شعله های خاموشی ناپذیر قیام آبان – گزیده فعالیت کانونهای شورشی

گزیده فعالیت کانونهای شورشی - شعله های خاموشی ناپذیر قیام آبان


از آبان ۹۸ تا آبان ۹۹

روزنامه حکومتی همدلی درباره سالگرد قیام آبان ۹۸ به گوشه‌یی از گستردگی آن اعتراف کرد وشعله های خاموشی ناپذیر قیام آبان – گزیده فعالیت کانونهای شورشی

نوشت: «یک روز پس از اعلام گرانی بنزین، مردم در سراسر کشور به این گرانی ناگهانی اعتراض کردند.

اعتراضات اما به‌گونه‌یی دیگر گسترش پیدا کرد. در اولین روز اعتراضات خبرهای ضد و نقیضی از

حمله به مراکز دولتی، آتش‌سوزی در برخی از بانکها و جایگاههای سوخت و سرانجام تیراندازی

نیروهای انتظامی و کشته و زخمی شدن تعدادی از معترضان به‌گوش می‌رسید.

در این میان، فعالیت کانونهای شورشی - شعله های خاموشی ناپذیر قیام آبان در کانون اخبار قرار گرفتند. با این همه در گزارشی که بعداً خبرگزاری ایرنا منتشر کرده شهرهای اصفهان، شوشتر، سنندج، کرج، بوشهر، خرم‌آباد، شیراز، اهواز، مسجد سلیمان، اراک، کرمانشاه، شاهین شهر، بومهن، گرمسار، مهدی‌شهر و شاهرود، آبادان، گناباد، مهاباد و برخی دیگر از شهرهای کوچک در کشور و البته کلان‌شهر تهران، کانون این ناآرامی‌ها بودند.

در همان روزها اینترنت تلفن همراه در شهرهای مشهد، اهواز، بهبهان و امیدیه مختل و ضعیف شد و سپس به دستور شورای امنیت ملی، قطعی سراسری اینترنت کل کشور را فرا گرفت. تعطیلی مدارس و دانشگاهها و هم‌چنین متروها در برخی شهرهای مهم نیز از موارد دیگری بود که به‌منظور کنترل این ناآرامی‌ها در دستور کار مقام‌های مسئول امنیتی قرار گرفت».

روزنامه حکومتی در ادامه نوشت: «در گزارشهای منتشر شده در آن روزها، اخبار، گزارشها و تصاویر ضد و نقیضی از خسارات معترضان به اماکن دولتی و البته تعداد کشته‌شدگان و مجروحان این حوادث منتشر می‌شد که هنوز و بعد از یک سال نهادهای رسمی نتوانسته یا نخوانسته‌اند که آمار قابل قبولی از کشته‌شدگان آن روزها ارائه دهند. فعالیت کانونهای شورشی - شعله های خاموشی ناپذیر قیام آبان».

مطالب مرتبط


فعالیت کانونهای شورشی برای شکستن جو سرکوب و اختناق

قیام آبان- ترس و وحشت رژیم آخوندی از فعالیت کانونهای شورشی
لطفا به اشتراک بگذارید: