سرنگونی چهار پهپاد شبه نظامیان حوثی در یمن - اخبار و تحولات خاورمیانه

تحولات و اخبار خاورمیانه – سرنگونی چهار پهپاد شبه نظامیان حوثی در یمن


نگاهی به آخرین تحولات خاورمیانه

ترکی المالکی سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف، اعلام کرد روز چهارشنبه ۶فروند پهپاد انفجاری شبه‌نظامیان حوثیسرنگونی چهار پهپاد شبه نظامیان حوثی در یمن - اخبار و تحولات خاورمیانه

تحت حمایت رژیم ایران که به‌منظور هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی به پرواز درآمده بودند،

از سوی نیروهای ائتلاف رهگیری و منهدم شدند.

روز جمعه ۹آبان و به ‌دنبال اعلام تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی الیوت آبرامز نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران در یک کنفرانس تلفنی که توسط وزارت‌خارجه و دادگستری آمریکا برگزار شد، گفت: «ارسال غیر قانونی تسلیحات توسط رژیم ایران به یمن در بحبوحه جنگ داخلی طولانی در آن کشور، خطرناک و غیرقانونی است. حمایت تسلیحاتی رژیم ایران در خارج از مرزهایش، آتش جنگهای خارج از آن کشور را برافروخته و درد و رنج در یمن را افزایش داده است. این نشان ‌دهندهٔ بی‌توجهی مستمر رژیم ایران به قطعنامه‌های لازم‌الاجرای شورای امنیت سازمان ملل است».

بیانیه دفتر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا۸آبان۹۹: «ما حملات شبه‌ نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران علیه عربستان سعودی را محکوم می‌کنیم. این حملات خودسرانه جان غیر نظامیان بی‌گناه از جمله آمریکاییها را به خطر انداخت. طی هفته گذشته، این حملات تقریباً روزانه اتفاق می‌افتد. درست در همین ماه، رژیم ایران حسن ایرلو، عضو سپاه تروریستی پاسداران را به صنعا پایتخت تحت اشغال حوثیهای یمن، قاچاق کرد. ایرلو اکنون خود را «سفیر» می‌خواند. این اقدامات نشان می‌دهد که حوثی‌ها نسبت به پیگیری راه‌حل سیاسی برای ایجاد صلح در یمن جدی نیستند. آمریکا از رژیم ایران می‌خواهد قاچاق اسلحه به حوثی‌ها را که برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است متوقف کند و دست از اقدامات تجاوزکارانه حوثی‌ها علیه یمن و همسایگان خود از جمله عربستان بردارد».

مطالب مرتبط

استمرار درگیری در قره باغ و عدم برقراری آتش بس – اخبار و تحولات خاورمیانه

انهدام ۶فروند پهپاد شبه‌نظامیان حوثی توسط عربستان سعودی
لطفا به اشتراک بگذارید: