پیامدهای گسترش فقر و فلاکت در نظام ولایت فقیه – قیام آفرین

قیام آفرین – پیامدهای گسترش فقر و فلاکت در نظام ولایت فقیه – ۲۸مهر۹۹


گفتگو با زینت میرهاشمی عضو شورای ملی مقاومت و سردبیر نشریه نبرد خلق

واقعیت این است که مشکلات اقتصادی از جمله گرانی و وضعیت بد معیشتی مردم ریشه در فساد، دزدی و اختلاس در حاکمیت آخوندی دارد.پیامدهای گسترش فقر و فلاکت در نظام ولایت فقیه – قیام آفرین

برای بررسی این واقعیت ضروری است مواردی چند از اختلاس‌ها و دزدی‌ها در نظام ولایت فقیه مورد بررسی قرار بگیرد.

دزدی‌هایی که هر روز خبر آن به بیرون درز می‌کند که البته به‌قول رفسنجانی نوک کوه یخ فساد است . در فروردین سال ۹۹فاش شد ۴.۸میلیارد دلار ارز دولتی گم شده است (سایت مشرق ۲۷فروردین ۹۹).

روزنامه آفتاب یزد نوشت سال گذشته ۱۸میلیارد دلار برباد رفته است، این رسانه وابسته به باند روحانی نوشت این ارز را به کسانی دادند که اصلاً کالایی وارد نکرده و اگر هم کالایی وارد کرده‌اند با احتساب قیمت دلار در بازار آزاد فروخته‌اند (آفتاب یزد ۲۰آبان۹۸). همتی رئیس کل بانک مرکزی اعتراف کرد در دو سال گذشته ۲۷میلیارد دلار ارز در اختیار صادر کنندگان قرار گرفته و ما به ازای آن کالا و ارز وارد کشور نشده است، به‌گفته او اینها کسانی هستند که باید با آنها برخورد شود (سایت تابناک ۲۴تیر۹۹).

در مورد رقم ۲۷میلیارد دلار مورد اشاره همتی، حریری رئیس بازرگانی ایران و چین توضیح داد بنگاههای کوچک سالانه ۸ الی۹میلیارد دلار صادرات دارند و ۵۰درصد صادرات غیرنفتی مربوط به میعانات گازی و پتروشیمی است که در دست شرکت‌های حاکمیتی و دولتی هستند (کیهان ۳۰تیر۹۹).

خانواده نعمت‌زاده وزیر سابق صنعت ۶. ۶میلیارد یورو از پتروشیمی اختلاس کرده است. (سایت خبرآنلاین ۳۱ تیر۹۹) اسحاق جهانگیری معاون آخوند حسن روحانی اذعان کرد ۲۲میلیارد دلار از منابع ارزی را برای کاهش قیمت ارز به دبی و استانبول بردند اما سرنوشت این پول مشخص نیست (سایت آفتاب ۱آبا ۹۸).

مطالب مرتبط


اوجگیری بحران نان و گرانی سایر مایحتاج مردم – قیام آفرین– قسمت اول و دوم

فقر و فلاکت مردم ارمغان نظام ولایت
لطفا به اشتراک بگذارید: