نظام آخوندی نمونه شدیدترین نوع فساد و تبعیض در جهان – گزارش ویژه

گزارش ویژه – نظام آخوندی نمونه شدیدترین نوع فساد و تبعیض در جهان


نگاهی به وضعیت فساد در حاکمیت رژیم ولایت فقیه

واقعیت این است که فساد در تمامی شئونات حکومت آخوندی رسوخ پیدا کرده است. حسین حق وردی عضو مجلس ارتجاع به این واقعیت اینچنین اعتراف می‌کند: «اختلافات طبقاتی آزاردهنده، فقر و فساد و تبعیضنظام آخوندی نمونه شدیدترین نوع فساد و تبعیض در جهان – گزارش ویژه

نارسایی نظام اداری و واسطه‌گری، دلالی، کار چاق کنی که متأسفانه بعضاً توسط فرزندان و منسوبین مدیران و

مسئولان صورت می‌گیرد نشانه‌هایی از عدم موفقیت ما در تحقق عدالت و حکمرانی عادلانه است» . (رادیو فرهنگ ۲۷آبان ۹۹)

آری در یک حاکمیت فاسد و فساد پرور است که در بحبوحه همه‌گیری و درگیری مردم با بحران کرونا، رسانه‌ها و مهره‌های هر دو باند نظام در مورد سرنوشت یک میلیارد یورویی که برای مقابله با کرونا اختصاص داده شد سؤال می‌کنند یک میلیارد یوروی تخصیص یافته برای مقابله کرونا چه شد؟

یک کارشناس بهداشت در وزارت بهداشت به نام داریوش چیوانی در زمینه کارکرد فساد در وزارت بهداشت و سایر نهادها گفت: «اگر شفافیت نباشد قاعدتاً فساد وجود دارد و این نامعادله‌ای است که همیشه برقرار است». (خبرگزاری تسنیم ۲۷آبان ۹۹)

یک کارشناس دیگر وزارت بهداشت به نام مهدی اسفندیار در مورد فساد در وزارت بهداشت و سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو گفت: «دولتمردان جرأت ندارند عنوان کنند که این بودجه را کجا و چگونه خرج کرده‌اند و تاکنون هم‌چنین جدولی به‌صورت شفاف که محل خرج بودجه را مشخص کند در دسترس قرار نگرفته است». (خبرگزاری تسنیم ۲۷آبان ۹۹)

در حاکمیت آخوندی چنین وضعیت و چنین فضاحتی از فساد بسیار طبیعی است و اگر غیر از این بود غیرمعمول و باعث تعجب بود، زیرا ۸۰درصد تولید ملی در دست دولت و نهادهای وابسته به آن و نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای است.

مطالب مرتبط

تبعات کمبود و گرانی نان و ارزاق در حاکمیت آخوندی – گزارش ویژه

مافیای فساد و تبعیض حکومتی و آدرس غلط مشکلات اقتصادی
لطفا به اشتراک بگذارید: