ادعای مجانی بودن آب و گاز و برق برای ۳۰درصد از مردم ایران توسط روحانی – قیام آفرین

قیام آفرین – ادعای مجانی بودن آب و گاز و برق برای ۳۰درصد از مردم ایران توسط روحانی


گفتگو با مجتبی شادباش

آخوند روحانی در آخرین سال ریاست‌جمهوری و در یک اقدام تبلیغاتی پس از ۴۲سالهادعای مجانی بودن آب و گاز و برق برای ۳۰درصد از مردم ایران توسط روحانی – قیام آفرین

خبر از مجانی شدن برق داد؛ و آنرا «برق امید» نامید. بنا به ادعای او این طرح ۲ماه دیگر اجرایی می‌شود و بیش از ۳۰میلیون نفر از آن منتفع خواهند شد. اما چگونه؟

طبق طرح روحانی، مشترکاًنی که زیر الگوی تعیین شده یعنی ۸۰ کیلووات ساعت در ماه از برق استفاده کنند از تخفیف صددرصدی در هزینه برق برخوردار خواهند شد. «خوش مصرف کنندگان» مشترکانی هستند که مطابق الگوی تعیین شده مصرف کننده هستند و هزینه متعارف می‌پردازند. عنوان «بیش از الگو» هم به پرمصرف کنندگان اطلاق می‌شود که با ضریب تصاعدی هزینه برق آنها محاسبه می‌شود.

وزارت نیروی دولت روحانی از سه سال پیش با اجرای طرح‌هایی درصدد کم کردن مصرف برق مشترکان ایرانی است.

چرا که به‌خصوص در تابستان با افزایش مصرف برق نیروگاههای تولید برق دچار انواع و اقسام مشکلات می‌شوند. چنان‌چه مصرف برق کاهش نیابد کشور مانند سال۱۳۹۷ با خاموشی‌های متعددی مواجه خواهد شد.

«در حال حاضر ۳۰میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که در دو دسته «زیر الگو» و «بیش از الگو» تقسیم‌بندی شده‌اند که برای هر کدام تعرفه خاصی تعریف شده است. در این بین ۸۵درصد از مشترکاًن زیر الگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵درصد بالاتر از الگوهای تعیین شده مصرف دارند، در طرح برق امید مشترکاًن زیر الگو هم به دو دسته خوش مصرف و کم مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند. طبق جزئیات این طرح ۳۰میلیون نفر مشترک در طرح برق امید از تخفیف ۱۰۰درصدی بهای برق بهره‌مند خواهند شد که حدود ۵. ۸میلیون مشترک در این محدوده هستند»

مطالب مرتبط

گزارش کمیته خارجی پارلمان انگلستان به دولت برای لیست‌گذاری سپاه – قیام آفرین

آب و گاز و برق مجانی وعده فریبکارانه ۴۰ساله
لطفا به اشتراک بگذارید: