اصغر ادیبی قهرمان ملی پوش فوتبال ایران، عضو شورای ملی مقاومت ایران

اصغر ادیبی قهرمان ملی پوش فوتبال ایران، عضو شورای ملی مقاومت ایران


 با سلام خدمت خانم رجوی و دوستان شورایی و با یاد سرهنگ معزی


خیلی سخته همانطور که آقای هزار خانی فرمودند بعد از صحبتهای خانم رجوی من بخوام چیزی را اضافه کنم .

مخصوصا با زبان قاصر من ولی خوب اجازه بدید با توجه به آشنایی چهل ساله ای که با بهزاد دارم چند کلمه ای هم من بگم.

همیشه برای من زندگی بهزاد بصورت معمایی بوده چون انسانها وقتی پا به زندگی اجتماعی می گذارند همیشه کوشش می کنند که از موقعیت های بدست اومده برای زندگی بهتر استفاده بکنند .

سرهنگ معزی این امکان را در زمان شاه داشت و به واقع می تونست با گذشت از بسیاری خصلتهای انسانی خودش به مقامات بسیار بالایی دست رسی پیدا کنه.

اونجا هم با پیشنهادهای وسوسه انگیز او روبرو بود ولی در مقابل اون هیچگونه احساسی نداشت و او را رد کرد و به خاک میهن برگشت .

در حکومتی که انقلاب کرده بود و حکومت جدید هم امکان همه نوع پیشرفت و با توجه به سوابقی که داشت به راحتی براش فراهم بود .


ولی به عنوان یک انسان جستجوگر به راهی رفت که بتونه خواسته های انسانی خودشو برآورده بکنه .

به نظر من همینجاست که رو به مجاهدین می آره و به مجاهدین می پیونده و اون پرواز تاریخی را انجام می ده که اگر اون پرواز نبود شاید امروز امکان وجودی هیچکدام از ما هم به عنوان شورای ملی مقاومت وجود نداشت .

معمولا انسانهایی که کارهای بزرگی انجام می دن خواسته هایی هم بعدا پیدا می کنند .ولی سرهنگ معزی علیرغم اون کار شگفت و تاریخ سازی که انجام داده بود بسیار بسیار فروتن تر و باصطلاح انسان خاکی دیگری شد که بواقع من در تمام عمرم با مورد مشابهش روبرو نبودم .

من این افتخار را داشتم ، این شانس را داشتم اوایلی که به فرانسه اومده بودم سرهنگ و حسین اسکندریان و چند تا از دوستان با من به میدون ورزش می آمدند.

اونجا با شایستگی هایی که سرهنگ داشت و با وضعیتی که داشت فروتنی این انسان و خود حسین همیشه منو تحت تاثیر قرار می داد که اینها به واقع انسانهایی از نوع دیگری بودند که تا اون موقع من باهاشون برخورد کرده بودم......


به همین دلیل همین جور که بهزاد عزیز خودش گفت در مراسم حمید اسدیان، من امروز به سارا و امیر عزیزم میگم دل در غم پدر ندارید برای اینکه پدر جایگاهی در تاریخ ایران داره که بواقع جایگاهی غیرقابل تصوره.

در فردای آزادی ایران، در میدان آزادی، مردم ایران قدر سرهنگ معزی و دلاورانی که برای آزادی ایران تمامی هستی خودشون رو فدا کردند گرامی خواهند بود.

درود بر همگی شما

مطالب مرتبط:

محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه

جلسه فوق‌العاده شورای ملی مقاومت در کشورهای مختلف جهان با مجاهدین در اشرف۳ با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در گرامی‌داشت قهرمان ملی سرهنگ بهزاد معزی

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: