بیست و پنجمین همیاری – گفتگو با مهدی ابریشمچی – ۲۲دی۹۹ - قسمت اول و دوم

گفتگو با مهدی ابریشمچی – بیست و پنجمین همیاری – ۲۲دی۹۹ - قسمت اول


تماس هموطنان از داخل کشور

ثروت دردمندی برای میهنی که باید از خاکستر خویش برخیزد و دوباره بر قامت برافرازد و دستاربندان را از ساحت خویش بیرون اندازد. ثروت خودآگاهی و اشراف به توان لایزال خلقی که وقتی اراده کند دریایی یال‌افشان است برای توفیدن.بیست و پنجمین همیاری – گفتگو با مهدی ابریشمچی – ۲۲دی۹۹ -  قسمت اول و دوم

این هموطن شورشی برای نخستین بار بود که با سیمای آزادی تماس می‌گرفت. او حتی نام مجریان و گردانندگان همیاری را نمی‌دانست؛ ولی گویی سالهاست مقاومت ایران را می‌شناسد و با آن همدرد است. او به‌خوبی تصویر کرد که آخوندها مردم ایران را به جایی رسانده‌اند که برای یک لقمه نان باید خود را به آب و آتش بزنند.

تن به ذلت نمی‌دهیم

بهنام نشان داد که ایران در ایلغار عمامه‌داران دین‌فروش بر خاک سیاه نشسته است؛ اما این فقط یک روی سکه بود. او نیامده بود که فقط درد را بخروشد؛ اگر چه صدای دردمند و عاصی‌اش به‌خوبی این درد را در شریان و اعصاب برانگیختهٔ مخاطب خود تزریق کرد. آمده بود تا پیام دیگری را برساند. در صحبت‌های او اکسیری نمایان بود که باید آن را برجسته کرد و به دیگران نیز نشان داد. او خطاب به اشرفیان و رزمندگان آزادی گفت: «شما امید ما هستید»؛ ولی بی‌درنگ افزود: «ما خودمان هم هستیم، خودمان اینجا هستیم و در کف خیابان تکلیف‌مان را با آخوندها روشن می‌کنیم». این همهٔ داستان است. نقطهٔ شکوفه کردن خودآگاهی است. از جنس جمله‌ای است که جنبش سربداران در دوران استیلای مغول با آن شروع شد:

«سر به‌دار می‌دهیم، تن به ذلت نمی‌دهیم».

بیست و پنجمین همیاری – سیمای آزادی صدای جوانان و زنان تحت ستم آخوندی – قسمت دوم


تماس هموطنان از خارج کشور


مطالب مرتبط


بیست و پنجمین همیاری – گفتگو با مهدی ابریشمچی – ۲۰دی۹۹ – قسمت اول و دوم

منتخب همیاری ۲۵ - قسمت اول
لطفا به اشتراک بگذارید: