دکتر حمیدرضا طاهرزاده عضو شورای ملی مقاومت

دکتر حمیدرضا طاهرزاده عضو شورای ملی مقاومت


عرض سلام و ادب دارم خدمت شما خواهر مریم عزیز و همین طور برادران و خواهران مجاهد در اشرف۳ و یاران شورایی،


خانواده گرامی جناب سرهنگ و همین طور سایر رفقایی که اونجا هستند به‌طور خاص جناب سرگرد و همین طور آقای وکیلی.


همون طوری که گفته شد همه نکاتی که می‌بایست در مورد جناب سرهنگ مطرح شده باشه،

هر چیزی که بود شما به‌زیبایی کامل و به‌اتم وجه بیان کردید و سایر دوستان همین‌طور و دریچه‌های قشنگی جناب سرگرد از زندگی ایشون برای ما باز کرد.

برای این‌که سرهنگ بسیار بسیار کم حرف می‌زد و همیشه گزیده می‌گفت.

چه واقعاً می‌شه بیش از آنچه که گفته شده اضافه کنم جز این‌که چند تا فقط من از ایشون نقل‌قولهایی رو بکنم.

جناب سرهنگ می‌گفتش که زندگی ما در مبارزه درست مثل کسی است که لباس رزم می‌پوشه، وارد ارتش می‌شه، به‌هر صورت وظیفه می‌پذیره. باید تا آخرش بره.


نمی‌تونه هر دفعه در مقابل یک مشکلی که قرار می‌گیره تصمیم بگیره این کار رو بکنم این کار رو نکنم. هر روز در مقابل یک انتخاب تاریخی قرار بگیرم یا نه.

این، این رو می‌گفت. عین همون حرفی که خانم مرضیه می‌زد. چهار تکبیر زدم بر هر‌آنچه که هست. یعنی باید دیگه فاتحه همه چیز رو خوند و این کاری بود که جناب سرهنگ کرد.

واقعاً فاتحه همهٔ آن چیزی رو که خارج از این مقاومت می‌تونست داشته باشه، تحصیل کنه و به‌دست بیاره و بهترینهاش رو هم مثلاً داشته باشه

ولی همون طوری که گفته شد عزت رو بر زندگی توأم با لذت ترجیح داد و اون به‌واقع آنچه را که بین مسلمونها، حالا بحث خودمونه، بین ایرونی‌ها به‌طور خاص که یک شخصیت تاریخی‌یی هست به‌نام ابوالفضل.

حضرت ابوالفضل فقط برای مسلمونها نیست. سایرین ایرونی‌های دیگه هم از جمله مسیحی‌ها و غیره و اینها هم احترام قائلن و قسم می‌خورن. برای این‌که سمبل سوگند وفا بود.


جناب سرهنگ هم برای این مقاومت واقعاً درست مثل شخصیت ابوالفضل که تا آخر ایستاده بود و ذره‌یی، کوچکترین شائبه و خللی در تصمیمش هیچوقت نبوده و تمام مواضعی که داشته هیچوقت نمی‌تونست تحمل بکنه که کسی بخواد کوچکترین آسیبی حتی ناخودآگاه به‌این مقاومت و به‌این ارزشها بزنه و به‌همین دلیل وقتی که بعضی از اون شوراشکنان و پیمان‌شکنان رفتند مثل آب خوردن گفت واقعاً اینها خائن‌اند و هیچ تردیدی در خیانتشون نیست.

کما این‌که یک عده تشکیک داشتند در این مورد که مگه می‌شه به‌همین سادگی گفت اینها خائن‌اند ولی از نقطه‌نظر سرهنگ هر کسی که بر تعهدات اخلاقیش نسبت به مقاومت و بر پیمانهای خودش آگاهانه پشت بکنه خائنه.

اون سمبل ایستادگی و وفاداری بود. ما می‌گیم که سرهنگ ویژگیهای اخلاقی، سجایای انسانی، فضائلش، شخصیتش، واقعاً نگاه کنید که چقدر مشابهت‌های عجیب‌و غریبی با خود برادر بزرگوارمون مسعود رجوی داره.

نمی‌دونم اگر این صحبت‌های من پخش می‌شه برای ایرانیها بدونن که واقعاً درویش‌ترین، وارسته‌ترین شخصیت تاریخ ایران در حال حاضر و می‌شه تصور کرد مسعود رجویه.


با تمام اقتدارش و قدرتش و صلاحیتش و رهبری درخشانش به‌عنوان فرمانده کبیر این مقاومت واقعاً درویشی زندگی می‌کنه و کرده.

همهٔ عمرش، عین سرهنگ، درست مثل سرهنگ. سرهنگ هم به‌همین دلیل خودش رو در مسعود می‌دید مسعود رو در خودش می‌دید و همین طور با شما و همه مجاهدین و این پیوندش تا آخرین لحظه گسست ناپذیر بود.

مطالب مرتبط:

گرامیداشت قهرمان ملی در شب هفتم جاودانگی سرهنگ خلبان بهزاد معزی

بزرگداشت قهرمان ملی، سرهنگ خلبان بهزاد معزی

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: