عباس داوری مسئول کمیسیون کار

عباس داوری مسئول کمیسیون کار


با سلام به خواهر مریم و هم‌سنگران محترم شورایی و خواهران و برادران مجاهد


قبل از هر چیز آخرین پرواز قهرمان مجاهد برادرم سرهنگ معزی را به خواهر مریم برادر مسعود به خانواده‌اش به‌خصوص فرزندانش به شورایی های محترم و به‌ویژه به سرهنگ حسین و مجاهدین تسلیت می‌گم.

شنیدن آخرین پرواز او برایم بسیار سنگین بود چون در قلبم جایگاه ویژه‌یی داشت.

وقتی در سال۶۰ وارد اور شدم اولین کارم دیدار با سرهنگ بود. در اولین دیدار مجذوب فروتنی فوق‌العاده او شدم.

وقتی از کار قهرمانانه‌اش با او صحبت کردم. با همان حالت جدی و فروتنی گفت من جز وظیفه‌ام کاری انجام ندادم. در روزهای بعد شناختم از ان قهرمان مجاهد خلبان بیشتر و بیشتر شد و من او را یک عاشق یافتم. عاشق و شیفته ارزشهای والای انسانی. به‌خصوص عاشق صداقت به همین دلیل همیشه او صدق می ورزید. در چشمان نافذ در چشمان نافذ او یک عشق عمیقی موج می زد. عشق به والاترین ارزشهای انسانی.

او ضدارزشها را در نظام شاه لمس کرده بود و دجالیت خمینی را نیز تجربه کرده بود. آنچه از شاه و شیخ دیده بود دروغگویی دغل بازی و سرکوب بود.

سرهنگ علیه آن دو نظام خروج کرد. و درست در نقطه مقابل شاه و شیخ با مجاهدین به‌ویژه در یک کار تنگاتنگ با برادر مسعود در طراحی پرواز بزرگ مواجه شد. او گمشده خود را یافته بود.


هرکس یکبار با سرهنگ صحبت می‌کرد بلافاصله می فهمید که او بسیار باهوش و با مرزبندیهای بسیار سفت و سخت با شاه و شیخ. که سرهنگ را قادر می ساخت به تشخیص هر کار درست از نادرست.

او آن‌چنان خاکی و فروتن و در یک کلمه درویش بود که ا گر کسی وارد اور می‌شد. و او را نمی‌شناخت نمی فهمید که این همان سرهنگ معزیه که پرواز پروازها را با ان شجاعت و جسارت انجام داده است.

در اور در یک بنگال کوچک زندگی می‌کرد. هر موقع با او صحبت می‌کردم چیزی به من اضافه می‌شد. چون ارزشهای والای انسانی را در او می‌دیدم.

دوستی عمیق و علاقه اولیه‌ام به سرهنگ مانند هر مجاهد خلق به‌دلیل آن پرواز بسیار بزرگی که انجام داده بود و به‌قول خواهر مریم کارش قابل قیاس با کار شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم بود علاوه بر اون هر موقع که با اون صحبت می‌کردم عواطف و علاقه‌ام به او در قلبم جای بیشتری پیدا می‌کرد و تثبیت می شد. او در هر کار و مسئولیتی در اور داشت بسیار دقیق و جدی بود حرفهایش عمیق و نافذ بود.

علاوه بر این پیوسته به‌لحاظ سیاسی هم سپاسگزار و مدیون سرهنگ معزی هستم. و هنوز هم هستم چرا که این شانس را داشتم که از نزدیک شاهد این واقعیت باشم که سرهنگ معزی با پرواز قهرمانانه‌اش این امکان را فراهم کرد که شورای ملی مقاومت به‌لحاظ سیاسی فعالیت‌هایش را در خارج شروع کرد.


از همون ابتدا در تعادل‌قوای بالایی شروع کرد. شورای ملی مقاومت و این بی‌تردید وارد کردن ضربه سیاسی کیفی به رژیم ضدبشری آخوندی و به نفع مردم و مقاومت آنها بود.

به‌رغم دهه اسال دوری از سرهنگ در پروسه نبردمان با رژیم ضدبشری جایگاه سرهنگ در قلب و ضمیرم محکم تر می‌شد. چون از اشرف و لیبرتی شاهد ایستادگیها و مرز بندیهای عمیق این قهرمان مجاهد در مقابل همه توطئه‌های رژیم ضدبشری بودیم.

شاهد و ناظر بودیم که چگونه سرهنگ سر فرازانه این توطئه‌ها رو در هم می‌شکند. او پاسخ خیلی از این توطئه ها را علاوه بر مواضع قاطعش با خنده‌های متین خود و با نگاههایش در هم می شکست و دشمن را بور و کور می‌کرد.

و در اینجا خطاب به برادر مجاهدم سرهنگ معزی می‌گویم که تو نه فقط در خاطره ما و نسل ما بلکه در تاریخ این میهن جاودانه خواهی ماند. هزاران درود بر قهرمان مجاهد سرهنگ معزی

مطالب مرتبط:


محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه

بزرگداشت قهرمان ملی، سرهنگ خلبان بهزاد معزی

 
لطفا به اشتراک بگذارید: