شیراز پایتخت شورش وصف بپاخاستن مردم آن شهر در قیام آبان۹۸ – گفتگوهای سیاسی

گفتگوهای سیاسی – شیراز پایتخت شورش وصف بپاخاستن مردم آن شهر در قیام آبان۹۸


گفتگو با نادر دادگر

شهر شیراز همزمان با قیام سراسری مردم ایران بپاخاست. مردم بپاخاسته با توقف خودروها و بستن خیابان‌ها فریاد اعتراض سرداده و علیه دیکتاتوری بپاخاستند.شیراز پایتخت شورش وصف بپاخاستن مردم آن شهر در قیام آبان۹۸ – گفتگوهای سیاسی

مهمترین مناطق تظاهرات در شهرک صدرا، خیابان معالی‌آباد، بلوار امیرکبیر، کمربندی شیراز، خیابانی عفیف‌آباد، خیابان ارم و دانشگاه شیراز، بلوار استقلال و عمده مناطق جنوبی شهر شیراز بود.

شهرک صدرا در قسمت شمالی شهر واقع شده و عمده مردم این منطقه علیه گرانی بنزین دست به اعتراض زدند. پس از سرکوب تجمعات و تیراندازی مستقیم و کشته شدن شماری از جوانان این شهرک مردم منطقه به پایگاه بسیج این شهرک حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. نیروهای ویژه رژیم همراه با هلیکوپتر به این منطقه اعزام شده و سرکوب شدیدی علیه مردم شهر صورت گرفت. مردم خشمگین هم‌چنین دفتر و خانه نماینده خامنه‌ای در این شهر را مورد حمله قرار دادند.

در منطقه معالی‌آباد جوانان به خیابان‌ها ریختند اما در فاصله کوتاهی با شلیک مأموران جنایتکار انتظامی از بالای پشت‌بام کلانتری گلدشت معالی آباد یکی از جوانان بشهادت رسید. هلیکوپتر نیروهای سرکوبگر روی این منطقه گشت داده و تحولات را دنبال می‌کردند. خون این شهید جرقه‌ای بر خشم مردم بود و اقدام به آتش زدن خودروهای مقابل کلانتری و حمله به این مرکز سرکوب و همزمان به آتش کشیدن بانکها و مراکز دولتی کردند. قیام آفرینان تیرخورده و مجروح با درهای باز همشهریهایشان روبه‌رو شده و نبرد سختی در این منطقه درگرفته بود.

مطالب مرتبط

ضربات وارد شده به رژیم آخوندی در جریان قیام آبان۹۸ – گفتگوهای سیاسی

شیراز ، پایتخت شورش -گزارش اختصاصی

لطفا به اشتراک بگذارید: