تنفس در مازوت - قضاوت با شما

قضاوت با شما – تنفس در مازوت


نگاهی به آلودگی هوای شهرهای مختلف میهن در روزهای اخیر

کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست رژیم گفت: «آلودگیهای گازوییل و مازوت مرگ و میر کرونا را تا ۶برابر افزایش می‌دهد.تنفس در مازوت - قضاوت با شما

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست، در مورد علت اصلی آلودگی هوا گفت: «کیفیت گازوییل مصرفی در کشور کاهش پیدا کرده و در عین‌حال برخلاف قانون هوای پاک و مصوبه ستاد کرونا، صنایع سنگین در حال سوزاندن مازوت هستند. معاون دادستان کل کشور به استانها بخشنامه داده تا کسی مانع سوزاندن مازوت نشود... یعنی کسی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، از نظر امنیتی به این نتیجه رسیده است که باید این مازوت سوزانده شود» (همدلی ـ‌۱۴دی ۱۳۹۹).

زنگنه، وزیر نفت روز ۱۴دی گفت: «مایل نیستم مازوت مصرف شود، اما چاره‌ای نداریم» (تلویزیون حکومتی‌۱۱دی۹۹).

اکنون پرسش اصلی این است که چرا باید نفت کوره مصرف کنیم آن هم در شهرها؟

نفت کوره (یا نفت سیاه یا مازوت یا نفت دریا) پست‌ترین فرآورده پالایشگاهی است که بیشترین آلایندگی را داشته و در بسیاری از کشورهای جهان مصرف آن در داخل شهرها ممنوع شده و حداکثر در نیروگاههای حرارتی و سوخت کشتی‌ها از آن استفاده می‌شد اما به‌علت شدت آلایندگی، از ژانویه۲۰۲۰ مصرف آن توسط کشتی‌ها هم ممنوع شد و شناورهای دریایی تنها در صورتی اجازه استفاده از آن را دارند که با نصب فیلترهای خاص، دود آن را پالایش کرده و از شدت آلایندگی آن کم کنند.

اما دیکتاتوری حاکم بر ایران هم‌چنان در داخل کشور به استفاده گسترده از نفت‌کوره می‌پردازد. کاری که به‌گفته مقامات همین رژیم خلاف قانون است! (نکته‌ای که از عیسی کلانتری و زنگنه نقل شد).

مطالب مرتبط


فرمان داهیانه واکسن خارجی ممنوع – قضاوت با شما

تأکید فریدون عباسی بر استفاده از مازوت
لطفا به اشتراک بگذارید: