آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰ شهر از ۱۳۲هزار و ۷۰۰ نفر گذشت

 قربانیان کرونا در ۴۶۰ شهر از ۱۳۲هزار و ۷۰۰ نفر گذشت


قربانیان کرونا :عضو شورای عالی نظام پزشکی:

بر اساس گزارشهای کادر درمان و آمار دفن شدگان، میزان مرگ و میر ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی است.

معاون وزیر بهداشت رژیم: ممکن است میزان مرگ و میر در روزها و ماه‌های آینده بیشتر بشود. بیش از ۵۰ میلیون مستعد مبتلا به ویروس هستند.


زالی: آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در تهران سه رقمی شده است ،


بستری شدگان از مرز ۶ هزار نفر گذشته و شمار بیماران بدحال روزبه‌روز رو به افزایش است،


این بالاترین رکورد تهران از آغاز اپیدمی کرونا تا به امروز است.



رئیس یک بیمارستان تهران: تابحال این اتفاق را نداشتیم .که بیماران در اورژانس فوت کنند، الآن بعضی روزها یک یا دو مرگ در اورژانس داریم.


دانشگاه علوم پزشکی تهران: ۱۲ درصد کل مرگ‌های ایران در دو هفته اخیر است.


در حالیکه این آمار در دنیا حدود ۶ و نیم درصد است یعنی تقریباً نصف آن. نسبت مرگ از کرونا در ایران نسبت به دنیا بالاتر است.


سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰ شهر از ۱۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر گذشت.


شمارقربانیان کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۶۸۶ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۸۴۱ نفر، در البرز به ۳۶۷۸نفر، در اصفهان به ۷۲۲۲ نفر، در تهران به ۳۱۹۹۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۱۰۳۴ نفر، در خراسان رضوی به ۹۹۲۲ نفراست .


در خراسان شمالی به ۲۲۵۹ نفر، در خوزستان به ۸۱۱۳ نفر، در زنجان به ۱۲۵۰ نفر، در فارس به ۳۴۷۱ نفر، در قم به ۵۷۳۵ نفر، در کرمان به ۲۰۶۵ نفر، در گلستان به ۳۶۸۶ نفر، در گیلان به ۵۰۷۶ نفر، در مازندران به ۵۸۱۲ نفر، در مرکزی به ۱۸۵۲ نفر و در همدان به ۳۵۷۰ نفر رسیده است.


حسین قشلاقی، عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: «شرایط کنونی از مدتها قبل از سوی کارشناسان پیش‌بینی شده و هشدارهای لازم داده شده بود.



میزان مرگ و میر واقعی قابل کتمان نیست و وزارت بهداشت صرفاً مواردی را که تست مثبت دارند در آمار فوت‌شدگان محسوب می‌کند…


بر اساس گزارشهای میدانی کادر درمان و هم‌چنین با بررسی آمار دفن شدگان، می‌توان گفت میزان مرگ و میر قربانیان کرونا در کشور حدود ۳ تا ۴برابر آمار رسمی است.


عدم اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق وضعیت موجود این بیماری در کشور و صرفاً اعلام وضعیت زرد یا قرمز در شهرها، اشتباهی خطرناک و غیرقابل جبران و از دلایل مهم افزایش مبتلایان و فوت‌شدگان قربانیان کرونا است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴آبان).


ملک‌زاده معاون وزیر بهداشت رژیم: «ما زمستان و سردی هوا را در پیش داریم و نگرانی خیلی جدی وجود دارد که ممکن است میزان مرگ و میر ما در روزهای و ماه‌های آینده بیشتر بشود.



ما بیشتر از ۵۰میلیون از جمعیت کشورمان هنوز مستعد مبتلا به این ویروس هستند» (تلویزیون رژیم ۳آبان).


در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «آمار مرگ و میر مبتلایان قربانیان کرونا در تهران سه رقمی شده است ،


بستری شدگان از مرز ۶ هزار نفر گذشته و شمار بیماران بدحال روزبه‌روز رو به افزایش است، این بالاترین رکورد تهران از آغاز اپیدمی کرونا تا به امروز است…


شرایط فعلی اقتضا می‌کند که همه دستگاهها با فرض یک آرایش شبه جنگی، وارد میدان شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ آبان).


صادق نیت رئیس بیمارستان موسوم به خمینی گفت: «طی هشت ماه گذشته این اتفاق را نداشتیم که بیماران در اورژانس به مرحله‌ای برسند که جانشان را از دست بدهند.



خیلی از بیماران قربانیان کرونا وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند بلافاصله نیاز به بخش ویژه دارند.


بخشهای ویژه معمولاً خیلی زود پر می‌شوند و دیر تخلیه می‌شود و مرگ و میر به‌شدت بالاتر می‌رود بگونه‌ای که ما الآن بعضی روزها هست که روزی یک یا دو مرگ در اورژانس داریم و این نگرانی هستش که الآن وجود دارد».


یونسیان استاد اپیدمیولوژی دانشگاه پزشکی تهران گفت: «در دو هفته اخیر ما ۱۲درصد کل مرگ‌های‌مان را داشتیم این آمار در دنیا حدود ۶ و نیم درصد است.


یعنی تقریباً نصف آن. در واقع ما نسبت مرگ هایمان نسبت به دنیا بالاتر هست» (تلویزیون رژیم ۳آبان).


در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد کل بیمارانی که به جز کاشان و آران و بیدگل با تشخیص کرونا بستری هستند ۱۷۷۸ نفر است .


که از این تعداد ۳۵۸ نفرقربانیان کرونا وضعیت وخیم‌تری دارند و در ICU هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ فوت شده در استان» داشتیم (خبرگزاری ایمنا ۴ آبان).



در زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «فوتیها کرونا در زنجان به‌شدت افزایش یافته است.


تعداد بسترها طی هفته گذشته از ۴۰۰ به ۵۵۰ نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ آبان).


در قم، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فوت ۱۸ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته گفت:


۶۰۱ بیمار کرونایی در قم بستری هستند که ۱۵۲ نفر از آنها در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده‌اند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۴ آبان).


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۴ آبان ۱۳۹۹ (۲۵ اکتبر ۲۰۲۰)


مطالب مرتبط


آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰ شهر از ۱۳۱هزار و ۷۰۰ نفر گذشت


آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۲هزار و ۷۰۰نفر گذشت

لطفا به اشتراک بگذارید: