فلورانس نایتینگل بانوی چراغ بدست – چهره‌ها

چهره‌ها – فلورانس نایتینگل بانوی چراغ بدست


داستان دیروز و امروز پرستارانی که در گیرودار بیمارهای خطرناک جان سپردند

فلورانس نایتینگل یک اصلاحگر اجتماعی انگلیسی، آماردان و بنیانگذار پرستاری نوین بود.فلورانس نایتینگل بانوی چراغ بدست – چهره‌ها

نایتینگل زمانی برجسته شد که به عنوان مدیر و مربی، ترتیب مراقبت سازمان یافته از سربازان مجروح در طی جنگ کریمه را داد. او به پرستاران اعتبار امیدوار کننده ای داد و تبدیل به تندیسی از فرهنگ ویکتوریایی شد، بخصوص توصیفی که از او شد به عنوان «زنی چراغ بدست» که شبانگاه میان مجروحین جنگی گشت می‌زد.

اخیراً برخی می‌گویند که در مورد دستاوردهای نایتینگل در جنگ کریمه توسط رسانه‌های آن زمان اغراق شده‌است، اما منتقدین در مورد اهمیت کارهایی که او بعدها برای حرفه ای کردن نقش پرستاری زنان ایفا کرد متفق‌القول اند. در ۱۸۶۰، نایتینگل با تأسیس مدرسه پرستاری در بیمارستان سنت توماس در لندن، اساس پرستاری حرفه ای را بنا نهاد.

این مدرسه اولین مدرسه پرستاری سکولار در جهان بود، و اکنون بخشی از کالج پادشاهی لندن است. به منظور قدردانی از کارهای او، یک تعهد نایتینگلی از پرستاران جدید گرفته می‌شد و مدال فلورنس نایتینگل، بالاترین دستاورد بین‌المللی پرستاری، به افتخار او نامگذاری شد و روز جهانی پرستار که هر ساله برگزار می‌شود نیز در روز تولد او می‌باشد. اصلاحات اجتماعی او شامل ارتقاء سطح سلامت برای تمام بخش‌های جامعه بریتانیا، بهبود وضع گرسنگی در هند، کمک به قوانین سقط جنین که برای زنان خشن بود و توسعه فرم‌های قابل قبول مشارکت زنان در نیروی کار.

نایتینگل یک نویسنده حیرت‌آور و همه‌کاره بود. بسیاری از کارهایی که او در دوران زندگانی اش منتشر کرده، مرتبط با دانش پزشکی بوده‌است. برخی از رساله‌های او به زبان ساده انگلیسی نوشته، چنان‌که به راحتی توسط افرادی که مهارت ادبی پایینی دارند نیز فهمیده شود.

مطالب مرتبط

جان لوئیس همرزم مارتین لوتر کینگ – چهره‌ها

روز و روزگار پرستاران ایران در روز پرستار

لطفا به اشتراک بگذارید: