علل و دلایل فاجعه جانباختن ۱۲ کوهنورد در کوههای شمال تهران – قیام آفرین

قیام آفرین – علل و دلایل فاجعه جانباختن ۱۲ کوهنورد در کوههای شمال تهران


گفتگو با پهلوان مسلم اسکندر فیلابی مسئول کمیسیون ورزش شورای ملی مقاومت ایران

شمار کوهنوردانی که روز جمعه گذشته جان خود را در ارتفاعات تهران از دست دادند به ۱۲ تن رسید. هفت تن نیز در بیمارستان بستری هستند.

اما آنچه که جان باختن گروهی از هموطنان را آن هم هنگام کوهنوردی دردناکتر می‌کند خبرهایی است کهعلل و دلایل فاجعه جانباختن ۱۲ کوهنورد در کوههای شمال تهران – قیام آفرین

در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و عامل اصلی کشته شدن این هموطنان را اختلال در جی.پی اس در تهران اعلام می‌کند.

سایت تابناک متعلق به سرکرده پیشین سپاه پاسداران ۶دی۹۹ در این باره با تیتر «بوران و بهمن یا اختلال GPS؛

عامل جان باختن و گرفتاری کوهنوردان چیست؟!» نوشت: «شروع نگران‌کننده فصل ورزش‌های زمستانی که

باید امیدوار باشیم در ادامه مسیر به شکل دیگری پیش برود؛ امیدواری به اتفاقی که برخی گزارشهای منتشر شده در ساعات اخیر، رقم خوردنش را غیرممکن جلوه می‌دهد، چون یکی از عوامل مهم در سرگردانی کوهنوردان در کوهستان، اشکال GPS اعلام شده که به‌طور ویژه در مناطق کوهستانی بیشتر خودنمایی می‌کند و تعجب بسیاری را در پی داشته است».

این رسانه حکومتی می‌افزاید: «البته این نخستین بار نیست که اختلال در سامانه جی.پی اس در مناطقی وسیع مخابره می‌شود، اما از کنار هم قرار دادن اتفاقات امروز و گزارشهایی که از شدت گرفتن اختلال جی.پی اس در مناطقی از شهر و کوهستانهای شمالی تهران مخابره شده، گزاره‌ای به دست می‌آید که نیازمند شفاف‌سازی و توضیح، آن هم در اسرع وقت است».

سایت پاسدار رضایی می‌افزاید: «اختلال در سامانه جهانی موقعیت یابی که به تأکید برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند منشاء امنیتی و حفاظتی داشته و چه بسا به درستی هم در دستور کار قرار گرفته باشد،

مطالب مرتبط


رابطه تعلل رژیم آخوندی در خرید واکسن با قیامهای مردم ایران – قیام آفرین

۱۲ کوهنورد که روز جمعه گذشته در ارتفاعات شمال تهران جانباختند
لطفا به اشتراک بگذارید: