گزارش کمیته خارجی پارلمان انگلستان به دولت برای لیست‌گذاری سپاه – قیام آفرین

قیام آفرین – گزارش کمیته خارجی پارلمان انگلستان به دولت برای لیست‌گذاری سپاه


گفتگو با سینا ادهمی

سه‌شنبه ۲۵آذر۹۹ کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان در گزارشی به دولت توصیه کردگزارش کمیته خارجی پارلمان انگلستان به دولت برای لیست‌گذاری سپاه – قیام آفرین

انگلستان سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی مورد بررسی قرار دهد. این کمیته دربارهٔ برجام هم به دولت توصیه کرد در پی جایگزین کردن توافقی جدید به‌جای برجام باشد.

«تام توگندهات»، رئیس کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان انگلستان در این باره گفت: «برجام توافقی بر روی پایه‌های ضعیفی بود. دولت انگلیس باید برای جایگزین کردن برجام با یک توافق دیگر تلاش کند. توافقی که مسائل امنیتی منطقه را هم در بر گیرد»؛ توگندهات تأکید کرد عدم دستیابی به توافقی برای جایگزینی برجام «مرگ آن اجتناب‌ناپذیر است».

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: «از دولت جانسون خواسته شده که رویکردی سخت‌تر در قبال تهران اتخاذ نماید. به‌ویژه این‌که از برجام پوسته‌ای بیشتر باقی نمانده است».

بی‌درنگ رژیم آخوندی از زبان سفیر خود در لندن، با سراسیمگی واکنش نشان داد که «این گزارش بر مبنای تحلیل‌ها و توصیه‌های مجاهدین تهیه شده» و هدف آن «آخرین تاثیرگذاری‌ها بر تحولات آینده» است (بعیدی نژاد-۲۶ آذر)؛ بعیدی‌نژاد از «ارسال یادداشت رسمی نظام به وزارت‌خارجهٔ انگلیس در محکومیت گزارش مغرضانهٔ کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان این کشور» هم خبر داد (خبرگزاری سپاه پاسداران، موسوم به فارس-۲۶ آذر۹۹).

البته این کافی نبود و سفیر واماندهٔ رژیم در لندن با سوزش از مقبولیت بین‌المللی استراتژی و خط مجاهدین در برابر دیکتاتوری آخوندی، گفت: «تام توگندهات (رئیس کمیتهٴ روابط خارجی پارلمان انگلستان) که این گزارش را تهیه کرده، بلندگوی مجاهدین است!».

گزارش کمیتهٴ روابط خارجهٴ پارلمان انگلستان و توصیهٔ لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، پنجمین ضربه سنگین به رژیم از ابتدای آذرماه، در پهنهٔ بین‌المللی است که رژیم در تمامی آنها رد پای مجاهدین را در میان می‌بیند

مطالب مرتبط


فراخوان کمیته خارجی پارلمان انگلستان برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران – قیام آفرین

کمیته روابط خارجی پارلمان انگلستان : سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهید

لطفا به اشتراک بگذارید: