آیا استفاده از واکسنهای کرونا عوارض جانبی دارد – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

تیک تاک – آیا استفاده از واکسنهای کرونا عوارض جانبی دارد؟ – قسمت اول


گفتگو با دکتر سینا دشتی از سوئد


شرکت آمریکایی مدرنا اعلام کرد کارآیی واکسن کرونای ساخت این شرکت در مرحله سوم تجارب بالینی به ۱۰۰درصد رسید.

این شرکت هم‌چنین اعلام کرد که واکسنش در همه گروه‌های سنی، جنسیتی و نژادی قابل استفاده است وآیا استفاده از واکسنهای کرونا عوارض جانبی دارد – تیک تاک – قسمت اول تا سوم

هیچ نگرانی جدی درباره سلامت استفاده کنندگان وجود ندارد و عوارض جانبی آن تنها به درد ناشی از تزریق، سردرد و خستگی محدود است.

شرکت مدرنا از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان دارویی اروپا درخواست صدور مجوز اضطراری این واکسن را کرده است. (العربیه ۱۰آذر)

مدیرعامل شرکت داروسازی فایزر در آمریکا روز جمعه ۲۵مهر اعلام کرد که این شرکت قصد دارد مجوز واکسن کووید-۱۹ را در هفته سوم نوامبر (اوایل آذر) از مقام‌های آمریکایی دریافت کند.

آلبرت بورلا، در نامه‌یی که در سایت این شرکت منتشر شده تصریح کرده است: «با فرض مثبت بودن داده‌ها، اندکی پس از عبور از نقطه‌عطف ایمنی، فایزر برای دریافت مجوز استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا درخواست خود را ارائه می‌کند».

اگر نتیجه آزمایش‌های بالینی در حال انجام و تأیید توزیع آن از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا قطعی شود، این کشور می‌تواند تا پایان سال دو واکسن آماده برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ داشته باشد چرا که شرکت داروسازی مدرنا نیز برای توزیع واکسن کرونا در ماه نوامبر یعنی پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرده است.

این شرکت داروسازی از دستورالعمل‌های سازمان غذا و داروی آمریکا پیروی کرده که هفته گذشته به تولیدکنندگان واکسن دستور داده تا دو ماه از تزریق دومین دوز واکسن به داوطلبان در آزمایش بالینی مرحله آخر صبر کنند تا در این فرصت عوارض جانبی احتمالی آن قابل بررسی باشد.

تیک تاک – بررسی علل تشدید درگیریهای بین مجلس رژیم و دولت روحانی – قسمت دوم


گفتگو با علیرضا معدنچی



تیک تاک – ممنوعیت واکسن بحران فراگیر نظام – قسمت سوم


گزارش سیاسی



مطالب مرتبط


بحران وعده توخالی انتقام سخت در نظام ولایت فقیه – تیک تاک – قسمت اول تا سوم


شرکت مدرنا: کارآیی واکسن ضد کرونا به ۱۰۰درصد رسید


لطفا به اشتراک بگذارید: