بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت یازدهم

بیانیهٔ سی ونهمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران


فصل ششم: تبهکاری چهل ساله در اقتصاد و قتل‌عام طبیعت باز تولید فقر و بیکاری و گرسنگی در ایران


۵۶- در بیانیه سال گذشته ما براین حقیقت تأکید کردیم که دستاورد چهل سال حاکمیت استبداد مذهبی برای اکثریت قاطع مردم ایران چیزی جز فقر و فلاکت نبوده


و رژیم ولایت فقیه به‌طور روزانه به سطح زندگی و معیشت شهروندان یورش برده است.


بحران ساختاری اقتصادی، هزینه‌های سرسام‌آور نظامی و امنیتی، چپاول و غارت اموال مردم و سرمایه‌های کشور، بحران بی‌آبی و تخریب طبیعت و محیط‌زیست، فساد کاملاً نهادینه شده،


گسترش رانت، صعود نرخ تورم، افزایش قاچاق، بیکاری، زندگی‌اشرافی صاحبان قدرت و ثروت که در برجهای لوکس و مناطق مولتی میلیاردها زندگی می‌کنند


و تشدید شکاف طبقاتی، سیاهچاله‌یی از فقر، بی‌خانمانی، تنگدستی و فلاکت برای مردم ایران و به‌ویژه برای نیروهای گوناگون کار، ایجاد کرده که به‌طور روزمره فرودستان را قربانی می‌کند.


در یک سال گذشته دو عامل تحریم و کرونا این روند ویرانگر و بحران ساختاری و ورشکستگی اقتصادی را تشدید کرده است.


اقتصاد رژیم ایران که در بنیادهای خود فلج بود، زیر تأثیر تحریم‌ها به حالت اغما افتاده است.


درآمدهای کشور برای امنیت نظام هزینه می‌شود و البته زیر خیمه ولایت، وابستگان به باندهای درونی نظام، به فراخور قدرت و نفوذشان سرمایه‌های کشور را غارت و جیب مردم را خالی می‌کنند.


ما اکنون شاهد حکومت یک خلیفه اعظم و دهها سلطان از جمله سلطان سکه، سلطان شکر، سلطان مسکن، سلطان قیر و حتی سلطان قبر هستیم .


در مقابل، زندگی و معیشت مردم مرزهای فاجعه را درنوردیده و اکثریت مردم در عرصه مسکن، خوراک، پوشاک، سلامت و آموزش هر روز محتاج تر از روز پیش می‌شوند.



راغفر از کارشناسان اقتصادی رژیم تحت عنوان «نابودی طبقه متوسط با افزایش فاصله طبقاتی» می‌نویسد:


«در حال حاضر در شمال تهران برج می‌سازند متری ۱۵۰ میلیون تومان، پول این خانه را چه کسی می‌خواهد پرداخت کند.


در حالی‌که در جنوب شهر افراد برای امرار معاش کودکان خود را می‌فروشند، معلوم است که در چنین شرایطی جامعه آرام نخواهد بود، روزبه‌روز بر شدت فاصله طبقاتی افزوده شده و طبقه متوسط در حال نابودی و محو شدن است» (۵۵ آنلاین، ۱ تیر ۹۹).


آخوندهای تبهکار مردم را به فقر و فلاکت کشانده و با رویکردی اشغالگرانه زیست بوم آنها را، از خزر و خلیج‌فارس تا منابع زیر زمینی آب و از جنگل‌ها و مراتع تا اراضی عمومی و کوه‌پایه‌ها، و حتی فضای شهرها را عرصهٔ سودجویی، غارتگری و وطن‌فروشی کرده‌اند.


رسوایی طرح قرارداد وطن‌فروشانه خامنه‌ای با سران حکومت چین و فضیحت دست‌اندازی اوقاف به کوه دماوند برگهای سیاه دیگری از این کارنامه ننگین است.


مطالب مرتبط


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دوازدهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت یازدهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دهم


بیانیهٔ سی و نهمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران


لطفا به اشتراک بگذارید: