تام ریج : محاکمه اسدالله اسدی فرصتی برای حسابرسی از رژیم ایران

تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا: محاکمه اسدالله اسدی،  فرصتی برای اخراج شبکه دیپلماتهای رژیم یعنی همان مأموران تروریست است


هدف اصلی در این توطئه بی‌هیچ تردید رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت مریم رجوی بود


تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا ۲۵مهر ۹۹ در مقاله‌یی در یو اس نیوز نوشت:


محاکمه یک دیپلمات رژیم ایران فاش می‌سازد که شبکه دیپلماتهای رژیم همان مأموران تروریست هستند. این محاکمه‌ای است در اروپا که ارتباطات تروریسم رژیم را به ارزیابی می‌کشد.


در بلژیک این دادگاه برای ۷آذر برنامه‌ریزی شده تا دیپلمات ارشد رژیم ایران را که به‌عنوان مغز متفکر پشت عملیاتی که می‌توانست بزرگترین حمله تروریستی در خاک اروپا باشد، دستگیر شده بود، محاکمه کند.


اسدالله اسدی در سفارت رژیم ایران در وین بود که دو مأمور ایرانی بلژیکی تلاش کردند که ۵۰۰ گرم ماده منفجره با قدرت بالا از نوع تی ای پی تی را به گردهمایی بین‌المللی بزرگ اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس منتقل کنند.


متعاقباً گزارش شد که اسدی این مواد و چاشنی آنرا در لوکزامبورگ به این زوج تحویل داده بود. چیزی که رابطه نزدیک وی را با توطئه‌یی که می‌توانست صدها نفر را بکشد و بسا بیشتر را زخمی کند تأیید می‌کند.


علاوه بر دهها هزار ایرانی که از سراسر دنیا به گردهمایی که هدف این عملیات بود آمده بودند،


صدها شخصیت بین‌المللی از جمله قانونگذاران، دانشگاهیان، متخصصان نظامی و صاحبنظران امنیتی از آمریکا و اروپا در آن شرکت کرده بودند. بسیاری از همکاران من در یک هیأت چند حزبی آمریکا در این برنامه شرکت کرده بودند.



هدف اصلی در این توطئه بی‌هیچ تردید رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت مریم رجوی بود.


رژیم ایران می‌خواست یک ضربه جدی به شورای ملی مقاومت که گسترده‌ترین و پایدارترین ائتلاف طرفدار دموکراسی است وارد کند،


ولی ضربه می‌توانست چهره‌های برجسته غربی از جمله رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بیل ریچاردسون و وزیر خارجه سابق ایتالیا جولیو ترتزی را نیز صدمه بزند. . .


همکاری چند جانبه مقامات اروپا منجر به خنثی شدن این توطئه در ساعات آخر شد. دو نفری که قرار بود بمبگذار باشند در بروکسل دستگیر شدند و اسدی روز بعد خارج از محدوده مصونیت دیپلماتیک اش در آلمان به دام افتاد.


اگر اتهام اثبات شود، اسدی اولین دیپلمات رسمی است که به جرم اقدام تروریستی در غرب محکوم می‌شود. هر چند وی اولین فردی نیست که توسط رژیم ایران برای چنین اقدامات تروریستی به اروپا فرستاده می‌شود.


حال که دنیا آماده محاکمه اسدی می‌شود قانونگذاران و دیپلمات ها باید تلاش کنند توجه بیشتری به این حقیقت بکنند که او به هیچ عنوان تنها نبوده است.


دهها و شاید صدها نفر تحت پوش دیپلماتیک در اروپا عمل می‌کنند و منتظر دستوری دیگر هستند تا در سرزمین غرب به‌عمل تروریستی دست بزنند. شرایطی که توطئه ترور سال۹۷ را ایجاد کرد هیچگاه افت نکرده. دقیقاً برعکس، جدی‌تر شده است.



توطئه رژیم با قیام خارج از انتظار در شروع ۲۰۱۸ همزمان شد.


در آن سال مریم رجوی برای یک سال قیام فراخوان داد که هر چه قویتر می‌شود.


آن زمان رژیم طرح ترور رجوی را کلید زد. جامعه با یک قیام سراسری دیگر در آبان ۹۸ به خروش درآمد و گرچه رژیم ۱۵۰۰نفر از شرکت‌کنندگان در قیام را کشت، نارضایتیها در نقاط مختلف کشور ظهور کرد و این علامت را داد که مردم ترسی از سرکوب خشن دولتی ندارند.


درگیرو دار قوی‌تر شدن اپوزیسیون، خیزش مردمی رژیم را تضعیف کرده است. مطمئناً یک تلاش دیگر رژیم ایران برای یک عمل تروریستی در خاک غرب در پیش است.


در منافع پایان دادن به این پدیده، محاکمه اسدالله اسدی نه تنها یک فرصت برای حسابرسی از رژیم است بلکه فرصتی است برای اخراج شبکه دیپلماتیک رژیم ایران که همان مأموران تروریست هستند و از تسهیلات دیپلماتیک برای اقدامات شیطانی استفاده می‌کنند.


مطالب مرتبط:

بیانیه مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا ۲۷مهر تمامی تحریمهای ملل متحد علیه رژیم ایران در تاریخ ۱۹ سپتامبر بازگشت

تام ریج: محاکمه اسدالله اسدی فرصتی است برای اخراج شبکه دیپلماتهای رژیم ایران

 
لطفا به اشتراک بگذارید: