بار سنگین بودجه رژیم آخوندی بر دوش مردم ایران – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – بار سنگین بودجه رژیم آخوندی بر دوش مردم ایران – قسمت اول


گفتگو با دکتر محمد حسین تسوجی از آمریکا

دولت روحانی در لایحه بودجه سال۱۴۰۰پیش‌بینی کرده حقوق کارمندان ۲۵درصد افزایش پیدا کند اما در این لایحه از افزایش حقوق کارگران خبری نیست در این رابطه علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی گفت: «آنچه در قانون بودجه تصویب شده درباره حقوق کارمندان دولت است نه حقوق کارگران. ما در قانون بودجه برای حقوق کارگران تعیین‌تکلیف نمی‌کنیم».بار سنگین بودجه رژیم آخوندی بر دوش مردم ایران – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

اما بسیار روشن است که مانند سالهای گذشته شورایعالی حکومتی کار که دستمزد کارگران را تعیین‌تکلیف می‌کند، با انبوهی رفت و برگشت، با اندکی افزایش سرو ته قضیه را هم می‌آورد.

تازه این برای کارگری است که رسمی است میلیونها کارگری که نه کار درستی دارند و نه امنیت شغلی مشخص است که در چه شرایطی اسفناکی قرار دارند.

ضمن این‌که ستم حاکمیت آخوندی بر کارگران ایران صرفاً ستم اقتصادی نیست بلکه در زمینه اجتماعی و سیاسی آنان نیز مانند سایر اقشار مردم مورد سرکوب و تبعیض قرار دارند و پاسخ فریاد اعتراض آنها با اخراج از کار و زندان و شلاق و سایر محدودیت‌های اجتماعی داده می‌شود.

به همین دلیل است که طی سالیان اخیر همواره فریاد اعتراض و خشم آنها در گوشه و کنار کشور علیه سلب حقوق اجتماعی و سیاسی‌شان بلند بوده و اکنون نیز با اعتراض و اعتصاب در مقابل تبعیضها و تحمیل‌های سرکوبگران ضدکارگری مقاومت می‌کنند

آنچه که در بودجه رژیم آخوندی از نظر دور داشت این است که مشکلات کارگران

تیک تاک – آلودگی هوا بحرانی در کنار بحران کرونا – قسمت دوم


گفتگو با حسین میرداماد


تیک تاک – چرا خامنه‌ای واکسن خارجی نمی خرد؟ – قسمت سوم


قضاوت با شما



مطالب مرتبط

فاجعه آلودگی هوا در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

حمله زاکانی به آخوند روحانی بر سر بودجه رژیم آخوندی و تولید نفت بیش از ۲میلیون بشکه
لطفا به اشتراک بگذارید: