خبرگزاری رویترز-یک دیپلمات رژیم ایران و ۳نفر دیگر روز جمعه در بلژیک دادگاهی شدند

خبرگزاری رویترز-یک دیپلمات رژیم ایران و ۳نفر دیگر روز جمعه در بلژیک دادگاهی شدند

تلویزیون خبرگزاری رویترز


یک دیپلمات رژیم ایران و ۳نفر دیگر


روز جمعه در بلژیک دادگاهی شدند


این اولین بار است که یک کشور عضو اتحادیهٔ اروپا


یک مقام رژیم ایران را به‌خاطر تروریسم دادگاهی می‌کند


دادستانهای بلژیک اسدالله اسدی و ۳نفر دیگر را


متهم به توطئه برای حمله به‌گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران


مستقر در پاریس کرده‌اند


تلویزیون رویترز – ۶آذر۱۳۹۹


یک دیپلمات (رژیم) ایران و سه ایرانی دیگر روز جمعه در بلژیک دادگاهی شدند. آنها متهم به‌طراحی یک بمب‌گذاری در فرانسه در سال۲۰۱۸ هستند. این اولین بار است که یک کشور عضو اتحادیهٔ اروپا یک مقام (رژیم) ایران را به‌خاطر تروریسم دادگاهی می‌کند. دادستانهای بلژیک، دیپلمات مستقر در وین اسدالله اسدی و ۳نفر دیگر را متهم به توطئه برای حمله به‌گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس که به NCRI نیز شناخته می‌شود کرده‌اند. در این برنامه، وکیل رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ، یعنی رودی جولیانی از سخنرانان اصلی بود. مقام‌ها می‌گویند که این حمله با عملیات همآهنگ سرویس‌های امنیتی فرانسه، آلمان و بلژیک به‌شکست کشانده شد. فرزین هاشمی از کمیسیون خارجهٔ شورای ملی مقاومت ایران است.


فرزین هاشمی: امروز یک روز تاریخی است. بعد از ۴۰سال صدور تروریسم و اقدامات تروریستی در اروپا و سایر نقاط، برای نخستین‌بار یک مقام رژیم ایران، یک به‌اصطلاح دیپلمات، دادگاهی شده است. لذا ما بسیار خوشحالیم که سرانجام، عدالت در حال انجام است.


اسدی در حالی‌که در تعطیلات به‌سر می‌برد در آلمان دستگیر و به‌بلژیک تحویل داده شد. او حاضر نیست در دادگاه حاضر شود و در روز اول محاکمه در آنتورپ شرکت نکرد. او دربارهٔ اتهامات اظهارنظری نکرده است.


اسدی دبیر سوم سفارت (رژیم) ایران در وین بوده است. مقام‌های فرانسوی گفته‌اند، او مسؤل اطلاعات (رژیم ایران) در جنوب اروپا بوده و تحت فرامین دریافتی از تهران عمل می‌کرده است. جمهوری اسلامی به‌طور مکرر اتهامات را رد کرده است و اتهام این حمله را یک «عملیات پرچم عوضی» از سوی شورای ملی مقاومت نامیده است که آن‌را یک گروه تروریستی قلمداد می‌کند.


مطالب مرتبط


لطفا به اشتراک بگذارید: