آیا علت اصلی قیام آبان ۹۸ گران شدن بنزین بود – گفتگوهای سیاسی

گفتگوهای سیاسی – آیا علت اصلی قیام آبان ۹۸ گران شدن بنزین بود؟


گزارش و گفتگو با علی خدایی صفت

قیام آبان پارسال، حقیقتاً که واقعه شگفت‌انگیزی بود، مردم توی تقریباً سه روز حالا با یک کمی پایین و بالاآیا علت اصلی قیام آبان ۹۸ گران شدن بنزین بود – گفتگوهای سیاسی

کاری کردن که رژیم لرزه سرنگونی رو با تمام عظمتش حس کرد، کمی بعد بود که خودشون گفتن

قیام آبان مثل بمب اتمی بود! خب غافل از این‌که به‌قول ناظران مسایل ایران،

قیام آبان فقط مانور سرنگونی بود، قیامی که باز هم به‌قول تحلیل‌گرهای مسئله ایران نشون داد اگه مردم با همدیگه و در یک روز مشخص بیرون بیان و بدون لحظه‌ای تردید مراکز سرکوب رژیم را هدف قرار بدن، اگه مردم نیروی سرکوبگر رژیم را غافلگیر کنن یعنی همان کاری که در قیام آبان ۹۸ کردند، همه چیز رو میشه تغییر داد حتی کل نظام دیکتاتوری رو برداشت و بجا آن یک حاکمیت مردمی، ملی و دموکراتیک گذاشت. و البته در قیام آبان مردم ایران نشون دادن که اگه بخوان، میتونن! به‌قول معروف خواستن توانستن است و به‌قول مریم رجوی می‌توان و باید! علت اصلی قیام چه بود؟

حالا چرا قیام آبان؟ چون الآن هم آبانه؟! نه البته که نه! چون قیام آبان ۹۸ چیزهایی داشت که از فردای سی خرداد سال۶۰ تا امروز هیچ قیام دیگه‌ای اون ویژگی‌ها رو نداشته. قیام آبان ۹۸ بی‌اغراق بزرگ‌ترین، گسترده‌ترین و قهرآمیزترین قیام شهری تاریخ معاصر ایرانه یا حداقل در این ۴۰سال اخیر بی‌سابقه است.

طبعا قیام سی خرداد سال۶۰ قهرآمیز نبود بلکه یک قیام بزرگ مسالمت‌آمیز بود که خمینی اونو به خون کشید به همین علت هم میشه گفت قیام آبان ۹۸ بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین قیام قهرآمیز شهری در ایران معاصره.

اگه یادتون باشه روز جمعه ۲۴آبان ۹۸ با اعلام گران شدن قیمت بنزین یک قیام سراسری ایرانو فراگرفت.

مطالب مرتبط

گفتگو با آقای حسین داعی الاسلام درباره قیام آبان و استراتژی مجاهدین

گزارش ویژه هفته- قیام آبان شگفت انگیز

لطفا به اشتراک بگذارید: