بودجه نفتی‌ سال ۱۴۰۰ رژیم آخوندی گامی فراتر از خیال – گفتگوهای سیاسی

گفتگوهای سیاسی – بودجه نفتی‌ سال ۱۴۰۰ رژیم آخوندی گامی فراتر از خیال


گفتگو با صلاح عبدالله نژاد

امسال در اوج اختلاف دولت آخوند روحانی با مجلس ولایی، لایحه بودجه سال۱۴۰۰ را معاون روحانی به معاون قالیباف داد. طبق معمول اختلافات واقعی نه بر مسائلی نظیر فرهنگ و بهداشت عمومی و کار و زندگی مردم ایران

بلکه بر سر پول نفت و میزان کسب و توزیع آن به باندها وبودجه نفتی‌ سال ۱۴۰۰ رژیم آخوندی گامی فراتر از خیال – گفتگوهای سیاسی

جناح‌های غالب و مغلوب رژیم آخوندی است.

اما خبر تأسف برانگیز برای این جماعت نفتخوار این است که دیگر آن دورانی که دلارهای سبز را

از طلای سیاه بیرون می‌کشیدند به سر آمده است. بازار نفت، خودش در وضعیت بی‌ثباتی و نابسامانی است و چشم‌انداز تیره و تاری دارد. این وضعیت البته باعث پریشان‌گوییهای متوهمانه و جنگ و نزاع بیشتری در نظام آخوندی خواهد شد که از حالا «آتش تهیه» آن قابل رویت است.

اگر چه کارنامه بودجه سال۹۹ در آخر سال مشخص می‌شود اما بسیاری از کارگزاران حکومتی اذعان دارند که هزینه‌ها فراتر از بودجه مصوب رشد داشته است و در عوض درآمدها و به‌ویژه درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری نسبت به پیش‌بینیها داشته و نتوانسته آرزوهای حکومت را محقق سازد. نتیجه بلافصل این واقعیت هم رجوع متوالی دولت به بانک مرکزی برای چاپ پول‌های بی‌پشتوانه است و حاصلی جز رشد نقدینگی و تورم کمرشکن برای مردم نداشته است.

جالب این‌که در لایحه بودجه سال۱۴۰۰ از فروش نفت حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است. در حالی‌که برای فروش نفت امسال۵۷هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که همین هم حاصل نگردیده است.

در بی‌پایگی بودجه همین بس که رژیم بر اساس سالی که معلوم نیست چه حوادثی در پی داشته باشد انتظار فروش نفت را به ۴برابر میزان فعلی محاسبه کرده است!

مطالب مرتبط

چرا دولت آخوند روحانی با تعطیلی دو هفته ای کشور مخالفت می کند؟- گفتگوهای سیاسی

بودجه نفتی‌ ۱۴۰۰، گامی فراتر از خیال
لطفا به اشتراک بگذارید: