حسین فرشید، نویسنده عضو شورای ملی مقاومت ایران

حسین فرشید، نویسنده عضو شورای ملی مقاومت ایران


حسین فرشید: با درود فراوان خدمت شما سرکار خانم رجوی و بقیه یاران شورایی و خانواده مقاومت.


من وقتی فهمیدم که سرهنگ رفت، گفتم که ماهی سیاه کوچولوی مقاومت به دریا پیوست.


اجازه بدین قبل از هر سخنی فقدان عظیم غم‌انگیز سرهنگ رو خدمت شما خانم رجوی و خدمت برادرمون مسعود و بقیة خانوادة مقاومت و همچنین فرزندان ایشون تسلیت بگم.

واقعاً در این چند ساعت دوستان همه چیز رو، بخصوص خود شما همه چیز را دربارة سرهنگ گفتید،

یک خاطره‌یی هست که حتماً می خوام بهتون بگم.


می‌دونید یه کسی که خودشو استاد دانشگاه و محقق تاریخ معرفی کرده، کتابی نوشته دربارة زندگی شاه این کتاب در ۶۰۰صفحه است.


در صفحة ۵۲۴ این کتاب (آدرس میدم برای این که کسانی که میخوان مطالعه کنند، مراجعه کنند) در اون صفحه چند خطی هم راجع به سرهنگ نوشته؛

در واقع راجع به اون زمانی که شاه رفت، فرار کرد و با هواپیمایی رفت که سرهنگ اون رو هدایت می‌کرد، چند خط کوچولوئه با اجازه‌تون از رو کتاب می‌خونم که امانت رو درست انجام داده باشم. می‌گه که:

«شاه می خواست هدایت هواپیما رو خودش شخصاً به عهده بگیره؛ گرچه در گذشته چنین تصمیم را به حساب عشق و علاقه شاه به خلبانی می‌گذاشتند،

این بار برخی از همراهان گمان داشتند که تأکید شاه بر خلبانی نوعی بیمه بود؛ نگران بود که برخی کارمندان ناباب هواپیما را به سویی هدایت کنند که مطلوبش نبود.

این بار از قضا نگرانیهای شاه بی‌اساس نبود، چند هفته بعد از این پرواز، خلبان اصلی تعیین شده از نیروی هوایی برای هدایت هواپیمای سلطنتی با کبکبه و دبدبه اعلام کرد که از مدتها پیش با نیروهای اپوزیسیون در تماس بود.

سرهنگ معظمی نام داشت. (دقت می‌فرمایید که این تاریخدان استاد دانشگاه به خودش زحمت نداده بود که بره یک جستجو بکنه که سرهنگ معزی رو سرهنگ معظمی ننویسه) و سرخلبان پرواز شاه بود و مدعی بود که حتی قبل از برگزیدنش به عنوان سرخلبان آن پرواز به صف مخالفان پیوسته و گویا حاضر شده بود که هواپیما را با خودش به کوهی بکوبد.


در ماههای قبل از انقلاب با مجاهدین خلق مرتبط شده بود و بالاخره هم او بود که مسعود رجوی رئیس مجاهدین و بنی‌صدر رئیس جمهور معزول را از ایران با هواپیمای دیگر به اروپا فرار داد».

خب من بیش از این وقتتون رو نمی‌گیرم، فقط برای خودم یادآوری می‌کنم که سرهنگ به عنوان یک قهرمان تاریخی ملت ایران به تاریخ پیوست؛

نامش در تاریخ همواره خواهد ماند در کنار نام یعقوب لیث و بابک و مازیار و ستار خان و جد خود سرهنگ عباس میرزای نایب‌السلطنه که او هم کارهای مهمی کرد،

و البته خب نه در حد سرهنگ؛ کار سرهنگ که چیزی بود که نسلهای بعد باید درباره‌ش بنویسند و آثارش رو ببینند.

و اجازه بدید تشکر کنم از وقتی که به من دادید تا در این مورد صحبت کنم. متشکرم.

مطالب مرتبط:

به یاد سرهنگ معزی و پرواز بزرگ – مجاهد خلق جلیل فقیه دزفولی از تیم حفاظت در هواپیما

پرواز عقاب تیز پرواز مقاومت خلبان مجاهد سرهنگ بهزاد معزی - پیامهای تسلیت اعضای شورا و یاران مقاومت

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: