بیست و پنجمین همیاری – گفتگو با مهدی ابریشمچی – ۲۰دی۹۹ - قسمت اول و دوم

گفتگو با مهدی ابریشمچی – بیست و پنجمین همیاری – ۲۰دی۹۹ - قسمت اول


تماس هموطنان از داخل کشور

مقاومت تنها ملاک و شاخص مشروعیت در دوران اختناقبیست و پنجمین همیاری – گفتگو با مهدی ابریشمچی – ۲۰دی۹۹ -  قسمت اول و دوم

کاش در میهن ستمزده ما اختناق آخوندی وجود نمی داشت و مردم می توانستند در یک انتخابات آزاد پای صندوق های رأی بروند و با رأی عمومی ، مستقیم، مساوی و مخفی ، نمایندگان و رئیس جمهور و قانون اساسی جمهوری جدید را معین کنند.

اما نخستین مشکل در دوران اختناق و دیکتاتوری سرقت و غصب حق حاکمیت و حق انتخابات آزاد از مردم است.

اگر نخواهیم به این رژیم تن بدهیم و اگر آزادی و دمکراسی بخواهیم ، چه باید کرد؟ مقاومت برای سرنگونی استبداد دینی و بازگرداندن حاکمیت و حق انتخابات آزاد به خلق.

در اولین ماده اساسنامه شورای ملی مقاومت که در پایان سال ۶۰ پس از اولین اجلاس شورا تصویب شده آمده است : «شورای ملی مقاومت برای سرنگونی رژیم خمینی و استقرار دولت موقت تشکیل شده است»

اما در برنامه شورا و دولت موقت که در بدو تاسیس شورا نوشته شده، ماده اول، اینست که این «دولتی است موقت، که اساسا وظیفه انتقال حاکمیت به مردم ایران و مستقر ساختن حاکمیت جدید ملی و مردمی را بعهده دارد»

در ماده ۲ میگوید: «این دولت مشروعیت خود را تماما از مقاومت عادلانه مردم ایران علیه رژیم ارتجاعی خمینی و خونبهای رشید ترین فرزندان مجاهد و مبارز این ملت علیه دیکتاتوری و وابستگی کسب می کند» .

این جان کلام است. مشروعیت در دوران اختناق ناشی از مقاومت است و نه هیچ چیز دیگر. چرا که امکان انتخابات آزاد و دسترسی به رأی واقعی تمام مردم وجود ندارد و باید برای بدست آوردن آن برخاست و مقاومت کرد تا رژیمی که مانع انتخابات و آرای آزاد و حاکمیت مردم است سرنگون شود. برنامه و این مواد در ۵ مهر ۱۳۶۰ منتشر شد.

بیست و پنجمین همیاری – سیمای آزادی چراغ خانه هر ایرانی آزاده – قسمت دوم


تماس هموطنان از خارج کشور



مطالب مرتبط

بیست و پنجمین همیاری – گفتگو با مهدی ابریشمچی – ۱۹دی۹۹ – قسمت اول و دوم

حمایتهای شورانگیز هموطنان در بیست و پنجمین همیاری با سیمای آزادی در شهرهای میهن
لطفا به اشتراک بگذارید: