سخنرانی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – سخنرانی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران – ۶آبان۹۹ - قسمت اول


گفتگو با فریده کریمی

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در ایران: «گزارشی که من ارائه می‌دهم

نگرانی‌های شدید مرا در رابطه با وضعیت حقوق‌بشر در ایران برجسته می‌کند. خصیصه ویژه این وضعیت نقضهای سیستماتیک حقوق‌بشر و استمرار مصونیت (مقامات مجرم و مسئول سرکوب) از مجازات است.سخنرانی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران – تیک تاک –  قسمت اول تا سوم

این نتایج از تحقیقات من پیرامون سرکوب وحشیانه اعتراضات نوامبر۲۰۱۹ – آبان۹۸ و ژانویه۲۰۲۰ – دی۹۸گرفته شده است:

بکارگیری شکنجه و احکام سنگین، اذیت و آزار قربانیان که خواستار عدالت شده‌اند و نبود حسابرسی از آنهایی که مسئول سرکوب بودند. قهر مفرط و مرگباری که نیروهای امنیتی علیه اعتراضات سراسری استفاده کردند بدترین مورد خشونت دولتی در ایران در دهه‌ها محسوب می‌شود. مقامات امنیتی دولتی عمداً از مهمات جنگی علیه معترضان استفاده می‌کردند که اغلب روی سر و ارگانهای حیاتی هدف گیری شده بود.

به‌ رغم این بی‌توجهی فاحش به تعهدات نسبت به حق حیات و حق تجمع مسالمت‌آمیز، هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است که تحقیقاتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام شده است تا مسببین این نقضها مورد حسابرسی قرار بگیرند. بعد از تقریباً یک سال، هیچ اعلام رسمی در رابطه با تعداد کشته ‌شدگان و مجروحان صورت نگرفته است.

مضافا بر این، اعضای خانواده قربانیان که خواهان عدالت شدند، با ارعاب مواجه شده و از طرف مقامات مورد اذیت و آزار قرار گرفتند. یا به آنها فشار آوردند که با پذیرفتن پرداخت پول بابت خسارت دست از پیگیری عدالت بردارند.

تیک تاک – تحریم صنعت نفت رژیم – قسمت دوم


گفتگو با میثم ناهید


تیک تاک – سفت شدن زمین و شاخ زدن گاوها – قسمت سوم


گزارشی کوتاه و قضاوت با شما



مطالب مرتبط

خشونت و سرکوب افسار گسیخته حکومتی در جامعه – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

کمیته سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد ـ سخنرانی جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق ‌بشر برای ایران
لطفا به اشتراک بگذارید: