بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت پانزدهم

قسمت پانزدهم -بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل –


بیانیه سی و نهمین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت ایران -فصل هشتم

قطعنامه سرفصلی اکثریت نمایندگان منتخب مردم آمریکا

گردهماییهای جهانی ایران آزاد و اجلاس شورای ملی مقاومت

در آغاز چهلمین سال تأسیس شورا و سالگرد قیام ملی ۳۰تیر


۷۵- خانم رجوی در دومین کنفرانس گردهمایی ایران آزاد تحت عنوان «سی و دومین سالگرد قتل‌عام ۶۷، جنایت مجازات ناشده علیه بشریت»، ضمن تبریک به خاطر وادار کردن قضائیه جلادان به یک گام عقب‌نشینی و توقف در اعدام ۳جوان قیامی گفت:

«خشم و اعتراض مردم ایران تا سرنگونی رژیم و پیروزی نهایی ادامه دارد. این جوانان و تمام زندانیان قیام باید هر چه سریع‌تر آزاد شوند...

رژیم آخوندی چهار دهه است که می‌خواهد با شیطان‌سازی و با اعدام و قتل‌عام و تروریسم، آلترناتیو خود یعنی آنچه را که باید باشد، نابود کند.

می‌خواهد دنیا را متقاعد کند که این رژیم آلترناتیوی ندارد و باید به آن تن داد. وقتی هم نتواند مجاهدین و شورای ملی مقاومت را نابود کند،

تلاش می‌کند نشان بدهد که آن‌ها بدتر از این رژیم هستند و در نتیجه باز هم باید با همین رژیم ساخت.

نتیجة وضع موجود هم روشن است؛ از یک طرف کشتار جوانان ایران، از طرف دیگر غارت دارایی مردم و چوب حراج‌زدن به خزر و خلیج فارس و جزایرش در معاملات و قراردادهای وطن‌فروشانه که این روزها صحبتش زیاد است.آخوندها، قدرت پوسیده را به این صورت حفظ کرده‌اند که البته دوام نخواهد آورد. در۴۰ سالی که می‌گذرد،

رژیم بی‌وقفه اعلام کرده که مجاهدین و مقاومت ایران را دشمن اصلی و نخستین مرز سرخ خود می‌داند.

بنابراین، در این رویارویی تاریخی می‌توان جایگاه و نقطه قرار‌گرفتن همه نیروها و جریانات را مشخص کرد.


در یک‌طرف، بقایای شیخ و شاه و افراد و جریان‌هایی هستند که به‌طور آشکار و بی‌پرده و یا شرمگینانه و در پرده، همین رژیم را بر شورای ملی مقاومت و مخصوصاً بر مجاهدین ترجیح می‌دادند و می‌دهند.

مثلاً در سیاست صلح و جنبش صلح در جنگ ۸ ساله، در بحث هویت و ماهیت رژیم بعد از مرگ خمینی و مطرح شدن سراب میانه‌روی رفسنجانی و در برابر توهم اصلاحات آخوند خاتمی.پس، ما با افراد و جریانهایی روبرو هستیم که یا با همین رژیم هستند، یا متحد بالفعل رژیم‌اند و یا به درجات با همین رژیم همسو هستند،

برای مثال بر سر تحریم‌ها و هم‌چنین برنامه‌‌های هسته‌یی و موشکی رژیم یا در باره فعال شدن مکانیزم ماشه در ۶ قطعنامه بلوکه‌شدة شورای امنیت علیه این رژیم، یا بر سر نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران و یا در موضوع قاسم سلیمانی و دخالت‌های رژیم در سوریه و لبنان و یمن.

بله، بر سر همه این مسائل با رژیم همسویی و همزبانی می‌کنند؛ اما در طرف دیگر آن‌هایی قرار دارند که رو در روی رژیم ایستاده‌اند و بنابراین با ما هستند یا همسو با مقاومت ایران‌اند. این نخستین، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جبهه‌بندی در ایران امروز است.

در واقع این شورا و این آلترناتیو، شاخص و آئینه تمام نمای مبارزات۴۰ ساله مردم ایران است. و این حقیقت را روشن می‌سازد که چرا شیطان‌سازی و خصومت رژیم با مجاهدین و تروریسم علیه این مقاومت، در چنین ابعاد گسترده‌یی جریان دارد و هدف آن چیست؟».

۷۶- در جریان گردهمایی ایران آزاد ۳۱ شخصیت آمریکایی در بیانیه مشترکی، ضمن اشاره به کارنامة جنایات رژیم ایران در داخل و خارج کشور، نوشتند:

«... برخلاف بسیاری دولتها، چهره های اصلی در این رژیم شیطانی سالها و حتی دهه ها در مناصب مسئول بوده اند. مقامات ارشدی که به دستور آنها پلیس شهروندان را در خیابانها به قتل میرساند و مردم بیگناه را بناحق دستگیر میکند،

و مقامات زندان شهروندانی که تنها جرمشان ابراز خواستشان برای آزادی سیاسی و مذهبی بوده است را شکنجه و اعدام میکنند، و قضاتی که استبداد دولتی را میسر کرده و حکومت قانون را تحریف میکنند میباید اکنون مورد حسابرسی قرار گیرند.

این جنایتکاران از امتیاز بودن در حاکمیت برای گریز از مجازات جنایاتشان علیه بشریت سوء استفاده کرده اند.


در این چشم انداز تیره یک نقطه امید وجود دارد. تنها سازمانی که بیشتر از هر موجودیت دیگری منجمله دولتها، برای آزاد کردن شهروندان ایرانی از دست استبداد و جهان از تروریسم برانگیخته از بنیادگرایی عمل کرده، شورای ملی مقاومت ایران است.

شورای ملی مقاومت بطور خستگی ناپذیر تلاش میکند تا تضمین کند که امید برای دمکراسی و نقطه پایان بر بیعدالتی در ایران زنده بماند.

بعلاوه، این شورا با تداوم ارتباطات رسانه ای، انتشارات و جلسات، توجه بین المللی به تهاجمی که علیه بشریت در جریان است را زنده نگه داشته است.

ما کشورهایی که با اصول دمکراتیک زندگی میکنند را فرا میخوانیم تا برای یک ابتکار عمل هماهنگ، برای به حسابرسی کشاندن افرادی که مسئولیت نقض فاحش حقوق بشر را برعهده دارند عمل کنند.

شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین شرایط دهشتناک وصف ناپذیری را از سوی رژیم ایران تحمل کرده اند و اسناد بسیار کاملی از جنایاتی که علیه خودشان و مردم ایران صورت گرفته است را حفظ کرده اند.

موزه اشرف ۳ مجاهدین در آلبانی، یک نمایشگاه و گنجینة چشمگیر از مدارکی را گرد آوری کرده که توسط قربانیانی که شخصا شاهد روشهای منحط شکنجه رژیم بوده اند تهیه شده است.

مستندات مجاهدین در سایر کشورها قویا مورد تایید میباشد.در حالیکه آمریکا و سایر دولتها بفکر سیاستهایی برای جلوگیری و مهار تهدیدات و تجاوزات ایران هستند، میتوانند و باید کسانی که دستشان آلوده به خون این همه ایرانی است را به پای حسابرسی بکشانند.

رویه قضایی مستحکمی برای این امر وجود دارد که رهبران نمیتوانند از مصونیت در حاکمیت بودن برای جنایاتشان علیه بشریت استفاده کنند.


ما توصیه میکنیم کشورهایی که قربانی تروریسم دولتی ایران واقع شده اند، منجمله آمریکا و هم پیمانان اروپایی‌شان ، تیمهای متخصص را برای مطالعه اسناد و مدارک در اشرف ۳ گسیل دارند و در عین حال مدارک خود را برای استفاده نهایی در اقدامات دادگاه بین المللی سازمان بدهند».

در میان امضاکنندگان اسامی رودی جولیانی، نیوت گینگریچ، سناتور لیبرمن، ژنرال جیمز جونز ، مایکل موکیزی، تام ریج، لوئیس فری ، لیندا چاوز، پاتریک کندی، ژنرال جورج کیسی، ژنرال جیمز کانوی ، رابرت جوزف ، لینکلن بلومفیلد ، کنت بلکول، مارک گینزبرگ و میچل ریس به چشم میخورد.

۷۷- در سومین کنفرانس این گردهمایی خانم رجوی گفت: «تروریسم جان مایه و ذاتی این رژیم و از آن جدایی ناپذیر است . بنابراین پایان تروریسم از پایان رژیم جدایی ناپذیر است.

اما میتوان با برخی تدابیر و اقدامات سیاسی و تاکتیکی آن را لااقل در خاک اروپا مهار و متوقف کرد.

۱ـ تمام مزایا و امکاناتی که این رژیم برای اعمال تروریستی‌اش در خاک اروپا استفاده می‌کند، باید از آن سلب شود. سفارت‌های این رژیم باید تعطیل شوند...

۲ـ شرکت‌های پوششی، مراکز فرهنگی و آموزشی، انجمن‌‌های مذهبی و به‌اصطلاح مساجدی که توسط رژیم ایران تأمین مالی و حمایت می‌شوند و همگی مراکز پشتیبانی جاسوسی و تروریسم رژیم‌اند، باید افشا و بسته شوند.

۳- هرگونه تبادل مالی بین‌المللی افراد وابسته یا شرکت‌های پوششی اطلاعات آخوندها و نیروی قدس، باید به‌کلی متوقف شود.


۴ـ عوامل و مزدوران رژیم که تحت پوشش فعالیت‌های تجاری، فرهنگی، مذهبی یا در لباس خبرنگار، یا با ماسک مخالف و پناهنده و سیتی‌زن عمل می‌کنند، باید از کشورهای اروپایی اخراج شوند.

۵ـ دولت‌های غرب باید سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی خود را از مراوده و تماس با وزارت اطلاعات بدنام رژیم و نیروی تروریستی قدس، که راه را برای ورود مزدوران رژیم باز می‌کند، برحذر دارند.

۶ـ اخبار طرح‌ها و عملیات و اقدامات تروریستی رژیم باید بدون هرگونه ملاحظه تجاری و دیپلماتیک با جزییات منتشر شود.

۷ـ اسامی مزدوران و عوامل وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس که در خاک اروپا فعالیت می‌کنند و اسامی موجودیت‌های پوششی و لابی‌های این رژیم باید به‌طور کامل منتشرشود و به‌اطلاع همگان برسد.

۸-ما از همه مجالس قانون‌گذاری اروپا و آمریکا می‌خواهیم قوانین نافذی برای اخراج عوامل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران از کشورهای خود تصویب کنند.

امیدوارم همه دولت‌ها به‌این فراخوان پاسخ مثبت بدهند، زیرا منافع خود آنها و امنیت مردم‌شان در گرو این قاطعیت و اقدامات است.


آنچه مردم و مقاومت ایران از این دولتها خواسته و می‌خواهند ایستادگی در برابر یک تروریسم غدار دولتی و نخستین حامی و بانکدار تروریسم بین المللی است.

زمان آن است که بی‌اعتنایی‌ها به سرنوشت و امنیت و صلح مردم جهان متوقف شود. هر قاطعیتی علیه این رژیم و هر قدمی علیه رژیم در هر کجای جهان، یاری رساندن به مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و در خدمت صلح و امنیت بین المللی است».

۷۸-اجلاس سه روزه شورا که از پنجشنبه ۲ مرداد آغاز شد و در ۴۴ نقطه در ۱۱ کشور فرانسه، آلمان، انگلستان، آمریکا، سوئد، نروژ، اطریش، هلند، بلژیک، ایتالیا و آلبانی جریان داشت، در بامداد یکشنبه ۵ مرداد به پایان رسید.

در اجلاس شورا تحولات و رخدادهای میهن‌مان به‌ویژه پس از قیام آبان در عرصه‌های گوناگون مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
شورا گردهمایی جهانی ایران آزاد و برگزاری اجلاس‌های سه‌گانه آن را، که در بحبوحه محدودیت‌های همه‌گیری کرونا «بزرگ‌ترین گردهمایی آنلاین جهانی» توصیف شده است،

سلسله عملیاتی بزرگ در امر ارتباطات آن هم با رعایت پروتکل‌های ضروری کرونا ارزیابی کرد که حاکی از توانمندی خارق‌العاده مقاومت ایران رو در روی استراتژی خامنه‌ای برای بهره‌برداری از «فرصت کرونا»ست.
خامنه‌ای، چنان که در اسفند ۹۸ گفت، درصدد بوده و هست تا از تهدید کرونا برای جان و سلامت مردم ایران در راستای زمین‌گیر کردن جامعة انفجاری و متوقف کردن روند مقاومت و قیام، برای رژیمش «فرصت» بسازد.

مقاومت ایران، اما، با اطلاعیه‌ها و موضع‌گیریهای روشنگر روزانه، با ارائه مستمر گزارشها و آمار و ارقام از سراسر ایران، با افشا و انتشار اسناد و مکالمات درونی رژیم، با فعالیت‌های وقفه‌ناپذیر بین‌المللی و با برگزاری این گردهمایی و امواج امیدبخش و انگیزاننده آن، دیوارهای سیاه کرونای ولایت فقیه و استراتژی کلان تلفات آخوندها را با پتک‌های گران در‌هم کوبید.

این رخداد بی‌سابقه، چنان که مسئول شورا در پیام «قدردانی از رزمندگان و زحمتکشان کهکشان ۹۹» گفت:


قاطبه ‌عمله و اکره رژیم را دچار وحشت و جنون کرده است. کر هماهنگ و هیستریک رژیم آخوندی و عقبه آن در خارج کشور، با مشارکت پس‌ماندهای شاه و مرتجعان چپ‌نما، در واکنش به همین کهکشان و پخش سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در رسانه‌ها، بازتاب واضح تلخکامی و نگرانی آنها از چشم‌انداز قیام و سرنگونی و جایگزینی تنها آلترناتیو دموکراتیک و مستقل است؛ آنها در تحلیل نهایی، کسانی هستند که در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جبهه‌بندی سیاسی ایران امروز، رژیم آخوندها را بر شورای ملی مقاومت ترجیح می‌دهند.

هم‌چنان‌که خانم رجوی در یکی از سخنرانی‌های گردهمایی جهانی گفت، برای شناختن هر کس و هر جریان، به‌سادگی می‌توان از او پرسید که انتخاب واقعی خود را بین رژیم ولایت فقیه و شورای ملی مقاومت در این نبرد سنگین و غیرقابل انکار ۴۰ساله، مشخص کند.

شورا شکست و رسوایی توطئه‌های تروریستی و شیطان‌سازی علیه مقاومت در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد را مورد بحث قرار داد.


این توطئه‌ها با تیترهای درشت رسانه‌های حکومتی درباره جمع‌آوری هزاران امضا و دخیل‌بستن به مقامات آلبانی برای پذیرش خانواده‌های وزارتی و مزدوربچگان مربوطه در اشرف۳ ، به‌طور ناگهانی کلید خورد.

نمونه دیگر، نقشه رژیم برای ربودن جنبش دادخواهی و نیرنگهای چند وجهی وزارت اطلاعات از طریق یک مزدور نفوذی بود که در آبان ۹۸ با انتشار کلیپ مکالمات دژخیمان قضاییه جلادان در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا درهم شکست.
در اجلاس شورا، موضوع کرونا و ابعاد و آثار و آمار قربانیان، اوضاع انفجاری جامعه، زبانه کشیدن شعله قیام‌هایی که در آبان و دیماه ۹۸ به خاک و خون کشیده شدند،

خروش مردم بهبهان و نحوة مقابله رژیم با آن، مشکلات طاقت سوز معیشتی، گرانی و فقر روزافزون در بحبوحه کرونا، اعتراضهای مردمی در سراسر میهن، شورش در زندانها، اعدام‌های رژیم، فریادهای میلیونی «اعدام نکنید» در فضای مجازی، و فعالیت‌های کانون‌های شورشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شورا در مبحث تحولات بین‌المللی و منطقه‌یی، به‌طور خاص به ضربات وارده بر استراتژی مداخله‌جویی و بحران‌سازی خامنه‌ای در سوریه و عراق و لبنان پرداخت.

قیام لبنان و قیام اکتبر جوانان عراقی و تنفر آنها از دخالت‌های رژیم آخوندی و تنزل موقعیت و تضعیف دست‌نشاندگان رژیم در این کشور پس از هلاکت قاسم سلیمانی، از مهم‌ترین وقایع این دوره بود.
در اجلاس شورا ۵۰ تن از اعضا درباره تاریخچه ۴۰ ساله شورا و پایداری و مرزبندی‌های سیاسی یگانه جایگزین دموکراتیک در یکی از بغرنج‌ترین و متلاطم‌ترین مقاطع تاریخ ایران سخن گفتند.

در این اجلاس ۸۲ تن از ناظران و هم‌پیمانان شورا شرکت داشتند و شماری از آنان سخنانی ایراد کردند.


ترانه «رویش ناگزیر» از مرجان شورشگر پایان بخش اجلاس سه روزه بود.

گرامیداشت فوق العاده خانم مرجان از جانب هنرمندان و اقشار مختلف مردم در داخل و خارج ایران و پیوند او با مقاومت ایران برای رژیم به قدری گران آمد که اطلاعات آخوندها به انتشار نشریه جعلی «مجاهد» روی آورد تا شاید برخی را مرعوب کند و به فاصله گرفتن از مقاومت یا موضعگیری علیه آن وادار کند.

ترفندهای رسوایی که جز بیزاری و نفرت حاصلی برای رژیم ندارد. در این نشریه تقلبی به تاریخ ۱۸ خرداد ۹۹ ، عکسها و اسامی ۱۶ تن هنرمندان داخل کشور نیز جعل شده بود.

ادامه دارد…

مطالب مرتبط

بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت چهاردهم

بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت سیزدهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دوازدهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت یازدهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت دهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت نهم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت هشتم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت هفتم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت ششم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت پنجم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت چهارم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران تنها جایگزین دمکراتیک و مستقل – قسمت سوم


بیانیه سالانه شورای ملی مقاومت ایران- قسمت دوم


لطفا به اشتراک بگذارید: