تبعات کمبود و گرانی نان و ارزاق در حاکمیت آخوندی – گزارش ویژه

گزارش ویژه – تبعات کمبود و گرانی نان و ارزاق در حاکمیت آخوندی


نگاهی به وضعیت معیشت مردم در حاکمیت رژیم ولایت فقیه

در هفته‌های اخیر قیمت نان که غذای اصلی اکثریت قریب به‌اتفاق مردم ایران است در اکثر شهرهای ایرانتبعات کمبود و گرانی نان و ارزاق در حاکمیت آخوندی – گزارش ویژه

۳۰ تا ۱۰۰درصد گران شده و زندگی کارگران و زحمتکشان را با بحران مواجه کرده است. همزمان به‌دلیل افزایش بی‌رویه قیمت آرد در بازار آزاد که سرنخ آن دست سپاه پاسداران و باندهای مافیایی رژیم است، بسیاری از نانوایی‌ها از جمله در تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، البرز، کردستان و... تعطیل شده و یا صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها تشکیل شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد روز ۲۷مهر گفت: «قیمت آرد از ۱۰روز پیش به‌دلیل اعلام خرید تضمینی گندم در بازار آزاد یکباره افزایش یافت و به بازار شوک وارد شد. نانوایان ما کسری آرد خود را از بازار آزاد تأمین می‌کردند که قیمت آن در سامانه هر کیسه ۵۰هزار تومان بود و امروز به ۱۸۰ تا ۲۰۰هزار تومان رسیده است... تمام مؤلفه‌های قیمت نان افزایش یافته است و حدود ۱۲واحد در چند روز اخیر تعطیل شدند»(همشهری ۲۷مهر).

در تهران کرمی، رئیس اتحادیه و تعاونی‌های نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم گفت: «متأسفانه تک‌تک مواد اولیه مورد نیاز ما به جز آرد افزایش قیمت داشته‌اند، به‌طوری که این افزایش قیمت را در میان محصولات از ۳۰ تا ۱۰۰درصد می‌توان مشاهده کرد»(سایت حکومتی اتاق اصناف تهران ۲۰مهر ۹۹).

و در کرج از روز جمعه ۲۵مهر تعدادی از نانوایی‌ها تعطیل شده‌اند.

در تبریز طی یک هفته قیمت نان ۳۰ تا ۵۰درصد افزایش داشته است. به‌علت کمبود آرد تعدادی از نانوایی‌ها تعطیل شده است.

در ارومیه در مقابل نانوایی‌ها صف‌های طولانی تشکیل شده است. نانوایی‌ها می‌گویند، آرد دولتی کم شده و قیمت آرد آزاد افزایش یافته و در نتیجه نان گران شده است.

مطالب مرتبط

بهداشت و درمان در نظام آخوندی – گزارش ویژه

کمبود و گرانی نان در شهرها
لطفا به اشتراک بگذارید: