باختگان نسبت به آمار رسمی رژیم تثبیت شود.


مسئول شورا در ۱۵ اسفند ۹۸ اعلام کرد که «جنگ مردم ایران با کرونا بخشی از جنگ سرنوشت با خامنه‌ای و رژیم دجال و ضدبشری ولایت فقیه است». سپس در روز ۱۷خرداد ۹۹ در شرایطی که شمار جان‌باختگان کرونا در ایران از پنجاه هزار تن گذشت، اعلام کرد: «در استراتژی کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی... در ۱۱۰روزی که گذشت روزانه به طور متوسط بیش از ۴۵۰نفر جان‌باخته اند. با تلخی و تلخکامی بسیار، این آن روی سکه و تداعی کننده چند صد اعدام و تیرباران در شبانه روز در سال۱۳۶۰ است. رژیم اول کرونا را حاشا کرد، بعد گفت گذراست، رگ است و رد می شود. حالا آخوند روحانی میگوید ”جامعه باید باور داشته باشد که آینده ویروس کرونا نامشخص است بنابراین مردم باید زندگی خود را با این ویروس در هر شرایطی سازگار کنند“ مبادا به تبلیغات بیگانه توجه کنید، به جایش به آمریکا بنگرید تا دریابید که چه ظلم بزرگی به سیاهپوستان آمریکا میشود و به آنهایی که در آمریکا زندگی میکنند و از کشورهای دیگر مهاجرت کردهاند! روز قبل از آن هم خلیفه ارتجاع به مناسبت سالمرگ دجال برای مردم و سیاهپوستان آمریکا و نقض حقوق بشر سیاهپوستان اشک تمساح ریخت».


۵۵-در همین پیام مسئول شورا درباره دعاوی شیادانه روحانی و خامنه‌ای نوشت: «خدا لعنت کند و به کیفر دنیا و عذاب آخرت گرفتار کند هر کس را که به سیاهان آمریکا و آفریقا و مسلمانان میانمار و اهل غزه و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان ستم کرد و می کند و خواهد کرد. اما بگویید ببینیم که بود آن‌که پناهندگان افغان را زد و در منتهای قساوت به رودخانه افکند؟ که بود آن‌که به روی خودرو مهاجران افغان آتش گشود و برخی از آنها زنده زنده در آتش سوختند؟آیا از یاد بردهاید که وحوش ولایت در عراق تحتامر قاسم سلیمانی عراقیان بیگناه بهویژه اهل تسنن را در جرف الصخر چگونه زنده به گور میکردند و یا در الانبار به رودخانه میانداختند؟


دستکم ۱۵۰۰تن از فرزندان ایران را چه کسی در قیام آبان کشت؟


قتلعام مجاهدین و دیگران زندانیان در سال۶۷ را چه کسی انجام داد؟


قتلعام مجاهدین، مجاهدین مجروح و دست بسته در اشرف در شهریور۹۲ را چه کسی انجام داد؟. . .


در موضوع کرونا هم، مجاهدین و مقاومت ایران در دفاع از خلق مظلوم شان هماوردی خود با رژیم را به منتها درجه نشان دادند و از روز اول اسفند تا امروز گریبان رژیم دجال و ضدبشری ولایت فقیه را سفت و سخت و بی‌امان گرفته و آنرا به ستوه آورده اند. روزمره، تمامعیار و گسترده. . .


آنقدر که درخواستهای ما برای اختصاص دادن دارایی و سرمایه های بنیادها و مؤسسات تحت کنترل خامنهای به بهداشت و درمان مردم و تأمین حقوق زحمتکشان به یک خواست عمومی تبدیل شده و حتی به داخل صفوف و رسانه های رژیم راه برده است.


آنقدر که در ۱۲ اسفند جیغ ارگان سازمان تبلیغات آخوندی درآمد و اعلام کرد «در مسابقه کشته سازی» [بخوانید افشای آمار قربانیان کرونا] ”مریم رجوی گوی سبقت را از سایرین ربوده است“ . آنقدر که ترکان، مشاور روحانی و وزیر دفاع رفسنجانی، با وحشت زوزه سر داد ”ما الآن با ۲ ویروس طرف هستیم، یک ویروس کروناست و یک ویروس تیراناست که پایتخت آلبانی است که در آن جا ۱۵۰۰مجاهد را در سالنهایی تجهیز کردهاند. . . ما هم کرونا و هم تیرانا را داریم و آنها دارند به این ترتیب اعتماد [به نظام] را از بین می برند، سال۹۹سال سختی خواهد بود“ .


پس جست و خیزهای دلتنگان رژیم برای رفتن به آلبانی با طومار ۸هزار نفری و لجن پراکنی مزدوران و مزدور بچگان همزاد آنها در خارجه بی‌حکمت نبود. می بینید که خامنه ای و روحانی تا کجا برای حقوق بشر در آمریکا و اروپا و مخصوصاً در اشرف۳ در آلبانی دل نازک شدهاند؟! این درجه از هزل و ابتذال ناشی از منتهای درماندگی و فشار است. آنقدر که باند فاشیستی مؤتلفه در اول اردیبهشت یک فهرست طولانی و روزبه روز از بیانیه ها و اقدامات مریم رجوی برای مقابله با پنهان کاری جمهوری اسلامی، برای بازدید سازمان بهداشت جهانی، برای قرار گرفتن امکانات در اختیار پزشکان و پرستاران، برای بازدید از زندانها و حفظ جان و سلامت زندانیان، برای شورش در زندانها، برای اعتراض به حاکمان و خنثی کردن پنهان کاریهای آنان و برای اعزام هیأتهای بینالمللی به ایران ارائه میدهد.


باند فاشیستی مؤتلفه خاطرنشان می کند که مجاهدین یک آرزو دارند و آن هم فروپاشی و سرنگونی نظام است و از اینروست که آمار دروغ از مبتلایان به کرونا در ایران ارائه میدهند، سپاه را به قاچاق متهم میکنند، وضعیت بیمارستانها را اسفناک جلوه می دهند و این که نظام در پذیرش و رسیدگی به بیماران کاملاً ناتوان است. از این رو مریم رجوی، خواستار خارج کردن امکانات پزشکی و بهداشتی از انحصار پاسداران و در اختیار قرار دادن پزشکان و بیمارستانها و مردم می شود. مردم را به شورش علیه نظام فرا می خواند و بر ضرورت ابراز انزجار از رژیم و اعتراض و اعتصاب تا هرکجا که امکانپذیر است تأکید می کند. نسبت به شیوع کرونا در زندانهای ایران هشدار میدهد و از دبیرکل، شورای حقوقبشر و کمیسر عالی حقوقبشر ملل‌متحد و دیگر مراجع بینالمللی مدافع حقوقبشر برای نجات جان و سلامت زندانیان و جلوگیری از یک فاجعه بزرگ انسانی استمداد میطلبد.


آیا منتهای درماندگی رژیم را میبینید؟. . .


اکنون پس از ۴ماه استراتژی رژیم ولایت فقیه مبنی بر کلان تلفات و سپر انسانی در برابر خطر قیام و سرنگونی به اثبات رسیده است. صورت مسأله این است که رژیم در کلان بازی مرگ، کلان برنده است یا کلان بازنده؟


کلان برنده یعنی این که می خواهد و می تواند با گرد مرگ و یأس، راهبندی برای سرنگونی بسازد و جامعه را منفعل و منجمد کند. در خوابهای خون سرشته و پریشان ولایت فقیه می توان مانند ایلغار مغول، ۳۰۰سال ایران را سرکوب و منکوب و میخکوب کرد.


کلان بازنده یعنی که خامنه ای و روحانی بر سر شاخ و بن می برند. رژیم شان را موریانه کرونا و بحرانها از درون خورده و وعده خدا حق است. برخلاف تصور آنها جانهایی که از دست می رود نه عامل بقای رژیم بلکه تیک تاک فنا و پایان است».


ادامه د‌ارد…



مطالب مرتبط


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل - قسمت اول


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دوم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت سوم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت چهارم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت پنجم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت ششم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت هفتم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت هشتم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت نهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت یازدهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت سیزدهم

لطفا به اشتراک بگذارید: