شورش در زندان ارومیه و وضعیت این زندان – قیام آفرین

قیام آفرین – شورش در زندان ارومیه و وضعیت این زندان – ۲۹مهر۹۹


گفتگو با کاظم پناهی


زندانیان محبوس در بند مشاوره زندان ارومیه در اعتراض به کمبود غذا از گرفتن سهمیه غذای خود امتناع کردند.شورش در زندان اورمیه و وضعیت این زندان – قیام آفرین

سهمیه غذای این زندانیان از دو هفته گذشته با کاهش شدیدی مواجه شده است اما تاکنون به اعتراضات آنان

پاسخی داده نمی‌شد. همچنین کیفیت آب و غذای این زندان نامناسب است اما به دلیل قیمت‌های بالای

فروشگاه و عدم توانایی مالی، عموم این زندانیان قادر به تهیه مواد اولیه یا آب معدنی از فروشگاه نیستند.

۸۰ زندانی محبوس در بند مشاوره زندان ارومیه به دلیل کمبود سهمیه غذای زندان با نوشتن نامه‌ای به مسئولان زندان ارومیه خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌ و اعلام کرده‌اند تا زمان افزایش سهمیه از گرفتن غذا خودداری خواهند کرد.

سه زندانی متهم به سرقت در زندان ارومیه در خطر اجرای حکم قطع چهار انگشت دست راست قرار دارند. این شهروندان سال گذشته توسط شعبه۱ دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان استان آذربایجان غربی محکوم شدند. این حکم تیرماه امسال در دیوان عالی کشور تأیید شده است. صدور این حکم در حالی است که یکی از متهمان این پرونده در دفاعیات خود اعترافاتش را تحت فشار و شکنجه اعلام کرده و در زمان وقوع برخی از سرقتها در زندان تهران بزرگ در حال تحمل محکومیت پیشین خود بوده است.

هادی رستمی، مهدی شرفیان هفت چشمه و مهدی شاهیوند در تاریخ ۲۸آبان ماه ۹۸ توسط شعبه۱ دادگاه کیفری یک ویژه اطفال و نوجوانان آذربایجان غربی به دادرسی لطف زارع و مستشاری حسین محسنی از بابت اتهام“ چهار فقره سرقت حدی ”به قطع چهار انگشت دست راست از انتهای آن به‌نحوی که انگشت شست و کف دست باقی بماند، رد مال و ضبط اموال محکوم شده‌اند.

مطالب مرتبط

پیامدهای گسترش فقر و فلاکت در نظام ولایت فقیه – قیام آفرین

زندان ارومیه خطر اجرای حکم قطع دست سه زندانی
لطفا به اشتراک بگذارید: