چرا رژیم آمار دقیق از شهیدان قیام آبان۹۸ منتشر نمی کند – قیام آفرین – قسمت اول تا سوم

قیام آفرین – چرا رژیم آمار دقیق از شهیدان قیام آبان۹۸ منتشر نمی کند – قسمت اول


گزارش و گفتگو با سنابرق زاهدی

در آستانه سالگرد قیام آبان هستیم؛ یک سال از آن قیام خونین و آتشین گذشت. در آن قیام خلق محروم و به‌جان آمده به‌خصوص در حاشیه فقر زده شهرهای سراسر کشور جاری شدند و در اعتراض به‌دیکتاتوری فاسد و چپاولگر ولایت فقیه، صدها مرکز سرکوب و غارت را به‌آتش کشیدند. رژیم پاسخ قیام‌کنندگان را با آتش بی‌امان گلوله داد و دست‌کم ۱۵۰۰تن از زنان و مردان شورشگر را به‌شهادت رساند. نزدیک ۱۲هزار تن نیز دستگیر شدند و در زندانها و شکنجه‌گاهها، زیر شدیدترین چرا رژیم آمار دقیق از شهیدان قیام آبان۹۸ منتشر نمی کند – قیام آفرین – قسمت اول تا سومفشارها و شکنجه‌ها قرار گرفتند. بنا‌به گزارشهای موثق حدود ۷هزار تن از دستگیر شدگان قیام پس از یک سال هم‌چنان در اسارت هستند.

رژیم آخوندی به‌رغم فشار افکار عمومی داخلی و بین‌المللی که خواستار اعلام تعداد و نام و نشان شهیدان بودند، آمار دقیق اعلام نکرد و تنها به‌انکار و تکذیب آمار ۱۵۰۰ شهید که مجاهدین و مقاومت ایران اعلام کرده و به‌لحاظ بین‌المللی نیز به‌ثبت رسیده بود پرداخت، اما اعلام اسامی، مشخصات و عکسهای ۸۱۱ شهید قیام توسط مجاهدین راه هر گونه حاشا را بر رژیم بسته است.

رژیم طی سال گذشته چندبار خیز برداشت تا با اعدام شورشگران، فضای رعب در جامعه ایجاد کند و از این طریق مانع شکل گرفتن قیام دیگری شود. اما سر ضحاک زمان، به‌کرات به‌صخره خشم و اعتراض میلیونی مردم برخورد کرد و زبونانه عقب نشست. با این همه دو شورشگر قهرمان، کارگر آزاده مصطفی صالحی و قهرمان کشتی نوید افکاری را اعدام کرد و هر بار طوفانی از خشم و نفرت در میهن اسیر و در جامعه بین‌الملل علیه خود برانگیخت.

شورشگران پیروزی می سازند – قیام مردم ایران و فعالیت های جوانان در خارج از کشور – قسمت دوم

گفتگو با احسان آیت اللهی


قیام آفرین – قلبها واژه ها و پیوندها – قسمت سوم


نگاهی به نامه های دریافتی از کانونهای شورشی



مطالب مرتبط

استمرار قیام و نقش کانونهای شورشی – قیام آفرین – قسمت اول تا سوم

حمایتهای بین‌المللی از قیام آبان۹۸
لطفا به اشتراک بگذارید: