تفاوت مقابله با کرونا در ایران و در سایر نقاط جهان – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – تفاوت مقابله با کرونا در ایران و در سایر نقاط جهان – قسمت اول


گفتگو با دکتر علی زاهدی از استرالیا

از زمان پا گذاشتن ویروس کرونا به ایران، هر گاه رفتارهای حاکمیت را در مواجهه با آن رصد کنیم، بیش‌از‌پیش به این واقعیت می‌رسیم که هیچ اقدام جدی برای مقابله با کرونا صورت نگرفته است.تفاوت مقابله با کرونا در ایران و در سایر نقاط جهان – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

تعبیر درست‌تر آن است که بگوییم نه تنها حاکمیت اقدامی برای مهار کرونا نکرده، بلکه در راستای انتشار آن، به همهٔ شهرهای ایران و درگیر کردن مردم با این بلای خانمان‌سوز تلاش کرده است. زیرا موضوع محوری و سرنوشت‌ساز برای نظام ولایت فقیه، بعد از قیام آبان۹۸ حفظ موجودیت و امنیت خود بوده است. اگر امنیت را برای رژیم نخ نبات بگیریم باقی مسائل و اقدامات آن حول این نخ نبات متبلور می‌شود. سران نظام بارها به عناوین مختلف گفته‌اند که امنیت [بخوانید حفظ نظام] خط قرمز آنهاست. یعنی همهٔ اولویت‌های دیگر از این خط قرمز چیده می‌شود.

قرنطینه از دید حاکمیت
یکی از مسائلی که همواره از سوی این رژیم برای اهداف سیاسی و امنیتی‌اش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، «قرنطینه‌» است. قرنطینه موضوعی است که حاکمیت با آن سر سازگاری نداشته و به الزاماتش تن نخواهد داد؛ زیرا نه می‌خواهد و نه می‌تواند مردم را در دوران قرنطینه به‌لحاظ اقتصادی تأمین نماید.

تیک تاک – استفاده از رباتها در خانه سالمندان – قسمت دوم


گزارشی از رسانه‌های بین‌المللی


تیک تاک – محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست نظام آخوندی در بلژیک – قسمت سوم


گفتگو با بابک رهنورد در نگاه متفاوت



مطالب مرتبط

همبستگی مرکز حقوق‌بشری ادموند رایس استرالیا با مردم ایران – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

حکومت نظامی در پوش مقابله با کرونا
لطفا به اشتراک بگذارید: