راهزنی و تروریسم رژیم آخوندی برای باجگیری از جامعه بین المللی و ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع

راهزنی و تروریسم رژیم آخوندی برای باجگیری از جامعه بین المللی و ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع-۱۷دی۹۹

راهزنی و تروریسم دریایی رژیم آخوندی

برای باجگیری از جامعه بین المللی و ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع

سرکرده سپاه پاسداران دو روز قبل

 از آمادگی های نیروی دریایی سپاه برای این راهزنی دیدن کرد

 

راهزنی و تروریسم دریایی رژیم آخوندی برای باجگیری از جامعه بین المللی و ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع

سپاه پاسداران در یک راهزنی دریایی روز۱۵ دی ۱۳۹۹ یک کشتی متعلق به کره جنوبی را در آبهای خلیج فارس ربود و به سواحل بندرعباس منتقل کرد. دو روز پیش از این در ۱۳دی پاسدار حسین سلامی سرکرده کل سپاه به همراه پاسدار علیرضا تنگسیری سرکرده نیروی دریایی سپاه از آخرین آمادگیها برای این دزدی دریایی از جزیره ابوموسی بازدید کردند. سلامی در این بازدید گفت: «امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی‌های قدرتمندمان در دریا و در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی‌ها و لفاظی‌هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم، تا انشاالله از نزدیک با آمادگی‌های مدافعان آب‌های آسمانی سرزمین خود که در سطح مطلوبی قرار دارد، آشناتر شویم»(ایرنا۱۳دی).

 

روزنامه حکومتی وطن امروز متعلق به باند خامنه‌ای با تیتر درشت «دزد گرفتیم» در صفحه اول، به هدف واقعی از این دزدی دریایی اذعان نمود و به راهزنی ها و اقدامات تروریستی بیشتر تهدید کرد. این روزنامه نوشت: « توقیف این نفتکش در آب‌های خلیج‌فارس می‌تواند حامل پیامی جدی به دولت کره‌جنوبی باشد؛ پیامی که سئول را میان ۲ گزینه پرداخت بدهی قدیمی‌اش به تهران یا امنیت برای استفاده از شاهراه آبی خلیج فارس و ارتباط با شرکای عربی‌اش قرار می‌دهد»(وطن امروز، ۱۶ دی ۱۳۹۹)

 

اما نیروی دریایی پاسداران به‌نحو مسخره‌یی اعلام کرد: «شناور کره جنوبی از مبدأء بندر الجبیل عربستان عازم کره بود که به‌دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی دریایی در خلیج‌فارس توقیف شد» و سخنگوی وزارتخارجه ملایان توقیف کشتی کره‌ای را فنی توصیف کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و به‌ویژه آلوده کردن محیط‌زیست دریایی حساسیت دارد و در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند».

این اظهارات مسخره سپاه پاسداران و وزارتخارجه رژیم در حالی است که نیروگاهها و صنایع وابسته به سپاه پاسداران و بیت خامنه‌ای با استفاده از مازوت شاخص آلودگی هوا در تهران را به رقم وحشتناک ۵۰۰ رسانده‌اند.

مقاومت ایران بار دیگر توجه شورای امنیت ملل متحد وکشورهای عضو را به گروگان گیری و راهزنی دریایی و حملات تروریستی به شناورها که روش شناخته شده رژیم آخوندی برای باجگیری از جامعه بین المللی است، جلب میکند. تنها با یک سیاست قاطع و اعمال تحریمهای بین المللی می توان دیکتاتوری مذهبی و تروریستی حاکم بر ایران را از ادامه راهزنی و تروریسم دریایی بازداشت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ دی ۱۳۹۹ (۵ ژانویه ۲۰۲۱)

مطالب مرتبط
لطفا به اشتراک بگذارید: