نجات ناگهانی داستایفسکی - در گذر زمان – نگاهی به وقایع - نیمه اول دی ماه

در گذر زمان - نیمه اول دی ماه - نجات ناگهانی داستایفسکی


نگاهی به تاریخ، هنر و علوم گذشته و نیز فرهنگ پشت سر بشریت امروز

فئودور میخاییلوویچ داستایوفسکی، نویسنده و رمان نویس مشهور اهل روسیه بود که در ۱۸۲۱ میلادی دیده به جهان گشود. پدرش پزشک بیمارستان خیریه و مادرش دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. وی در ۱۸۳۴ میلادی برای تکمیل تحصیلات خود به مدرسه شبانه روزی می رودنجات ناگهانی داستایفسکی - در گذر زمان – نگاهی به وقایع نیمه اول دی ماه

اما در حالی که تنها ۱۵ سال داشت، مادرش را از دست می‌دهد. بنابراین نخستین مواجهه داستایوفسکی با مرگ و اندوه در زندگی شکل می‌گیرد.

این نویسنده مشهور روسیه بعد از پایان تحصیلات درآزمون مهندسی دانشکده نظامی سن پترزبورگ شرکت کرد و در ۱۸۳۸ میلادی وارد دانشکده مهندسی نظامی شد و این بار بعد از یک سال از ورود به دانشکده، پدرش را از دست می‌دهد و با وجود فشار روحی زیاد در ۱۸۴۳ میلادی با درجه افسری فارغ التحصیل می‌شود

اما پس از مدتی ارتش را ترک می‌کند و در حالی که ۲۵ سال داشت با گروهی از نخبگان و نویسندگان رادیکال آشنا و با نوشتن داستان های کوتاه با این گروه به شهرت می رسد اما بعد از مدتی در ۱۸۴۹میلادی، داستایوفسکی و یارانش در انجمن رادیکال به زندان افتادند و وی نخستین تجربه تلخ زندگی خود یعنی زندان سیاسی را تجربه می کند.

پس از بازگشت از زندان بود که داستایوفسکی خود را به عنوان نویسنده مطرح کرد. باید اذعان کرد که سختی‌ها و دشواری‌های بسیار زیاد زندگی او که در آثارش منعکس شده از او شخصیتی به یادماندنی ساخت در واقع در آثار او می توان تصویری از سده نوزدهم روسیه را مشاهده کرد.

سرانجام این نویسنده برجسته بعد از خلق آثار بی بدیل در نهایت در ۱۸۸۱میلادی  دیده از جهان فرو بست.

مطالب مرتبط

زادروز ملک الشعرای بهار – در گذر زمان – نگاهی به وقایع نیمه دوم آذرماه

فیودور داستایفسکی

لطفا به اشتراک بگذارید: