ابعاد گرانی ضروری ترین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم – گفتگوهای سیاسی

گفتگوهای سیاسی – ابعاد گرانی ضروری ترین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم


گفتگو با صلاح عبدالله نژاد

روزنامه حکومتی اقتصاد سرآمد در شماره امروز خود ضمن اعتراف به گرانی و تورم نوشت: «بررسی قیمت ۵۳قلم خوراکیابعاد گرانی ضروری ترین اجناس و اقلام مورد نیاز مردم – گفتگوهای سیاسی

که بیشترین سهم در سبد مصرفی و معیشت خانوار دارند، نشان داد، قیمت ۳۲قلم کالا در مهرماه

بیش از تورم نقطه‌ای سالانه کشور یعنی ۴۱ و ۴دهم درصد افزایش داشته است.»

طبق گزارش مرکز آمار رژیم از تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مهرماه سال جاری

در گروه، لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند

و در تهران تنها یک بانک ۱۰۰۰ و یکی از عوامل نظام به‌تنهایی ۷۰۰خانه خالی دارد، مجموع خانه‌های خالی تهران که متعلق به نهادها و عناصر وابسته به خامنه‌ای هستند بیش از ۵۰۰هزار مسکن است.

در چنین شرایطی است که اکثریت مردم خصوصاً کارگران دائم در آرزو و حسرت خانه‌دار شدن هستند. زیرا با شرایط سخت و طاقت‌فرسای معیشتی و گرانی سرسام‌آور هزینه مسکن هرگز نمی‌توانند صاحب خانه شوند.

مافیای مسکن اضافه بر احتکار مسکن، اجاره بهای آنرا هم بالا نگه‌داشته، طوری که اکثریت کارگران و مردم فقیر امکان اجاره‌خانه در کلان‌شهرها را ندارند و ناگزیر به مهاجرت به حاشیه شهرها و روی آوردن به گودال خوابی، پشت‌بام خوابی و... شده‌اند.

در زمینه رشد صعودی قیمت مسکن در د و سال اخیر خبرگزاری تسنیم نوشت: «طبق آمار و اطلاعات موجود در حوزه مسکن قیمت مسکن طی ۲۳ماه اخیر حدود ۱۸۱درصد رشد داشته است»

این در شرایطی است که طی دو سال گذشته حقوق کارمندان و کارگران که اکثر مردمان اجاره‌نشین هستند در مجموع ۳۵درصد افزایش یافته است، در حالی که برای آنها تنها قیمت مسکن و اجاره بهای آن افزایش نداشته، بلکه قیمت تمامی اقلام مورد نیاز زندگی‌شان افزایش داشته است.

مطالب مرتبط


رادیکالیزم قیام آبان۹۸ و برکشیدن نقاب اصلاح طلبان قلابی – گفتگوهای سیاسی

گرانی اقلام مورد نیاز مردم و تورم ۴۱درصدی برای خوراکی ها
لطفا به اشتراک بگذارید: